ترامپ: اسرائیل مانع ورود نمایندگان زن رنگین پوست کنگره شود

مستقل آنلاین/رییس‌جمهوری آمریکا براساس گزارش یک رسانه آمریکایی به مشاورانش گفته، بنیامین نتانیاهو نباید اجازه دهد ایلهان عمر و رشیده طلیب، دو نماینده زن رنگین‌پوست و مسلمان کنگره آمریکا به علت حمایتشان از تحریم رژیم صهیونیستی وارد اراضی اشغالی شوند.

ترامپ: اسرائیل مانع ورود نمایندگان زن رنگین پوست کنگره شود

 پایگاه خبری آکسیوس آمریکا در گزارشی به نقل از سه فرد آگاه نوشت، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به مشاورانش گفته که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل باید از ورود ایلهان عمر و رشیده طلیب، نمایندگان زن دموکرات مسلمان کنگره آمریکا به اراضی اشغالی جلوگیری کند.

با این حال کاخ سفید اینکه چنین دستوری را به اسرائیل داده باشد تکذیب کرد.

استفانی گریشام دبیر مطبوعاتی کاخ سفید به آکسیوس گفت: دولت اسرائیل هر کاری که بخواهد می‌تواند انجام دهد.این جور گزارش‌ها اخبار دروغ هستند.

منابع آگاه به آکسیوس گفته بودند، ترامپ به مشاوران خود از جمله مقام‌های ارشد دولت گفته که رشیده طلیب و ایلهان عمر به دلیل حمایتشان از تحریم اسرائیل باید ورودشان به آنجا ممنوع شود. اسرائیل در سال ۲۰۱۷ قانونی را تصویب کرد که بر مبنای آن ورود خارجی‌هایی که از تحریم اسرائیل حمایت کرده باشد را به داخل مرزهای این رژیم ممنوع می‌کند.

با این حال رون درمر، سفیر اسرائیل در آمریکا چندی پیش گفت، این رژیم ورود این نمایندگان زن مترقی کنگره آمریکا را به داخل مرزهای خود ممنوع نمی‌کند.

درمر به نشریه هاآرتص گفت: ما بر مبنای احترام به کنگره آمریکا و ائتلاف بزرگ میان اسرائیل و آمریکا جلوی ورود هیچ یک از نمایندگان کنگره آمریکا به اسرائیل را نمی‌گیریم.

 

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها