دولت رئیسی یک دولت عدالت‌خواه است

اکنون دولت جدید عدالت‌خواه است و دوندگی و تلاش فراوانی برای خدمت به مردم دارد.

دولت رئیسی یک دولت عدالت‌خواه است

دولت رئیسی یک دولت عدالت‌خواه است

حجت الاسلام علیرضا پناهیان در آیینی با عنوان تبیین پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب درباره رحلت حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی در حرم علی‌ ابن مهزیار اهوازی بیان کرد: هنوز باور رحلت جانگداز سید محسن عزیزمان دشوار و حضور در چنین آیین‌هایی رسالت سنگینی است که بر دوش ما است.

او به یکی از بحث‌های کلیدی تاریخ اسلام و قرآن اشاره کرد و گفت: بیش از ۶ هزار آیه قرآن بر رسول اکرم(ص) نازل شد اما رسول اکرم(ص)فرمودند یک آیه من را پیر کرد و پس از آن رسول خدا دیگر لبخندی بر لب نداشت؛ این آیه دستور به جهاد، شهادت، نماز و امور فردی و اخلاقی نبود بلکه کاملا آیه‌ای خاص بود.

وی ادامه داد: این آیه در سوره هود بود که رسول خدا را پیر کرد؛ در مورد اینکه این روایت معتبر است یا نه همین کافی است که امام خمینی(ره) دو بار در بیانات ارزشمند خود، این موضوع را مطرح کردند.

پناهیان گفت: خداوند در این آیه خطاب به رسول خود فرمودند که ای پیامبر(ص) در این راه استقامت کن و به فکر ادامه این مسیر باش. خداوند در این آیه می فرماید پیامبر(ص)! تاکنون نفوذ بالایی در جامعه پیدا کرده‌ای و دیگر غربت و زحمت فراوان از بین رفته است و اکنون می توانی با قدرت به راه خود ادامه دهی اما خداوند در این آیه آیین نامه‌ای برای رسول خود ترسیم کرده بود که مسیر را برای رسول اکرم(ص) تغییر داد.

وی بیان کرد: پیامبر(ص) در آن زمان می‌توانست قاتلان دخترش را از روی زمین محو کند اما این کار را نکرد؛ این بود آیین نامه‌ای که خداوند برای رسولش ترسیم کرده بود.

او ادامه داد: در این آیه آمده آنهایی هم که با پیامبر(ص) هستند نیز باید همین راه را ادامه دهند که این موضوع بسیار دشوار و غیر ممکن بود و تنها فردی که این مسیر را ادامه داد امام علی(ع) بود و همین امر وی را خانه نشین و از خلافت انداخت.

پناهیان با بیان اینکه پیامبر(ص) مسیر سختی را در پیش گرفت گفت: به امیرالمومنین علی (ع) گفته بودند با این شیوه نمی‌توانی مدیریت کنی و اکنون نیز این بحث، موضوع درجه یک کشور است.

وی ادامه داد: اکنون دولت، مجلس و قوه قضاییه تابع امر رهبر معظم انقلاب هستند و رهبر معظم انقلاب در دی پارسال فرمودند دولت باید مردم را بیشتر در امور کشور مشارکت دهد.

او گفت: اکنون دولت جدید عدالت‌خواه است و دوندگی و تلاش فراوانی برای خدمت به مردم دارد اما این کافی نیست چرا که رهبر معظم انقلاب تاکید دارند مردم بیشتر دیده شوند.

وی افزود: ولایت یعنی به صحنه آوردن مردم و هیچگاه برای این کار نباید طغیان کرده و از ابزار قدرت برای قلع و قمع کردن آرا استفاده کرد بلکه باید به مردم شخصیت داد.

پناهیان بیان کرد: اگر در مسجدی و محلی ولایت‌مداران در مسیر ولایت به جوانان شخصیت ندهند همه تلاش‌ها بیهوده بوده و این جوانان به مسیر نادرست می‌روند؛ برخی‌ها ولایتمداری را با سبک خلافت خلیفه دوم اشتباه گرفته‌اند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب همواره در سخنان خود تاکید دارند که مردم سالاری دینی تحقق یافته و راه افزایش مشارکت مردم بیشتر شود تا دیکتاتورسازی نشود.

او بیان کرد: حجت الاسلام شفیعی در دانشگاه در بدترین شرایط و دوران فعالیت داشت اما ایشان هیچگاه طغیان نکرد و مخالفان را با قدرت از میدان به در نکرد و تخریب نکرد؛ اگرچه به فردی که ولایتمدارانه مدیریت کند می‌گویند ضعیف است اما سید محسن به همگان آموخت که با سیلی زدن مسایل حل نمی‌شود.

وی بیان کرد: سالها در جلسات تصمیم‌گیری نهاد رهبری شاهد اظهارنظرهای کلیدی از حجت‌الاسلام شفیعی بودیم، دیدگاه‌های این مرد بزرگ را می‌دانیم. دیدگاه امام خمینی(ه) و رهبری نیز همین بوده و هست.

پناهیان گفت: برخی دانشگاه‌ها در دهه ۸۰ به سمت ضد ولایت فقیه پیش می‌رفتند، اما سید محسن شفیعی با صبر و بردباری کاری کرد که دانشگاه‌های اهواز هیچ شعاری علیه ولایت و نظام سر ندهند چرا که معنی ولایت مداری را در ایشان دیده بودند.

وی با بیان اینکه قلب ما به جایگاه حجت الاسلام شفیعی بود چرا که از معدود روحانیانی بود که در محیط اداری، هیچگاه اداری نشد گفت: شهید مطهری دانشگاه را یکی از دلایل موفقیت خود می‌دانست و برای رشد هر طلبه‌ای در محیط دانشگاه نیاز است تجربه‌های حاج سید محسن الگو و برجسته شود.

وی افزود: حجت‌الاسلام شفیعی در معرکه شهدا نبود اما کتابی از وی منتشر شده که مانند خاطرات شهدا است؛ ایشان با وجود خود، رهبری و ولایت فقیه را معنی کرد. از دست دادن ایشان تاسف بزرگی برای این کشور است./انتخاب

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها