قوانین مجلس انقلابی فقط حقوق زنان را ضایع می‌کند

واقعیت این است قوانینی که مجلس به دنبال تصویب آن است به غیر از اینکه حقوق زنان را تضییع می‌کند هیچ تاثیر دیگری نخواهد داشت.

قوانین مجلس انقلابی فقط حقوق زنان را ضایع می‌کند

انتقاد روزنامه آفتاب یزد از بالابردن رقم وام ازدواج

روزنامه آفتاب یزد نوشت:

مجلس یازدهم از زمان روی کار آمدنش تا کنون تاکید بسیاری بر فرزندآوری داشته و برای این موضوع قانون‌های زیادی تصویب کرده است اما مسئله اینجاست که راه را اشتباه می‌روند!

واقعیت این است قوانینی که مجلس به دنبال تصویب آن است به غیر از اینکه حقوق زنان را تضییع می‌کند هیچ تاثیر دیگری نخواهد داشت.
مسئولان ما راه را گم کردند. موضوعی که می‌تواند موجب افزایش باروری در کشور شود احساس امنیت و امید برای خانواده‌ها است؛ دولت باید از خانواده‌ها حمایت کند، این در حالی است که ما هیچ گاه قانونی تحت عنوان حمایت از خانواده نداشتیم.
حمایت از خانواده یعنی باید به همه خانواده‌ها حق اولاد تعلق بگیرد نه صرفا برخی خانواده ها، باید یک تامین اجتماعی جامع و فراگیر در کشور وجود داشته باشد تا خانواده‌ها امنیت خاطر داشته باشند. این مشکل را کشورهای دیگر هم داشته‌اند و با تصویب قوانین تشویقی توانستند این مشکل را بر طرف سازند این در حالی است که در کشور ما مرخصی 9 ماهه بارداری را هم نتوانسته‌اند به درستی اجرایی کنند! و حالا خیلی‌ها کارشان را برای همین موضوع از دست داده اند.
مسئولان ما کار را به جایی رسانده‌اند که خیلی از شرکت‌ها مجردها را برای استخدام ترجیح می‌دهند چون قرار نیست ماجرای فرزندآوری و گرفتاری‌های آن را داشته باشند!
وامی که برای این موضوع در نظر گرفته‌اند به جز دامن زدن به سایر مشکلات اجتماعی کاری را پیش نخواهد برد. همانطور که در گذشته دیدیم وام ازدواج، ازدواج‌های صوری را دامن زد.
حتی اگر یک درصد هم چنین قوانینی بتواند نرخ زاد و ولد را افزایش دهد در آینده نه چندان دور با افزایش کودکان کار و متکدی رو به رو خواهیم بود چرا که این قشر از جامعه به طور طبیعی فرزندآوری بیشتری دارند و در چنین شرایطی افزایش هم پیدا خواهد کرد. پرداختن به چنین مشکلاتی نیاز به ریشه یابی و هزینه دارد. دولت برای رفع این مشکل باید هزینه کند و در غیر این صورت با قوانین موردنظر هیچ راهی پیش نخواهد برد.
روزنامه آفتاب یزد
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها