چه کسی در دقیقه نود رای می‌آورد؟

اگر می‌خواهیم هزینه‌های کشور از دریچه انتخابات را کم کنیم، نباید منتظر بمانیم عده‌ای برای ماه‌های منتهی به انتخابات خود را معرفی کنند تا از میان آنها یک نفر را انتخاب کنیم.

چه کسی در دقیقه نود رای می‌آورد؟

مدل ریاست ‌جمهوری خاتمی و احمدی ‌نژاد شبیه به هم بود؟

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اگر به انتخابات سال ۷۶ برگردیم، همه شواهد و قرائن حکایت از پیروزی آقای ناطق نوری در انتخابات داشت، اما تنها در دو هفته مانده به انتخابات، اتفاقاتی رخ داد که همه پیش‌بینی‌ها را از بین برد. اتفاق سال ۷۶ نشان‌دهنده این موضوع است که تیم آقای خاتمی بر اساس یک برنامه‌ریزی بلندمدت به پیروزی نرسید.

محسن کوهکن، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به فقدان احزاب قدرتمند در کشور، بیان داشت: در کشور ما یک دسته از تشکل‌های کوچک به همراه عده‌ای از اشخاص حقیقی تأثیرگذار در امر سیاست فعالیت می‌کنند. اگر می‌خواهیم هزینه‌های کشور از دریچه انتخابات را کم کنیم، نباید منتظر بمانیم عده‌ای برای ماه‌های منتهی به انتخابات خود را معرفی کنند تا از میان آنها یک نفر را انتخاب کنیم.

کوهکن ابراز داشت: اگر به انتخابات سال ۷۶ برگردیم، همه شواهد و قرائن حکایت از پیروزی آقای ناطق‌نوری در انتخابات داشت، اما تنها در دو هفته مانده به انتخابات، اتفاقاتی رخ داد که همه پیش‌بینی‌ها را از بین برد. اتفاق سال ۷۶ نشان‌دهنده این موضوع است که تیم آقای خاتمی براساس یک برنامه‌ریزی بلند مدت به پیروزی نرسید و تنها براساس یک بازه زمانی کوتاه‌مدت توانست حریف را شکست دهد.

وی گفت: مدل انتخاب آقای خاتمی درخصوص احمدی‌نژاد نیز رخ داده است که آن را می‌توان نوعی «باروری ناخواسته سیاسی» دانست. زیرا در چند هفته براساس یک سری اتفاقات این افراد به پیروزی رسیدند. البته همه این افراد با رأی مردم انتخاب شدند و در صحت آرای ایشان هیچ شکی وجود ندارد.

روسای جمهور نباید فامیل بازی کنند

این سیاستمدار اصولگرا با برشمردن اشکالات رأی آوری دقیقه نودی در ایام انتخابات، ابراز داشت: شاید فرد پیروز دچار این خیال شود که تنها با اتکا به توانایی خود توانسته پیروز شود و بر همین اساس تنها با نگرش شخصی خود و بدون مشورت گرفتن، اقدام به چینش کابینه کند. در چنین فضایی حتی این امکان وجود دارد که برخی فامیل بازی‌ها در دولت بروز کند.

منبع: خبرآنلاین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها