طرح صیانت امنیت جامعه را بالا می‌برد

طرح صیانت امنیت جامعه را بالا می‌برد. با اجرای طرح صیانت کلاهبرداری سودجویان و فروش مواد مخدر، مشروبات الکلی و اسلحه در فضای مجازی متوقف می‌شود.

طرح صیانت امنیت جامعه را بالا می‌برد

طرح صیانت امنیت جامعه را بالا می‌برد

محمدجواد عسکری نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به کلاهبرداری سودجویان و فروش مواد مخدر، مشروبات الکلی و اسلحه در فضای مجازی، اظهار کرد: فضای مجازی ما نباید دچار ولنگاری باشد و این فضا باید همانند فضای حقیقی قانونمند شود.

وی افزود: قانونمند کردن و ایجاد چارچوب برای فضای مجازی به معنای ایجاد محدودیت برای کاربران و یا فیلتر کردن و کاهش پهنای باند نیست بلکه به معنای ایجاد فضایی امن برای استفاده کاربران است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فضای مجازی جنبه‌های مثبتی هم دارد و مردم می‌توانند از راه دور با یکدیگر ارتباط داشته باشند اما نباید اجازه دهیم که جنبه‌های منفی آن همانند اشاعه فساد و نیز سواستفاده‌های اقتصادی از مردم و ... بر فضای جامعه ما سایه بیندازد.

عسکری خاطرنشان کرد: فضای مجازی در دیگر کشورها نیز دارای قانون و ضابطه است و همه کاربران در فضای مجازی در قبال عملکرد خود پاسخگو هستند.

وی افزود: بارها شاهد کلاهبرداری‌های زیادی از مردم توسط سودجویان در فضای مجازی بوده‌ایم که این ثمره فقدان قانون در این حوزه است و امروز هم که بحث فروش اسلحه و مواد مخدر و مشروبات الکلی در فضای مجازی کشور باب شده طبیعتاً فروش اسلحه امنیت جامعه را نیز به خطر خواهد انداخت.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لازم به یادآوری است که بسترسازی برای انجام اقدامات تروریستی در مجلس و در مراسم رژه در اهواز در فضای مجازی انجام شده بود. این تجربه و تجربیات دیگر به ما گوشزد می‌کند که هرچه زودتر نسبت به قانونمند کردن فضای مجازی در کشور اقدام کنیم./فارس

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها