طرح صیانت قرار نیست محدودیت ایجاد کند

طرح صیانت، در پی ایجاد محدودیت برای استفاده مردم نیست بلکه در پی قانونمند کردن حضور در فضای مجازی است.

طرح صیانت قرار نیست محدودیت ایجاد کند

طرح صیانت قرار نیست محدودیت ایجاد کند

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: در حالیکه کل کشور را به سمت دولت الکترونیک پیش می‌بریم، چگونه می‌شود فضای مجازی، پهنا و سرعت اینترنت محدود شود، این طرح تنها در پی قانونمند کردن حضور افراد در فضای مجازی است.

حجت الاسلام مهدی باقری با تاکید بر این که شبهات وارده بر طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی، مبنی بر کاهش پهنا و سرعت اینترنت درست نیست افزود: هر آنچه که در مجلس شورای اسلامی مطرح می شود، برای منافع مردم است و طرح حمایت از کاربران فضای مجازی هم، در راستای منافع عموم اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حرکت به سمت دولت الکترونیک و ارائه خدمات در فضای مجازی، دغدغه نمایندگان و دولت است، تصریح کرد: با وجود چنین دغدغه هایی قطعا جایی برای طرح مسائلی از قبیل فیلتر کردن شبکه های مجازی نیست.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اتفاقاً دنبال این هستیم که پهنای باند و سرعت اینترنت افزایش یابد، اظهار داشت: تلاش می کنیم وسعت فعالیت در اینترنت در راستای استقرار دولت الکترونیک بیشتر شود.

حجت الاسلام باقری با بیان اینکه بر اساس آیین نامه داخلی و قانون اساسی، طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی، به دلیل حساسیت، نیاز به کار کارشناسی بیشتری داشت، گفت: برای اینکه فرصت موثقی برای بررسی طرح به وجود آید، مصوب شد که در کمیسیون ویژه بررسی شود.

وی از برگزاری حدود ۴۸ جلسه در طی پنج ماه گذشته پیرامون طرح حمایت و صیانت از کاربران در فضای مجازی خبر داد و افزود: صرفاً آنچه که مصوب شد، کلیات بود و کمیسیون به این نتیجه رسید که رای دهد تا نمایندگان، وارد بحث جزئیات این طرح شوند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه موضوعات متعددی مطرح بود، هم مرکز پژوهش و هم سایر نهادها از جمله شورای عالی فضای مجازی هم دیدگاه‌های خود را مطرح کردند و از این رو مقرر شد که طرح صیانت مورد بررسی قرار گیرد.

حجت الاسلام باقری با اشاره به اینکه طی پنج ماه گذشته تنها اصل مسئله مورد بررسی قرار گرفته است و نه جزئیات آن، اظهار داشت: با تصویب کمیسیون، مقرر شد که به ‌نوعی مجوز ورود به جزئیات طرح، تصویب شود.

وی با بیان اینکه، البته برخی از نمایندگان پیشنهاداتی برای برگشت طرح به صحن دارند، گفت: کمیسیون در حکم صحن مجلس است و هر آنچه که در صحن اتفاق می افتد و یا می‌توانست اتفاق بیفتد، در کمیسیون رخ می دهد، بنابراین مصوب شد که در کمیسیون بررسی شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صحن مجلس ابتدا کلیات مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، اظهار داشت: اگر کلیات تصویب شد وارد جزئیات می شوند و در کمیسیون هم همین گونه است و اگر این طرح از کمیسیون به صحن برگردد، جزئیات مورد بررسی قرار می گیرد.

حجت الاسلام باقری با اشاره به اینکه در همه جای دنیا هیچ کس نه در فضای حقیقی و نه در فضای مجازی، حق هنجارشکنی ندارد، گفت: ما هم تا امروز اگر در فضای حقیقی، قوانینی داریم که افراد قانون شکن را محدود می کند، در فضای مجازی هم باید قوانین لازم برای مقابله با ناهنجاری ها وضع شود.

وی با تاکید بر لزوم نظارت بر حقوق کاربران در فضای مجازی و وضع قوانین مربوط به این فضا، تصریح کرد: به هیچ وجه شایسته نیست که افراد تخلف سپس آن را در فضای مجازی علنی کنند و در شبکه های اجتماعی به نمایش بگذارد.

کسب و کارهای مجازی هم باید مالیات دهند

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی همچنین به ضرورت ورود و نظارت بر کسب و کارهای مجازی اشاره کرد و افزود: اگر بر اساس قانون از مغازه داری که ماهیانه کمترین فروش را دارد مالیات می‌گیریم، باید کسب و کارهایی هم که به صورت اینترنتی و در فضای مجازی، درآمدهای بسیار هنگفتی دارند و هیچ مالیاتی هم نمی دهند، مشمول قانون مالیات شوند.

حجت الاسلام باقری تصریح کرد: بنابراین طرح صیانت، در پی ایجاد محدودیت برای استفاده مردم نیست بلکه در پی قانونمند کردن حضور در فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه طرح صیانت از فضای مجازی به نفع همه مردم و فعالان این عرصه است، اظهار داشت: عملیاتی شدن طرح، باعث می شود که حقوق هر یک از افراد حفظ شود و اینگونه نباشد که فردی با کمترین فعالیت اقتصادی در فضای مجازی مالیات بدهد، اما افراد دیگر بنا به هر دلیلی، از جمله قانونمند نبودن فضای مجازی با وجود درآمدهای بسیار کلان، فرار مالیاتی داشته باشند.

حجت الاسلام باقری تاکید کرد: امکانات و خدمات فعالیت های مجازی، با بودجه مردم فراهم شده است بنابراین نباید به حال خود رها شود به گونه ای که عده ای بیشترین سودها را بکنند اما عده ای در فشار و تنگنا باشند و برای کمترین فعالیت ها و درآمدهای خود، مالیات هم بدهند./ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها