نامه دبیرکل کانون زندانیان سیاسی قبل از انقلاب به دکتر نوبخت ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور

محمدرضا علی حسینی دبیرکل کانون زندانیان سیاسی با ارسال نامه ای به محمدباقر نوبخت، با برشمردن پاره ای از وظایف سازمان برنامه و بودجه، از ایشان خواست به عنوان ریاست سازمان، پاسخگوی سالهای سال مدیریت ناکارآمد باشد.

نامه دبیرکل کانون زندانیان سیاسی قبل از انقلاب به دکتر نوبخت ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور

محمدرضا علی حسینی دبیرکل کانون زندانیان سیاسی قبل از انقلاب با ارسال نامه ای به محمدباقر نوبخت، با برشمردن پاره ای از وظایف سازمان برنامه و بودجه، از ایشان خواست به عنوان ریاست سازمان، پاسخگوی سالهای سال مدیریت ناکارآمد باشد.

جناب آقای دکتر نوبخت

ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه کشور

با سلام باستحضار می‌رساند شما و بسیاری از کسانی که بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی از آمریکا و انگلستان و سایر کشورها آمده و بر مناصب مستضعفین تکیه زدید، اینک باید پاسخگوی سالهای سال مدیریت ناکارآمد باشید.

ما پرچمداران آزادی و استقلال و عدالت و برابری، از زمان ناصرالدین شاه تا رضاخان و محمدرضا، بی امان علیه ظلم مبارزه کردیم، دستهامان را بریدند، سرب داغ بر گلویمان ریختند، ناخن هایمان را کشیدند و ما مردان و زنان عدالتخواه ماندیم و زجر کشیدیم و زندان و اعدام  و شکنجه‌ های ددمنشانه را تحمل کردیم تا جنگ آغاز گشت.

بازهم ما بودیم میداندار ایثار و شهادت. کشته شدیم. جانباز شدیم، شیمیایی شدیم، تا به عدالت اجتماعی برسیم و شماها مدیریت کردید، حقوق های نجومی گرفتید. شما چه  بلایی برسر خلق ایران آورده اید؟ اگر تنها اختلاس ها را طبق وظایف سازمانی تان مدیریت می‌کردید دختران این کشور در میدان شوش یا در امارات تن نمی فروختند. شما باید جواب دهید و قطعا در هر کجای کره خاکی باشید ملت از شما پاسخ بدبختی هایش را می خواهد. اینک فقط جهت اطلاع، بخشی از  وظایف قانونی که به عهده دارید را ذیلا می آورم.

پاره ای از وظایف سازمان برنامه و بودجه طبق قانون عبارتند از:

  1. مطالعات آینده پژوهی، توسعه ای و آمایش سرزمین و شناخت ظرفیت ها و امکانات کشور
  2.  مطالعه و تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت 
  3. طراحی نظام برنامه ریزی و تدوین برنامه های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت ملی و تدوین الگوی اسلامی ایرانی، ارائه الگوهای نوین پیشرفت و بومی برای اداره مطلوب بخش های مختلف کشور
  4. طراحی نظام بودجه برنامه ریزی و تهیه و تدوین و طراحی نظام هوشمند مدیریت بودجه و مالی کشور
  5. طراحی برنامه های تمرکز زدایی، طراحی و تدوین نظام اداری و نظام های تصمیم گیری کشور
  6. طراحی و استقرار مدیریت فرایندهای منابع انسانی و نظام شایستگی، استقرار دولت الکترونیک، چرخه بهره وری، نظام های مشارکت، خصوصی سازی و برون سپاری/خرید خدمت یا محصول
  7. نظام ارتقای سلامت اداری و سایر فناوری های نوین اداری
  8. طراحی و استقرار نظام مدیریت عملکرد شامل تهیه الگوهای نظارت و ارزشیابی، تدوین گزارش های نظارتی و ارزشیابی از تهیه و اجرای برنامه های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت ملی و استانی و طرح های عمرانی و فعالیت های دستگاه های اجرا یی و موضوعات محوری نظیر بهره وری،  شفافیت، پاسخگویی،  نقش و مشارکت مردم در اداره کشور و ارائه به مراجع ذی ربط از جمله مجلس شورای اسلامی بر اساس قوانین و مقررات
  9. طراحی معیارهای ارزیابی عملکرد و سنجش بهره وری و انجام ارزشیابی و ارتقای بهره وری و اصلاحات اداری و مدیریتی و ارائه پیشنهادهای تنبیهی و تشویقی برای دستگاه های اجرایی
  10. ارزیابی میزا ن پیشرفت کشور در چارچوب سیاست های کلی نظام  و اهداف کمی و کیفی سند  چشم انداز و برنامه های بلند مدت و میان مدت همراه با تحلیل های لازم.                                                                                   

برابر همان قانون این گزارش ها به صورت سالانه منتشر و در اختیار همگان قرار می گیرد. 

خواهشمند است اعلام دارند به کدامیک از وظائف فوق عمل شده تا مراتب به اطلاع ولی نعمتان شما یعنی جانبازان، آزادگان و خانواده های معزز شهدا و ایثارگران برسد.

محمد رضا –  علی حسینی

دبیر کل کانون زندانیان سیاسی قبل از انقلاب

رونوشت * مدیر محترم سایت کانون زندانیان سیاسی قبل از انقلاب

رونوشت * ریاست محترم سازمان بازرسی کل کشور

رونوشت * روابط عمومی صدا وسیما جمهوری اسلامی ایران

رونوشت * خبرگزاری محترم ایسنا

رونوشت * جناب آقای علی نظری مدیر مسئول محترم روزنامه مستقل

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها