نماینده ولی فقیه در استان البرز»

می‌خواستند انقلاب را تمام کنند ولی خودشان تمام شدند

از ابتدای انقلاب دائم در معرض دشمنی های مختلف قرار گرفته و در بعضی مواقع سخن از تمام شدن انقلاب زدند ولی آنچه که بروز کرده و تمام شده تمدن غرب و غرب گرایی است.

می‌خواستند انقلاب را تمام کنند ولی خودشان تمام شدند

می‌خواستند انقلاب را تمام کنند ولی خودشان تمام شدند

آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با تبریک اعیاد پیش رو و پیروزی انقلاب اسلامی و با اشاره به اتفاقات مهم هفته پیش روی، ضمن تبریک ولادت حضرت علی (ع)، افزود: ۲۳ بهمن ماه نیز مصادف با ۱۰ رجب و ولادت امام جواد (ع) است که یکی از ویژگی های این حضرت شبیه به حضرت موسی (ع) و در بیانی دیگر شبیه به حضرت عیسی (ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز همچنین با بیان اینکه این حضرت با انحرافات فکری زیادی مواجه بود، گفت: دشمنان دائم با سوالات و شبهه افکنی برای حضرت ایجاد مزاحمت می کردند ولی امام این دوران را با سعه صدر مدیریت کرد.

وی به دیدار رهبر در سال ۹۵ با شعرای آیینی اشاره کرد و افزود: ایشان فرمودند جمهوری اسلامی نیازمندی هایی دارد که باید آن را تامین کنیم که مهمتری آن نیازمندی های تبیینی است .

امام جمعه کرج اضافه کرد: امروز باید مکتب انقلاب و ارزش ها و روش های پیاده سازی آن برای نسل جوان تبیین شود و در حالیکه در بعضی موارد قدیمی تر ها آن را فراموش کرده اند و جهاد تبیین یکی از روش هایش شناساندن شخصیت امام و راه امام است.

وی گفت: برای عموم مردم به خصوص نسل جوان که رهبر فرموده اند مواضع امام باید به صورت واضح و روشن تبیین شود و این ملاک راه و خط امام و صراط مستقیم انقلاب است.

وی گفت: امام خمینی در عین زهد و زاهد بودن بی رغبت به دنیا بود ضمن اینکه مبارز با طاغوت بود، ساکت و کم حرف بود ولی با بصیرت عمیق به موقع تصمیم می گرفت و با کودکان بازی می کند و با اطرافیان رافت و رحمت داشت.

حسینی همدانی افزود: هیبت و نور الهی داشت ولی بر سر حاکمان قلدر با قدرت فریاد می کشید و ما شاگردان روح الله از او یاد گرفته ایم که هر چه فریاد داریم بر سر آمریکا بکشیم.

دشمنان تهاجم رسانه ای ترکیبی برای ما به راه انداخته اند

وی با بیان اینکه بحث معرفی امام باید جدی گرفته شود، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که دشمن تهاجم رسانه ای ترکیبی برای ما به راه انداخته و بحث رسانه را مهم دانستند که جوانان باید با آتش به اختیار طراحی و با ایده های نو فضا را تغییر دهند.

وی افزود: دشمن می خواهد عناصر ملی خود را نادیده بگیریم تا بتواند بار دیگر بر ما سلطه بگیرد و استقلال ما را بر هم زند ولی موشک جدیدی که توسط سپاه رونمایی شد چشم دشمن را کور کرد.

وی مهمترین سیاست رسانه ای دشمن را مایوس سازی مردم و جامعه دانست و اظهار داشت: باید حمله پیش دستانه و شناخت موقعیت و اقدام در لحظه مهمترین کار رسانه امروز است و بچه های حزب اللهی در رسانه امروز باید به موقع عمل کنند.

حسینی همدانی گفت: از ابتدای انقلاب دائم در معرض دشمنی های مختلف قرار گرفته و در بعضی مواقع سخن از تمام شدن انقلاب زدند ولی آنچه که بروز کرده و تمام شده تمدن غرب و غرب گرایی است.

وی افزود: لیبرال دموکراسی تمام شده و به فضل خدا انقلاب اسلامی به سرعت و قدرت ولی نرم جای هویت از بین رفته غرب را پر می کند که نشان می دهد انقلاب زنده است و به پیش می رود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز به بیانیه گام دوم و گذشت سه سال از آن اشاره و اظهار داشت: در این سه سال اگر نمایشگاه و حرکتی در مسیر فعالیت های ایجابی که در این استان داشته اند، ارایه دهند.

وی گفت: مذاکرات هم کشوری که از برجام خارج شد اگر می خواهد حرفش شنیده شود باید قدمی درست بردارد و حسن نیت خود را نشان دهد و قدمی بردارد که تحریم های ظالمانه ای که خودشان اذعان دارند ظالمانه است را بردارند ولی باز هم اگر بردارند چون اعتمادی به آمریکا نداریم باید راستی آزمایی کنیم.

وی افزود: آمریکا هنوز از روی زیاده خواهی صحبت می کند و گفته اند خارج از مذاکرات تمام گزینه های آمریکا هنوز روی میز است که باید بدانند که اگر احمقی کنید قدرت و توان بازدارندگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی همیشه آماده برخورد جدی با شماست.

اجرای عدالت موجب آبادانی شهرها و بی نیازی کشورها می شود

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه سخنان خود به اصل بنیادین عدالت به خصوص عدالت اجتماعی آثار فراوانی برای اجتماع و فرد و حتی آثار تکمیلی دارد، اشاره کرد.

وی بیان داشت: به سبب عدالت برکت ها دوچندان می شود که یک اثر تکمیلی است بنابراین چیزی به اسم اجرای عدالت باعث عمران و آبادانی بلاد می شود و چیزی که شهرها را آباد می کند و کشورها را بی نیاز می کند اجرای عدالت است.

وی گفت: رفتار عادلانه و رعایت عدالت اجتماعی است که باعث می شود مردم بی نیاز شده و فقر از بین برود و عزت فردی و اجتماعی و ملی به وجود بیاید.

وی اظهار داشت: بعضی مواقع به اسم عدالت خواهی خلاف شرع و حرام انجام می شود که با عدالت منافات دارد و کسی می تواند به عدالت رفتار کند که او را خوب بشناسیم و نه از ظن خودش بگوید که عدالت خواهانه رفتار می کند.

وی با بیان اینکه صدق برادر عدل است، افزود: هفته گذشته به سه عامل تحقق عدالت اجتماعی اشاره شد که در این نوبت نیز به موانع تحقق عدالت اشاره شد که ستمکاری، ظلم پذیری، دنیا پذیری خواص، هزینه سنگین عدالت، فقدان عقلانیت و اخلاق و در بعضی موارد عدالت خواهی و انحراف از مسیر عدالت خواهی از موانع تحقق عدالت است.

حسینی همدانی اظهار داشت: اهل معرفت و سیر و سلوک به این آیه شریفه قرآن کریم توجه کنند که ابتدای سیر که با لغزه شروع می شود از آن برای بیداری بهره گرفته می شود و انسانی که خواب است راه را نمی بیند و بلند شدنش برای خدا باشد.

وی با بیان اینکه قرآن کریم تمامش موعظه است ولی خداوند می فرماید من یک موعظه بیشتر ندارم و آن این است که برای خدا قیام کنید، گفت: خداوند یک موعظه بیشتر ندارد و آن ولایت امیرالمومنین علی (ع) است که آن را از دست ندهید و این ماه، ماه علی (ع) است.

امام جمعه کرج در پایان به ایام البیض و برگزاری مراسم اعتکاف اشاره کرد و گفت: به دلیل شیوع مجدد ویروس منحوس کرونا برگزاری این مراسم ممنوع شده ولی خودتان این مراسم را انجام دهید./ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها