محمود رضا سجادی:

از کی تاحالا انگلیس نگران آبروی ما شده است؟

از کی تاحالا انگلیس نگران آبروی ما است؟ و از منِ سرباز نظام، بیشتر برای آبروی ما دلسوزی می‌کند‌؟ ایرانیان به نیکی می‌دانند که از زمان کمپانی هند شرقی و تاراج هندوستان توسط انگلیسی‌ها، انگلیسی‌ها همواره دنبال فتنه گری بین ایران و همسایه شمالی ما بوده اند تا مبادا اتحادی بین ایران و روسیه علیه منافع انگلیس در هند شکل بگیرد.

از کی تاحالا انگلیس نگران آبروی ما شده است؟

از کی تاحالا انگلیس نگران آبروی ما شده است؟

از کی تاحالا انگلیس نگران آبروی ما است؟ و از منِ سرباز  نظام، بیشتر برای آبروی ما دلسوزی می‌کند‌؟ ایرانیان به نیکی می‌دانند که از زمان کمپانی هند شرقی و تاراج هندوستان توسط انگلیسی‌ها، انگلیسی‌ها همواره دنبال فتنه گری بین ایران و همسایه شمالی ما بوده اند تا مبادا اتحادی بین ایران و روسیه علیه منافع انگلیس در هند شکل بگیرد.

محمود رضا سجادی، سفیر اسبق ایران در روسیه اخیرا مصاحبه‌ای در خصوص امکان همکاری میان ایران و روسیه انجام داد که شبکه بی بی سی فارسی با رویکردی خاص اقدام به تحریف صحبت‌های این دیپلمات ایرانی کرد.

سجادی در واکنش به این گزارش بی بی سی فارسی گفت: اخیرا پس از مصاحبه اینجانب در برنامه جهان آرا، بی بی سی فارسی برای تخریب حرف‌های اینجانب در مورد منافع همکاری با روسیه، مبادرت به عملیات روانی کرده است. گرچه آنها دشمن هستند ولی من توان آنها را در جنگ روانی و تحریف حقایق تحسین می‌کنم.

وی در ادامه با انتقاد از رویکرد این رسانه گفت: گر چه این رسانه (بی بی سی) در سطح بین المللی آنقدر مفتضح است که مطالبش نیاز به پاسخگویی نداشته باشد اما برای روشن کردن ذهن برخی مخاطبان، چند جمله ای عرض می کنم: اولا در انجام تعهد مالی، من نگفتم ایران، گفتم بانک مرکزی  ایران، که سیاست‌های ضد ملیِ آمریکایی و انگلیسی در آن رسوخ دارد و تاکنون در تخریب روابط دو کشور، نقش موثری داشته است.

ثانیا مگر داشتن بدهی اتهام زشتی است؟ آمریکا هم 15000 میلیارد دلار بدهی دارد و در اینترنت، لحظه به لحظه افزایش آن را گزارش می دهد!

سوم اینکه اگر ما بگوییم بدهی نداریم مشکل برطرف می‌شود؟

سجادی در دفاع از صحبت‌های خود در برنامه جهان آرا گفت: روزنامه‌های روسی، مقالاتی از بدعهدی پولی ما نخواهند نوشت؟ با گفتن این که بانک مرکزی ما خوب است و ادعاهای واهی  کردن و اینکه همه تقصیر را گردن دیگران بندازیم، مسائل حل می شود؟ آیا مسئولین خارجی حقایق را به مردم خود نمی گویند؟

وی همچنین با اشاره به تلاش تاریخی انگلیس برای رقابت با روسیه گفت: نکته چهارم این که از کی تاحالا انگلیس نگران آبروی ما است؟ و از منِ سرباز  نظام، بیشتر برای آبروی ما دلسوزی می‌کند‌؟

وی ادامه داد: ایرانیان به نیکی می‌دانند که از زمان کمپانی هند شرقی و تاراج هندوستان توسط انگلیسی‌ها، انگلیسی‌ها همواره دنبال فتنه گری بین ایران و همسایه شمالی ما بوده اند تا مبادا اتحادی بین ایران و روسیه علیه منافع انگلیس در هند شکل بگیرد.

سفیر اسبق کشورمان در پایان با تاکید بر رویکرد تاریخی انگلیس در قبال ایران گفت: از طرف دیگر، انگلیس  40 سال است سعی می‌کند در دنیا برای ما آبرویی نگذارد! و ملت شریف ما را تروریست خطاب می‌کند. حال برای آبروی ما نگرانند!

سجاد در پایان گفت: ما به حکم تربیت اسلامی، دوستدار و خیرخواه همه بشریت هستیم، به جز مستکبرین سیاه روی غربی که صفحات تاریخ از جنایت های آنها پر است./تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها