رئیس جمهور:

مذاکرات با غرب به بن بست رسید

رئیس جمهور ساعتی پیش اعلام کرد مذاکرات با غرب به بن بست رسید و تحریم ها هیچ تاثیری بر اقتصاد کشور نداشتند.

مذاکرات با غرب به بن بست رسید

به گزارش مستقل آنلاین فوربس نوشت:

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه مدعی شد مذاکرات صلح با اوکراین به بن‌بست رسیده است و تصاویر قتل عام غیرنظامیان اوکراینی در حومه کی‌یف بوچا را که خشم بین‌المللی را برانگیخته است، «جعلی» خواند. در همین راستا شهردار این شهر گفت که احتمال افزایش تعداد قربانیان وجود دارد.

 پوتین که در کنار الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس در یک کنفرانس مطبوعاتی در فضاپیمای وستوچنی در شرق روسیه صحبت می کرد، تاکید کرد که عملیات نظامی روسیه در اوکراین "طبق برنامه" پیش می رود و متعهد شد که تهاجم را با گفتگوهای صلح در شرایطی که به ادعای او به بن بست رسیده است را ادامه دهد. 

 بلومبرگ گزارش داد، رهبر روسیه رویدادهای بوخا را که در آن صدها جسد غیرنظامی پس از عقب نشینی نیروهای روسی پیدا شد، با حملات آمریکا به شهر رقه در سوریه مقایسه کرد و شواهد قتل عام روسیه را «جعلی» خواند.

 به گزارش گاردین، اظهارات پوتین در همان روزی بیان می شود که شهردار بوچا، آناتولی فدوروک، گفت 403 جسد در این منطقه پیدا شده است و به گفته گاردین، احتمال افزایش تعداد کشته ها وجود دارد.

 به گزارش گاردین، پوتین همچنین مدعی شد که سیستم مالی روسیه به خوبی از پس تحریم‌های غرب برآمده است.

 سه‌شنبه اولین باری است که پوتین نظرات عمومی درباره کشتار بوچا ارائه می‌کند، اگرچه کرملین به‌رغم فیلم‌های ماهواره‌ای که اجساد مرده را در منطقه نشان می‌دهد و این شهر توسط نیروهای روسی اشغال شده بود، به طور مداوم نقش سربازان روسیه را در قتل غیرنظامیان رد کرده است.  اظهارات وی همچنین چند روز پس از حمله موشکی روسیه به یک ایستگاه راه آهن در شرق اوکراین بیان می شود که حداقل 50 کشته از جمله پنج کودک برجای گذاشت، زیرا مسکو پس از ناکامی در تصرف شهر کیف پایتخت، تمرکز خود را به سمت شرق تغییر داد.  سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، این هفته گفت که این کشور در حالی که مذاکرات صلح ادامه دارد، تهاجم خود به اوکراین را متوقف نخواهد کرد و مقامات روسی ادعا می کنند پیشرفت کمی در مذاکرات حاصل شده است.  دو طرف آخرین بار ماه گذشته در استانبول دیدار کردند.

 به گزارش بلومبرگ، پوتین روز سه‌شنبه گفت امیدوار است که «احساس خوب» در غرب حاکم شود و تحریم‌ها کاهش یابد.  او اوایل روز سه‌شنبه ادعا کرد که «انزوای شدید کشورها در دنیای مدرن غیرممکن است»

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها