دوئل در مجلس/دعوای رئیس مجلس و میرسلیم بالا گرفت

رئیس مجلس شورای اسلامی از مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران شکایت کرد. برخی کانال های تلگرامی و سایت های خبری نزدیک به رئیس مجلس خبر دادند که محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی از مصطفی میرسلیم شکایت کرده است.

دوئل در مجلس/دعوای رئیس مجلس و میرسلیم بالا گرفت

گفتنی است مصطفی میرسلیم چندی پیش ادعایی را در خصوص پرداخت رشوه ۶۵ میلیارد تومانی شهرداری تهران برای خارج کردن طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران، از دستور کار مجلس دهم را مطرح کرده بود.

افشاگری میرسلیم علیه قالیباف/ اگر قراربود ساکت بمانم همان بهتر که نماینده نمی‌شدم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: در زمان حضور آقای قالیباف در شهرداری اشتباهات مهمی رخ داده و برخی نیز در همین راستا دستگیر شده‌اند.

سید مصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با هفته نامه «شما» در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه مشی شما در مجلس درباره مقابله با مفاسد چیست؟، اظهار داشت: نمایندگان متعهد مجلس در مقابله با فساد و به ویژه کمیسیون اصل ۹۰، با همکاری قوۀ قضائیه به طور جدی این حرکت مقدس را ادامه خواهند داد. این‌ها قدم‌هایی است که در باید در گام دوم انقلاب برداریم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه برخی معتقد هستند اظهارات شما درباره رشوه ۶۵ میلیاردی باعث شکاف بین جریان اصولگرایی می‌شود؟ یا جریان رقیب سوءاستفاده می‌کند؟ نظر شما چیست؟، تصریح کرد: رشوه در اشکال گوناگون و فساد همچون موریانه ستون‌های نظام را پوک خواهد کرد و خدای ناکرده اگر عمومیت یابد، نه از اصولگرایی و نه از اصلاح طلبی حقیقی اثری باقی نخواهد ماند.

میرسلیم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در این پرونده کسی را محکوم یا مجرم دانستید یا فقط اسناد را تحویل قوه قضاییه دادید؟، گفت: هر پرونده قبل از صدور حکم مجرمیت باید مراحلی را از نظر قضائی طی کند، که ابتدا بررسی اسناد است؛ اگر اسناد متقن و مستدل باشد به افرادی ظنین می‌شوند. پس از بازجویی از آن‌ها ممکن است آن‌ها و عده‌ای دیگر متهم شوند؛ آنگاه محاکمه صورت می‌گیرد و افرادی محکوم به جرم می‌شوند.

وی ادامه داد: در این مرحله مجرمان حق دارند درخواست تجدید نظر کنند؛ اگر در تجدید نظر رأی بدوی ابرام شد مجازات صورت می‌گیرد. تا امروز افرادی مظنون و عده‌ای هم متهم اند و بازجویی ادامه دارد و ان شاء الله حق اثبات خواهد شد. امید ما این است که گرفتار اطالۀ دادرسی نشویم.

دستگاه قضا ابعاد پرونده شهردار سابق را بررسی خواهد کرد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه به نظر شما قوه قضاییه اگر این اسناد را قبول نکرد، چه اتفاقی می‌افتد؟، گفت: تشخیص نهائی با دستگاه قضائی است و پس از محاکمه ابعاد موضوع روشن خواهد شد.

میرسلیم به پرسش دیگری مبنی بر اینکه برخی می‌گویند مواضع شما ممکن است در صورت عدم تایید برای حزب موتلفه اسلامی هزینه ایجاد کند به نظر شما آیا این مواضع بیشتر برای حزب سرمایه اجتماعی جمع می‌کند یا تبدیل به هزینه می‌شود؟ اینگونه پاسخ داد: من به عنوان نمایندۀ مجلس نمی‌توانم در مقابل فرآیندهای فسادآمیز و روندهای غلط ساکت باشم؛ اگر قراربود ساکت بمانم بهتر بود نماینده نمی‌شدم، ولی سعی می‌کنم بدون سند موضع گیری نکنم تا نتیجه کار برای مؤتلفه نیز سرمایۀ اجتماعی باشد و نه هزینه. شهدای بزرگوار مؤتلفه برای مقابله با مفاسد جانفشانی کردند و ما باید با عمل خودمان قدرشناس حق آن‌ها و پیگیر پیامشان باشیم.

مردم در خصوص عملکرد شهرداری در دوران قالیباف سوال دارند

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه عده‌ای گفتند چرا اگر با آقای قالیباف اختلافی بوده حاضر شدید در یک لیست قرار بگیرید و حتی برخی معتقد هستند ایشان سر لیست بودند چرا شما قبول کردید؟، گفت: آقای قالیباف در دوران مسئولیت‌های اجرائی خود خدمات ارزنده‌ای انجام داده که باید تقدیر شود؛ در همان حال زیر نظر ایشان اشتباهات مهمی رخ داده که به‌موقع به ایشان تذکر کتبی و شفاهی داده‌ام و باید اصلاح می‌شد و به این جا نمی‌رسید که جانشین مورد اعتماد ایشان دستگیر و گرفتار شود و بسیاری از مدیران شهرداری درگیر مفاسد شوند.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: البته این‌ها برای اعتبار مدیر ارشد افتخار محسوب نمی‌شود. بدانید که نه فقط برای من، که برای همۀ مردم این سؤال مطرح است که مگر در شهرداری چه خبر بوده که رد شدن طرح تحقیق و تفحص موجب ابراز تشکر ایشان از مجلس شد؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه افرادی می‌گویند دلیل بیان این موضوعات برای این است که شما در مجلس مسئولیتی نگرفتید و یا برای دیده شدن است و حالا این مباحث را مطرح می‌کنید، پاسخ شما به این ادعاها چیست؟، گفت: عهد با مردم این بود که در مجلس برای خدمت به آن‌ها از هیچ سعی و تلاشی فروگذار نکنیم و این بزرگترین و مهمترین مسئولیت است. این اقدامات خود را سعی می‌کنیم به طور سنجیده دنبال کنیم و برایمان هم مهم نیست که ملامتمان کنند یا تمجید. باید پاسخی برای وجدان بیدار مردم داشت و در ورای همۀ آن‌ها پروردگار متعال مراقب ما است.

محور نادران- توکلی علیه پایداری و احمدی‌نژادی‌ها فعال شده است

آنها با تمرکز بر استعفای مهرداد بذرپاش از ریاست دیوان محاسبات تلاش می‌کنند جناح اصولگرا را به سمت دوری از فساد و واقعگرایی سوق دهند.

 این اولین انشقاق اصولگرایان در مجلس است که ممکن است در روزهای آینده پررنگتر از قبل شود. دوئل در مجلس

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها