ترامپ:با ایران توافق نکنید!

دونالد ترامپ در جدیدترین سخنرانی خود از بایدن خواست که با ایران توافق نکند و از احیای برجام خودداری کند.

ترامپ:با ایران توافق نکنید!

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، شب گذشته در آخرین گردهمایی «ماگا» (MAGA) در میشیگان، با اشاره به موضوع مذاکرات هسته‌ای با ایران، آن را یک فاجعه خواند و عنوان کرد که ما با این توافق همه چیزهایی که برای آن‌ها با ایران جنگیدیم را از دست می‌دهیم.

او با اشاره به توافق برجام که در دوران باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا با ایران به امضا رسید، گفت: «ما آن توافق را تایید نکردیم و نهایتا توافق هسته‌ای جدیدی با ایران منعقد می‌کردیم که ظرف چند هفته بعد از روی کار آمدن دولت ما آن‌ها آن را امضا می‌کردند.»

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، جو بایدن و وزارت خارجه او را به دلیل آنچه او آن را دیپلماسی شکست‌خورده در قبال برنامه هسته‌ای ایران خواند، مورد انتقاد قرار داد و اضافه کرد که ما تمام کارت‌ها برای بازی با ایران را در اختیار داشتیم و هنوز هم این کارت‌ها را (اگر بازی با آن را بدانند) در اختیار داریم.

ترامپ در ادامه سخنرانی خود در میشیگان به موضوع حمله روسیه به اوکراین نیز پرداخت و بار دیگر بر این موضوع تاکید کرد که اگر ما همچنان در کاخ سفید بودیم، پوتین به اوکراین حمله نمی‌کرد.

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا ضمن اعلام شگفت‌زده شدن از حمله روسیه به اوکراین، عنوان کرد که به اعتقاد او پوتین در حال مذاکره برای یک «معامله بزرگ» است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها