احمدی نژاد: آمریکا و روسیه، زوج و مکمل هم هستند

آمریکا و روسیه یک زوج و مکمل هم هستند ولو در ظاهر مقابل هم تصور شوند.

احمدی نژاد: آمریکا و روسیه، زوج و مکمل هم هستند

احمدی نژاد: آمریکا و روسیه، زوج و مکمل هم هستند 

دکتر احمدی نژاد گفت: آمریکا و روسیه یک زوج و مکمل هم هستند ولو در ظاهر مقابل هم تصور شوند. 

برشی از گفتگوی احمدی نژاد با محمدرضا تقوی فرد درباره تحولات اوکراین

تقوی فرد: اوکراین همه تسلیحات اتمی اش را تحویل داد ولی ما امروز شاهد آزمایش بمب های قوی اتمی و فراتر از اتم در دنیا توسط آمریکا و روسیه هستیم و اروپا ساکت است و هیچ اعتراضی نمی کند که شما با این بمب ها به محیط زیست آسیب می زنید یا امنیت جهان را بهم می زنید. به نظرم اروپا به نحوی دچار بی اعتباری حیثیتی شده است.

دکتر احمدی نژاد: دو نکته را باید توجه داشته باشیم. یک زمانی آمریکا و شوروی بودند. تصور عمومی این بود که این دو کشور ضد هم هستند. درحالیکه من معتقدم اینها یک زوج هستند و بدون هم معنا ندارند. یعنی وجود شوروی توجیه گر رفتار جهانی آمریکا و حتی رفتارش در داخل بود. وجود آمریکا هم توجیه کننده رفتار جهانی شوروی و همینطور رفتارش در داخل شوروی بود. از زمانی که شوروی فروپاشید، اینها خیلی تلاش کردند ولی دیدند مثل اینکه وجودش لازم است. یعنی اینکه برای سیطره بر جهان وجود دو یا سه قطب ضروری است که در ظاهر جلوی هم بایستند! 

اینها در یک نقشه بزرگتری، با هم هماهنگ هستند که همه جهان زیر بلیت خودشان باشد و خارج از آن، کسی ننوازد یا نُتی خارج از این نواخته نشود. با هم هستند. حالا لب مرزی با هم یک دعواهایی دارند ولی مشکلی نیست، اساس را نقض نمی کنند. مانند همین توافق ۷۰ ساله که آن ۵ کشور اجازه نداده اند هیچ قدرت جدیدی طلوع کند. آیا اینهایی که در سازمان ملل نشسته اند، اجازه می دهند ایران تبدیل به یک قدرت شود؟ یعنی اگر ما بخواهیم با مجوز آنها تبدیل به یک ایران بزرگ بشویم، آنها مجوز می دهند؟ حتما اجازه نمی دهند چون از قبل تقسیم کرده اند. اینها می خواهند دوباره آن را بازسازی کنند. این یک نکته است که اینها مکمل هم هستند ولو در ظاهر مقابل هم تصور می شوند. هر کدام شرط ادامه بقا و ادامه سلطه دیگری است. 

دوم اینکه اساس سلطه و اندیشه اینها، اندیشه قدرت و قدرت کشتار است. اسمش را رقابت تسلیحاتی می گذارند، برایش پوشش هایی درست می کنند، دلیل و توجیه می آورند ولی آخر آن قدرت، کشتار است. یکی می گوید قدرت کشتار من بیشتر است یا قدرت کشتار بالایی دارم، پس حرف من حق است و هر کاری که می خواهم باید بکنم و بقیه هم باید از من تبعیت کنند! اصلا از اینکه قدرت کشتار انسانها را به رخ می کشند، احساس اقتدار می کنند. این جزو برنامه آنهاست. مثل همین آزمایشی که آمریکایی ها در اقیانوس آرام انجام دادند که قدرت آن بیشتر از ۵۰۰ برابر قدرت بمبی است که در هیروشیما منفجر کردند./ دولت بهار 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها