ترامپ را شکست می دهم

چو بایدن در واکنش به خبر نامزدی ترامپ اعلام کرد او را شکست می دهم.

ترامپ را شکست می دهم

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که اگر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای دومین بار در انتخابات ۲۰۲۴ کاخ سفید با او رقابت کند، خود را «بسیار خوش‌بخت» می‌داند.

 اظهارات بایدن دموکرات در حالی بیان می شود که با محبوبیت پایین عمومی روبرو است - و همانطور که ترامپ نشان داده است احتمالاً به دنبال نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 خواهد بود.

 بایدن در یک کنفرانس مطبوعاتی از مقر ناتو در بروکسل، بلژیک، جایی که او و دیگر رهبران کشورهای این ائتلاف در مورد پاسخ به تهاجم روسیه گفتگو میکردند، گفت: "در انتخابات بعدی من بسیار خوش شانس خواهم بود اگر همان مرد[ترامپ] در مقابل من قرار بگیرد."   بایدن ترامپ را با بیش از 4 درصد در رای مردم و با 74 رای الکترال در انتخابات 2020 شکست داد.

 ترامپ در حالی که در انتخابات 2016 با 77 رای در کالج الکترال پیروز شد،در آرای مردمی با اختلاف 2 درصد از هیلاری کلینتون دموکرات مغلوب شد.

 اظهارات بایدن در مورد ترامپ در پاسخ به خبرنگاری در رویداد ناتو مطرح شد که خاطرنشان کرد: "نگرانی های گسترده ای در اروپا وجود دارد که شخصیتی مانند سلف شما ممکن است دوباره به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود."

 این روزنامه‌نگار سپس پرسید که آیا اقداماتی وجود دارد، هر کاری که شما می‌خواهید انجام دهید، و ناتو در تلاش است انجام دهد تا ترامپ از تغییر ابتکارات ائتلاف جلوگیری کند؟

 بایدن پاسخ داد که پس از ترک پست معاونت رئیس جمهور در سال 2017 "هیچ قصدی" برای کاندیداتوری برای ریاست جمهوری نداشته است، اما در اواخر همان سال با مشاهده نژادپرستانی که در تظاهرات متحد راست در شارلوتسویل، ویرجینیا، "مشعل و بنرهای نازی ها حمل می کردند و شعار می دادند" نظرش تغییر کرد. 

 بایدن گفت: و از آقایی که شما نام بردید پرسیده شد که نظرش چیست و او گفت که افراد بسیار خوبی در هر دو طرف هستند.او گفت: و این زمانی بود که تصمیم گرفتم ساکت نباشم.

بایدن به خبرنگار گفت: «بنابراین من از شما انتقاد نمی‌کنم که این سؤال را در مورد کاندیداتوری مجدد ترامپ می‌پرسید»

 ترامپ بیش از یک سال است که به دروغ ادعا کرده است که او و نه بایدن در انتخابات 2020 پیروز شده است.  ترامپ و متحدانش استدلال می‌کنند که پیروزی بایدن مبتنی بر تقلب در آرا بود.

 دادگاه ها ده ها شکایت از سوی ترامپ و متحدانش را که نتایج انتخابات 2020 را مورد مناقشه قرار داده بودند، رد کردند.  بعداً پس از هجوم حامیان به ساختمان کنگره آمریکا در حالی که کنگره پیروزی بایدن را در 6 ژانویه 2021 حساب می‌کرد، مجلس نمایندگان آمریکا او را به دلیل تحریک مردم بر شورش استیضاح کرد که توسط سنا تبرئه شد.

 ترامپ دو هفته پیش در یک سخنرانی در جمع جمهوری خواهان در نیواورلئان گفت: «ما قبلاً در دو انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده ایم.»

 ترامپ گفت: «و اکنون خود را موظف می‌دانم که باید واقعاً به انجام دوباره آن نگاه کنیم.»

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها