بایدن وارد جنگ با پوتین شد

واشنگتن تسلیحاتی مانند هواپیماهای بدون سرنشین، توپخانه سنگین هویتزر، ضدهوایی استینگر و موشک‌های ضد تانک جاولین را در اختیار کیف قرار داده اند. بایدن همچنین خواهان این است که بتواند پول بیشتری از الیگارش‌های روسی بگیرد تا هزینه جنگ را بپردازد.

بایدن وارد جنگ با پوتین شد

واشنگتن، (رویترز) - رئیس جمهور جو بایدن از کنگره درخواست ۳۳ میلیارد دلار برای حمایت از اوکراین و ابزارهای جدید برای حذف دارایی‌های الیگارشی روسیه کرد.

 درخواست بودجه گسترده شامل بیش از ۲۰ میلیارد دلار برای تسلیحات، مهمات و سایر کمک های نظامی، و همچنین ۸/۵ میلیارد دلار کمک اقتصادی مستقیم به دولت و ۳ میلیارد دلار کمک‌های بشردوستانه است. کمک‌های در نظر گرفته شده قرار است نیازهای جنگ را تا سپتامبر، پایان سال مالی، پوشش دهد.

 بایدن پس از امضای این درخواست روز پنجشنبه در کاخ سفید گفت: «ما برای حمایت از اوکراین در مبارزه برای آزادی به این لایحه نیاز داریم.

"هزینه این مبارزه - ارزان نیست - اما پرهیز از تهاجم پرهزینه‌تر خواهد بود."

 ایالات متحده اعزام نیروی خود یا ناتو را به اوکراین رد کرده است، اما واشنگتن و متحدان اروپایی‌اش تسلیحاتی مانند هواپیماهای بدون سرنشین، توپخانه سنگین هویتزر، ضدهوایی استینگر و موشک‌های ضد تانک جاولین را در اختیار کیف قرار داده اند.

 بایدن همچنین خواهان این است که بتواند پول بیشتری از الیگارش‌های روسی بگیرد تا هزینه جنگ را بپردازد.

 کاخ سفید گفت، پیشنهاد او به مقامات آمریکایی اجازه می‌دهد دارایی‌های الیگارشی‌های بیشتری را مصادره کنند، وجوه نقد حاصل از این توقیف‌ها را به اوکراین بدهند و طفره رفتن از تحریم‌ها را بیشتر جرم انگاری کنند.

 گام‌های پیشنهادی شامل اجازه به وزارت دادگستری است برای استفاده از قانون سخت‌گیرانه دزدی آمریکا علیه مافیا. قانون سازمان‌های تحت نفوذ و فاسد راکت (RICO) برای تشکیل پرونده‌هایی علیه افرادی است که از تحریم‌ها فرار می‌کنند.

 بایدن همچنین می‌خواهد برای ایجاد چنین پرونده‌هایی با تمدید محدودیت‌های پیگرد قانونی پولشویی به ۱۰ سال به جای پنج سال  به دادستان‌ها زمان بیشتری بدهد.  بر اساس خلاصه‌ای از پیشنهادات قانونی، او همچنین نگهداری آگاهانه پول معاملات فاسد با روسیه را یک عمل مجرمانه تلقی می‌کند.

 این اقدامات بخشی از تلاش‌های ایالات متحده برای منزوی کردن و مجازات روسیه به دلیل تهاجم ۲۴ فوریه به اوکراین و همچنین کمک به کیف برای بهبودی پس از جنگی است که شهرها را به ویرانه تبدیل کرده و بیش از ۵ میلیون نفر را مجبور به فرار به خارج از کشور کرده است.

 بایدن قبلاً برای تأمین بودجه تحقیقات و توسعه پنتاگون و تلاش برای مقابله با تهدیدات کشورهایی از جمله روسیه درخواست مبالغ بی‌سابقه‌ای در زمان صلح کرده بود.

 بسته کامل، یک پنجم تولید اقتصادی سالانه اوکراین قبل از جنگ را نشان می‌دهد و کمک‌های نظامی ۲۰ میلیارد دلاری ایالات متحده به تنهایی حدود یک سوم کل هزینه‌ای است که ارتش روسیه در سال گذشته، قبل از شروع جنگ، هزینه کرد.

 این بسته کمک شامل تامین امنیت غذایی، محرک اقتصادی برای اوکراین و بودجه برای استفاده از قانون تولید دفاعی دوران جنگ سرد برای تولید مواد معدنی نادر است.

 اما این اقدام مالی ممکن است با مشکلاتی در کاپیتول هیل مواجه شود.

 بایدن در ماه مارس ۲۲/۵ میلیارد دلار پول برای مقابله کووید-19 درخواست کرد و دموکرات‌ها با کنترل محدود سنا و مجلس نمایندگان ممکن است برای تصویب آن همزمان با اقدام اوکراین تلاش کنند.

 در حالی که قانونگذاران به طور گسترده از هزینه‌های اوکراین حمایت می‌کنند، دستیاران کنگره جمهوری‌خواه روز پنجشنبه گفتند که تلاش‌ برای دریافت همزمان بودجه جنگ با بودجه کرونا می‌تواند تصویب آن را دشوار کند.

 بایدن گفت: «برای من مهم نیست که چگونه این کار را انجام می‌دهند. آن‌ها می‌توانند این کار را جداگانه یا با هم انجام دهند، اما ما به هر دوی آن‌ها نیاز داریم.

 از زمانی که روسیه عملیات نظامی علیه اوکراین آغاز را کرد، کمک‌های نظامی ایالات متحده به اوکراین به تنهایی به بیش از ۳ میلیارد دلار رسیده است.

 دولت بایدن اعلام کرد که ایالات متحده و متحدان اروپایی آن ۳۰ میلیارد دلار از دارایی‌های افراد ثروتمند مرتبط با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از جمله قایق بادبانی، هلیکوپتر، املاک و مستغلات و آثار هنری را مسدود کرده‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها