اهداف اصلی انقلاب توسعه فرهنگی و اجتماعی بود نه اقتصادی

تنزل اهداف انقلاب به توسعه سیاسی، کاریست که دشمن در پیش گرفته اما ما باید نشان دهیم که انقلاب ما فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است.

اهداف اصلی انقلاب توسعه فرهنگی و اجتماعی بود نه اقتصادی

اهداف اصلی انقلاب توسعه فرهنگی و اجتماعی بود نه اقتصادی

امام جمعه شیراز با تاکید بر این موضوع که اهداف انقلاب اسلامی را نباید به توسعه اقتصادی تنزل داد، خاطرنشان کرد که این مسئله از اهداف دشمنان نظام است.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با بیان اینکه اهداف انقلاب در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... گسترده بوده است و نباید آن را به توسعه اقتصادی تنزل داد و محدود کرد، کار جهاد تبیین معرفی تمام این آرمان‌ها به صورت توام در جامعه دانست و گفت: تنزل اهداف انقلاب به توسعه سیاسی، کاریست که دشمن در پیش گرفته اما ما باید نشان دهیم که انقلاب ما فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است.

آیت‌الله دژکام ابراز امیدواری کرد که شاهد انعکاس مناسب این آیین‌های سوگواری در صدا و سیمای مرکز فارس و رسانه‌ها باشیم.

او گفت: امید است محدودیت‌های کرونایی توسط اصحاب رسانه باید با انعکاس مراسم سوگواری این امامزاده عظیم‌الشان جبران شود تا مردم شاهد برگزاری این مراسم باشند.

امام جمعه شیراز همچنین با اشاره ایام‌الله دهه فجر امسال، گفت: در طول دهه فجر، افتتاح‌های مختلفی در فارس داشتیم که در ۴۰ سال گذشته در شمار بهترین پروژه‌ها بود که از تمام دست اندرکاران برای راه‌اندازی آنها که با هدف گره گشایی از کار مردم انجام شده، سپاسگزاریم.

آیت‌الله دژکام تاکید کرد: هر کدام از ما امروز باید یک رسانه و مبلغ برای انقلاب اسلامی در راستای تحقق جهاد تبیین باشیم زیرا انقلاب ما نگاه به آخرت دارد و تنها دنیوی نیست و انقلاب ما نگاه به آخرت را به جامعه بشری هدیه داده است.

او تصریح کرد: دشمن برای تحریف فکری انقلابی ما مدام حمله می‌کند و ما وظیفه داریم که با هوشیاری کامل اهداف انقلاب اسلامی را به جامعه و به ویژه نسل جوان بیشتر معرفی کنیم و سپس برای تحقق هر چه بیشتر این اهداف تلاش کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در فارس خاطرنشان کرد: حضرت زینب (س،) نمونه خوب جهاد تبیین هستند که واقعه عاشورا را به دفعات در جامعه معرفی کردند تا آرمان‌های این جهاد بزرگ شناخته شود.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: جهاد تبیین مانع از هدر رفتن خون شهدای ما می‌شود و آرمان‌های انقلاب اسلامی را مداوم در جامعه معرفی می‌کند.

او همچنین با اشاره به سوره مبارکه «آل عمران» گفت: در این سوره آمده است که «مردم یادتان نرود که در جنگ «بدر» شما را پیروز کردیم و این آیه پس از جنگ «احد» نازل شده است و باید بدانیم در مسیر یک انقلاب همیشه شاید پیروزی نباشد اما یک شکست نباید مانع از تلاش برای پیروزی بعدی شود.

امام جمعه شیراز ادامه داد: در طول انقلاب اسلامی با دفاع مقدس، دفاع از سوریه، جنگ ۳۳ روزه و ... شاهد ضرب شصت انقلاب اسلامی به دشمنان بوده‌ایم و امروز دشمن متوجه این دفاع مقدس انقلاب اسلامی در تمام زمینه‌ها شده است و عزت و شرف انقلاب اسلامی در گروی همین مبارزات است.

آیت‌الله دژکام تاکید کرد: اگر یک لحظه غافل شویم دشمنان به ما حمله نظامی می‌کنند و نیروی مسلح ما باید همواره هوشیار و آماده توطئه دشمنان در زمینه‌های مختلف باشند و برای پیروزی در جنگ اقتصادی نیز به تحول اداری و مانع زدایی نیاز داریم که باید در اولویت استان فارس نیز قرار بگیرد.

امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به فضیلت‌های ماه رجب بیان کرد: ایام ماه رجب فرصت مغتنمی برای توبه کردن است و از این ایام مبارک برای بخشش گناه خود و دعا برای بخشیده شدن دیگران و دعا برای پیروزی مسلمانان و عاقبت بخیری باید نهایت استفاده را داشته باشیم./ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها