میرسلیم علیه قالیباف افشاگری کرد: رشوه ۶۵ میلیاردی

میرسلیم علیه قالیباف گفت: رایزنی‌های پشت‌پرده جلوی تحقیق و تفحص از شهرداری در مجلس دهم را گرفت. مدارک را به قوه قضاییه داده‌ام. نماینده تهران ادامه داد: در رابطه با رشوه ۶۵ میلیاردی و تفحصی که معلق شد، همه مدارک را به دستگاه قضایی ارجاع داده‌ام و پیگیری‌ها از جانب آنها انجام می‌شود.

میرسلیم علیه قالیباف افشاگری کرد: رشوه ۶۵ میلیاردی

سیدمصطفی میرسلیم، نماینده تهران و عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در رابطه با «دلیل انصراف خود از ریاست کمیسیون اصل نود» گفت: طی نامه‌ای رسمی از کاندیدا شدن ریاست کمیسیون اصل نود انصراف دادم، کسانی که داوطلب شدند را هیات رئیسه به یک باره معرفی کرد در حالی که باید امتیازدهی از سوی هیات رئیسه برای ریاست کمیسیون اصل نود شکل می‌گرفت و برای فردی که مناسب ریاست کمیسیون است، رای‌گیری می‌شد.

او گفت: کاندیداهای ریاست کمیسیون اصل نود همگی واجد شرایط بودند و هیچ مشکلی با آنها ندارم. من با طرز کار هیات رئیسه مشکل دارم که به آنها تذکر دادم. به‌خاطر گله‌مندی از هیات رئیسه از نامزدی ریاست کمیسیون اصل نود انصراف دادم، این برخورد هیات رئیسه بی‌دلیل بود.

میرسلیم در پاسخ به انتقادهایی که او را فردی منزوی در مجلس یازدهم معرفی می‌کنند، گفت: من منزوی نیستم؛ مجلس تازه شروع به‌کار کرده است. انزوا در مجلس مفهومی ندارد، باید دید نمایندگان در کمیسیون‌ها چه فعالیت‌ها و اقداماتی انجام می‌دهند و حاصل و تبعات آن در صحن و جامعه چگونه می‌شود. تازه کارمان در مجلس را شروع کرده‌ایم برخی از کمیسیون‌ها هنوز تشکیل نشده‌اند؛ عجله‌ای نداریم. 

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم موفقیتش در هیات رئیسه بیان کرد: در انتخاب هیات رئیسه فعالیت هایی که از قبل مجلس انجام گرفت منجر به انتخاب چنین هیات رئیسه‌ای شد. طبق قواعد هیات رئیسه را محترم می‌شمارم، قواعد مردم سالاری را نمی‌توان نادیده گرفت و اعتراض کرد. نمایندگان، هیات رئیسه فعلی را انتخاب کردند و در این یک سال هم امیدوارم هیات رئیسه موفق باشد اگر هم توقعات نمایندگان را برآورده نکردند، بحث دیگری است. 

میرسلیم در رابطه با رشوه ۶۵ میلیاردی و تفحصی که معلق شد و اظهارات خود در این باره، گفت: همه مدارک را به دستگاه قضایی ارجاع داده‌ام و پیگیری‌ها از جانب آنها انجام می‌شود. اصل موضوع به تحقیق و تفحص زمان حضور قالیباف در شهرداری بر می‌گردد، وقتی تحقیق و تفحص در مجلس دهم رای نمی‌آورد شهردار وقت از اینکه چنین موضوعی رای نیاورده، تشکر می‌کند. موضوع تحقیق و تفحص مسئله‌ای نیست که از انجام شدنش ناراحت یا از انجام نشدنش خوشحالی صورت گیرد. باید طبق بررسی مشخص شود که چه خدمات شایسته‌ای صورت گرفته است، طبق اسنادی که دارم نشان می‌دهد رایزنی‌هایی پشت پرده صورت گرفته که این تحقیق و تفحص، انجام نشود و رد شود. 

او ادامه داد: حدود ۴۰۰ تحقیق و تفحص در مجلس قبل انجام گرفته که تعداد کمی از آنها به نتیجه رسیده است. این تحقیق و تفحص‌ها را بررسی خواهیم کرد و طبق اولویت و اهمیت به آن می‌پردازیم.

واکنش موتلفه به اظهارات میرسلیم علیه قالیباف/ فضاسازی رسانه ای و سیاسی نکنید

حمید رضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت:

از میرسلیم سوال کرده اند که ادعاهای قبلی مطروحه از جانب شما درباره دوران شهرداری قالیباف چه بوده است و ایشان سخنان قبلی خود مبنی بر ارائه همان مدارک به قوه قضائیه را تکرار کرده و حرف تازه ای نزده است.

البته اعتقاد ما این است که اینگونه سوالات را ایشان نبایستی پاسخ دهد و اگر مدارک ادعایی را به قوه قضائیه داده اند، دیگر پیگیری موضوع معنایی ندارد و نباید موضوع را سیاسی و رسانه ای کنند و اجازه بدهد روند قانونی خود را طی کند.

نباید اینگونه موضوعات بی محابا در افکار عمومی مطرح شود و موتلفه نیز با این موضوع که فضاسازی و موج رسانه ای راه بیفتد موافق نیست. 

الف نوشت: بررسی مدارک میرسلیم به کجا رسید؟

سایت الف نزدیک به احمد توکلی نوشت:

از منظر اجتماعی اگر قرار باشد نماینده تهران هر از گاهی سخنان خود را تکرار نماید و در مقابل، اقدام جدی و فوری در این‌باره صورت نگیرد به سرمایه اجتماعی - سیاسی و اعتماد افکار عمومی ضربه وارد می‌شود.

همچنین به جایگاه و سیاست اصلاحی جدید قوه قضائیه که با مقامات فاسد بدون اغماض برخورد داشته شبهه وارد می‌شود.

 از این بابت ضرورت دارد قوه قضائیه با توجه به اتهاماتی که در رسانه‌ها علیه آقای قالیباف مطرح‌شده در اسرع وقت به‌صورت شفاف و علنی رسیدگی نماید و نتیجه نهایی نیز اعلام گردد.

اگر این اتفاق رخ دهد حتماً آقای قالیباف نیز رضایت خواهند داشت که یک‌بار برای همیشه به چنین مسئله‌ای پرداخته شود و پرونده آن برای همیشه با بررسی عادلانه بسته شود.

مصطفی میرسلیم، نماینده تهران در یکی دو ماه اخیر در مصاحبه‌هایی علیه محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی موضع‌گیری کرده است.

عصبانیت روزنامه حامی قالیباف از اظهارات میرسلیم/ چرا به رییس قوه مقننه تهمت ناروا می زنید؟

روزنامه صبح نو نوشت:

نوع رفتارهای آقای میرسلیم مصداق تعدی مورد نظر رهبری به افراد مختلف با ادعای مبارزه با فساد است. رفتارهایی که موجب شده میرسلیم کاملا در راستای اهداف اصلاح طلبان برای تخریب مجلس رفتار کند. 

ادامه این رفتارها قطعا به بیراهه هایی چون گفت و گو با «بی بی سی فارسی» منجر می شود که خسارتش متوجه آقای میرسلیم خواهد شد.

آقای میرسلیم به صورت صریح و روشن به نمایندگان مجلس و رییس مجلس اتهام ناروا زده و مطلب خلاف واقع و دروغی را به ایشان نسبت داده است.

قوه قضاییه باید با رسیدگی به ادعاهای ایشان، صحت این تهمت ها را راستی آزمایی کنند در صورتی که دروغ بودن سخنان میرسلیم مشخص شد، وظیفه قوه قضائیه است که بدون کوچک‌ترین اغماضی با ایشان برخورد شود تا همگان بدانند حق ندارند از ظرفیت های نمایندگی برای خالی کردن اغراض کوچک و بزرگ خویش استفاده کنند و به راحتی به تخریب دیگران بپردازند و به دیگران تهمت بزنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها