رضایت اهل تسنن از خدمات وزیر کار

اعلام حمایت جمعی از نمایندگان ادوار از کاندیداتوری شریعتمداری

۴۰ نفر از نمایندگان ادوار مختلف مجلس از جمله دوره سوم تادهم، ضمن دیدار با محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به کاندیداتوری وی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اعلام حمایت کردند و به نقد و بررسی وضعیت چالش‌ها و راه‌کارهای حوزه احرایی در کشور پرداختند.

اعلام حمایت جمعی از نمایندگان ادوار از کاندیداتوری شریعتمداری

محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و نقش نظام بین الملل در معیشت مردم گفت؛ در حوزه سیاست خارجی باید مشخص ما اهل تعامل هستیم یا تقابل، برای منطقه و پانزده کشور همسایه چه برنامه‌ای داریم. 

وی افزود: در سیاست موازنه بین قوای بین‌الملل مهم است و باید مشخص شود رویکردها در تعریف نقش شرق و غرب در این موازنه چیست و اگر اعتقاد به تعامل گسترده نداشته باشیم یعنی به ابزار تعامل در سیاست خارجی ملتزم نیستیم.

شریعتمداری افزود: در دوران سید محمد خاتمی، افراد موثر که هر کدام در حد یک وزیر بودند که کادر قوی ساخته بود. سیاست خارجی به ماهو سیاست خارجی که مورد نظر کشور نیست، سیاست خارجی برای رسیدن به اقتصاد و تکنولوژی روز دنیا است، کسی غیر این اعتقاد دارد؟

وی افزود: مرزها و مرزنشینان از عوامل توسعه اقتصاد و بازرگانی هستند و نباید به آنها به چشم مزاحم نگاه کرد، بسیار بدیهی است از مرزی که کالا عبور نکند تانک عبور می‌کند.

شریعتمداری با اشاره وضعیت اختلافات سیاسی بین افراد و قوا افزود: اختلاف و تنازع ملت را بیچاره کرده است، مردم از این دعواها، از پشت تریبون حرف زدن‌ها با یکدیگر خسته شدند.

وی با اشاره به سابقه تاریخی منازعه در از بین بردن اهداف سیاسی کشور افزود: چرا اهداف مشروطه که اهداف بزرگی در ظرف زمانی خودش بود از بین رفت، غیر از تنازع بود؟ اهداف امام (ره) و ارزش‌های انقلاب اسلامی مثل رفع تبعیض، عدالت، انتقال اختیار تصمیم‌گیری به ملت آیا همان بار معنایی اولیه را با توجه به اختلافات در اذهان مردم دارد؟ 

شریعتمداری با اشاره به اتفاقات آبان ۹۸ و خسارتی که مردم و نظام دیدند افزود: حادثه پس از افزایش بنزین وقتی بررسی شود ریشه در اختلاف و اختلاف قوا داشت، ریشه در عدم همفکری مشترک برای اجرا آن داشت و باعث شد همه ما و مردم و نظام آسیب ببینیم، که اگر این روش اصلاح بشود حتما چنین وقایعی رخ نخواهد داد.

وی در پایان افزود: اگر بتوانیم بر اساس گفتگوی ملی یک ائتلاف بزرگ برای همکاری اقتصادی، بین‌المللی، جوانگرایی، کارآفرینی، حاکمیت قانون، مبارزه با فساد و شفافیت ایجاد کنیم هیچ کسی مخالفت نخواهد کرد، وقتی شفافیت ایجاد شود از درب دیگر فساد خارج خواهد شد و جوانان بدلیل عدم اختلاف و وابستگی به راحتی می‌توانند برای شفافیت اقتصادی گام بردارند و باعث کارآمدی نظام اجرایی می‌شود. 

در این دیدار تک تک حاضرین ضمن تحلیل شرایط سیاسی ، با برشمردن ویژگی های شخصیتی منحصر به فرد ،سوابق و تجارب متعدد و موفق اجرایی چهل ساله و برنامه های مناسب پیشنهادی از کاندیداتوری ایشان اعلام حمایت کردند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها