سفر بی سر و صدای بشار اسد به ایران

 رئیس جمهور سوریه با سفر به تهران، با رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفر بی سر و صدای بشار اسد به ایران

«بشار اسد» رئیس جمهوری عربی سوریه صبح امروز در سفر به تهران با رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس‌جمهوری به صورت جداگانه دیدار و گفتگو کرد.

به نقل از خبرگزاری‌ها، «بشار اسد» رئیس جمهوری عربی سوریه صبح امروز در سفر به تهران با رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس‌جمهور به صورت جداگانه دیدار و گفتگو کرد.

 

از سال ۲۰۱۱، این دومین بار است که رئیس جمهور این کشور به ایران سفر می‌کند. اولین سفر بشار اسد به ایران در ۶ اسفندماه سال ۱۳۹۷ انجام شد.

 

یورونیوز در گزارش این دیدار نوشت: (رهبر انقلاب)، در دیدار با رئیس جمهوری سوریه و هیات همراهش با تمجید از مقاومت و ایستادگی ملت و نظام سوریه و پیروزی در یک جنگ بین‌المللی گفت: «سوریه امروز، سوریه قبل از جنگ نیست، اگرچه آن زمان خرابی‌ها نبود اما احترام و اعتبار سوریه اکنون بسیار بیشتر از گذشته است و همه به این کشور به‌عنوان یک قدرت نگاه می‌کنند.»

 

(رهبری) ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهوری سوریه با «روحیه بالا» که عامل «مقاومت و پیروزی» سوریه در جنگ شده، هر چه زودتر بتواند ویرانی‌های جنگ را بازسازی کند، چرا که، «کارهای بزرگی» پیش روی آقای اسد قرار دارد.

 

رئیس جمهوری سوریه نیز در این دیدار گفت: « خرابی‌های جنگ را می‌توان بازسازی کرد اما اگر مبانی و اصول از بین بروند، قابل بازسازی نیستند.»

 

 بشار اسد افزود: «برخی تصور می‌کنند حمایت ایران از جبهه مقاومت، حمایت تسلیحاتی است در حالی‌که مهمترین حمایت و کمک جمهوری اسلامی، دمیدن روحیه مقاومت و استمرار آن است.»

 

رئیس‌جمهور سوریه در پایان با تاکید بر ادامه «باقدرت» آن چه او «روابط راهبردی ایران و سوریه» توصیف کرد، این روابط را مانع از حاکمیت اسرائیل بر منطقه عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها