بودجه معاونت حقوقی، خرج سفرهای استانی شد!

جلیل محبی روحانی شناخته شده اصولگرا و چهره نزدیک به قالیباف در نامه سرگشاده به رهبری افشا کرد که بودجه قانونی معاونت حقوقی ریاست جمهوری که باید صرف کار کارشناسی روی لوایح و قوانین گردد در سفرهای استانی آقای رییسی هزینه شده و اعتراض معاون حقوقی رئیس جمهور هم در این باره اثری نداشته است. 

بودجه معاونت حقوقی، خرج سفرهای استانی شد!

جلیل محبی دبیر سابق ستاد امر به معروف  و عضو سابق هیئت علمی مرکز پژوهش‌های مجلس هم‌اکنون در معاونت حقوقی ریاست جمهوری مشغول بکار است. او پس از سخنان اخیر رهبر انقلاب مبنی بر تحذیر مسئولان از کارهای نمایشی در رشته توئیتی افشا کرد که بودجه معاونت حقوقی ریاست جمهوری خرج سفرهای استانی رئیس جمهور شده است.

با این توضیح که کمبود نظارت حقوقی بر طرح‌ها و لوایح دولت همچنان از اهم نواقص و کاستی‌های دولت‌ها در ایران است، رشته توئیت جلیل محبی را بخوانید:

 

‏رهبر معظم انقلاب 

سلام علیکم و رحمة الله

طاعات و عبادات مقبول درگاه الهی

غرض از تصدیع اوقات شریف 

دیروز در دیدار دانشجویی قریب به این مضمون فرمودید که: مسوولان باید از کار نمایشی تحذیر شوند و سپس فرمودید که این تحذیر نمی‌بایست با لفظ تند همراه باشد. 

نکته‌ای که در این زمینه ‏می‌خواهم عرض کنم آن است که مسوولان (اکثراً و نه همه آن‌ها) سخن غیر تند را اصولاً نمی‌شنوند. تشر تنها راه باقی مانده برای این دسته از مسوولان است. 

 

برای مثال عرض کنم: بنده از ابتدای شروع دولت جدید در معاونت حقوقی ریاست جمهوری مشغول به کار شدم. حجم کار معاونت از جمله نظردهی درباره‏ طرح‌ها و لوایح بسیار زیاد، نظارت بر امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی کل دولت بسیار مفصل، لکن بودجه‌ای که می‌بایست برای استخدام و بکارگیری کارشناس حقوقی در این معاونت صرف گردد، خرج سفرهای استانی رئیس جمهور می‌شد.

 

هرچه معاون محترم حقوقی رئیس جمهور به مسوولین نهاد اعتراض نمود که این ‏بودجه برای امر کارشناسی در معاونت حقوقی در نظر گرفته شده است موثر واقع نشد و بزرگواران هزینه در سفرهای استانی را اولی دانستند. 

منطقاً و قانوناً اگر سفرهای استانی لازم است باید مطابق اصول ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی در قانون بودجه درج و سپس در همان زمینه هزینه شود.

آیا این انتقادهای ‏جدی معاون حقوقی رئیس جمهور موثر واقع شد؟ خیر.

غرض اینکه تا صدا بلند نمی‌شود و مهم‌تر از آن تا حرف رسانه‌ای نمی‌شود مسئولین نمی‌شنوند و این مخصوص آحاد جامعه و تریبون های غیر رسمی نیست، حتی اشخاص صاحب منصب مانند آقای حسن رحیم پور هم در برهه‌ای از زمان حرف‌هایی که شنیده نمی‌شد را‏ در منبر نماز جمعه با بیانی مطرح کردند که امید به شنیده شدنش بیشتر بود. 

فرزندانتان را در این روزهای پایانی ماه مبارک از دعای خیرتان محروم نفرمایید.

روزهای سربلندی پایدار

کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس

جلیل محبی

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها