عجیب ترین شب تاریخ آمریکا؛در واشنگتن چه گذشت؟

سرانجام پس از ساعت ها بحران و درگیری پلیس واشنگتن موفق به کنترل وضعیت در این شهر شد.

عجیب ترین شب تاریخ آمریکا؛در واشنگتن چه گذشت؟

ظهر چهارشنبه به وقت واشنگتن جلسه مشترک سنا و کنگره آمریکا برای تایید نهایی انتخابات آمریکا در جریان بود.در این جلسه که به ریاست مایک پنس برگزار می شد وی با ابطال آرای الکترال جو بایدن مخالفت و اعلام کرد به قانون اساسی پایبند خواهد بود.این اتفاق خشم ترامپ و حامیان او را موجب شد و ترامپ در توییتی او را فاقد شهامت لازم برای دفاع از آمریکا توصیف کرد.

Pence_letter

پس از این اتفاق و سخنرانی ترامپ،خشم حامیان ترامپ تشدید و منجر به این شد که آنها به ساختمان کنگره حمله کنند و در صحن کنگره به آشوب بپردازند.در همین حین پلیس اعلام کرد بمب انفجاری در مقر حزب جمهوری خواه پیدا کرد که موفق به خنثی سازی آن شد.

3500

سرانجام پس از درگیری پلیس با آشوبگران و اعلام قانون منع رفت و آمد در واشنگتن از سوی شهردار این شهر،حامیان ترامپ از ساختمان کنگره خارج و کنترل وضعیت به دست پلیس و شهرداری درآمد.

210106-police-house-chamber-jm-1504_0e80178feca6d8ee30ccb9a2359e2a1d.fit-1120w

در جریان این وقایع یک زن در ساختمان کنگره بر اثر تیراندازی کشته شد و یک پلیس به بیمارستان منتقل شد.

جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا که قرار است دو هفته دیگر رسما وارد کاخ سفید شود در توییتر به یورش حامیان دونالد ترامپ به کنگره واکنش نشان داد و نوشت: «مسیر ما آشکار است: راه ما راه دمواکراسی است- احترام به قانون و احترام به همدیگر و ملت».

این اتفاقات واکنش بسیاری از کشورهای جهان مانند انگلیس،فرانسه و کانادا را در پی داشت.و در اقدامی قابل تامل جورج بوش با انتشار بیانیه و محکومیت آشوب ها و بیان انتقادات تند به ترامپ اعلام کرد در مراسم تحلیف بایدن حضور خواهد یافت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها