رضا نوراللهی خطر اصلی را کاهش اعتماد عمومی می‌داند

رضا نوراللهی از فرمانداران دولت اصلاحات، می‌گوید: اعتماد عمومی به اصلاح طلبان کاهش یافته است. دیوار بی اعتمادی بین مردم و مسئولین مرتفع شده و معلوم نیست چقدر مردم به انتخابات رغبت نشان دهند.

رضا نوراللهی خطر اصلی را کاهش اعتماد عمومی می‌داند

 «رضا نوراللهی»، رئیس ستاد حمایت‌های مردمی مهدی کروبی و فرماندار شهرهای ورامین و شهرکرد در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره رد صلاحیت‌های گسترده داوطلبین انتخابات مجلس یازدهم توسط شورای نگهبان و موقعیت سیاسی کشور به خبرنگار مستقل آنلاین گفت: 

 در آستانه انتخابات مجلس سوم شورای نگهبان می‌خواست کارهای امروز را انجام دهد خوشبختانه حضرت امام با تمام قدرت و توان، جلوی این آقایان ایستاد و محصول فرمایشات امام این بود که انتخابات نباید فرمایشی باشد، نمی‌شود انتخابات در دو مرحله انجام شود یعنی یکبار شورای نگهبان رای دهد و یکبار مردم؛ اصلا این انتخابات نیست بلکه نقض غرض است. مشروح مذاکرات در مجلس خبرگان قانون اساسی موجود است. کسانی‌که ادعای کذب و سخیفی دارند و حاضرند به آبروی کشور، نظام و انقلاب بروند مشروح مذاکرات را گوش کنند. کجا قانون اساسی گفته منظور از نظارت، نظارت استصوابی است؟

نوراللهی درباره انتخابات بعد از مجلس سوم و ارتحال امام(ره) اظهار داشت:

امام مجلس سوم را که تشکیل داد برای جلوگیری از همین تفکر بحث اسلام آمریکایی را پیش کشید و با صراحت گفتند به طرفداران اسلام آمریکایی رای ندهید. در واقع مجلس سوم محصول فرمایشات حضرت امام بود. شورای نگهبان عطش دخالت در انتخاب مردم را داشت، امام که رحلت کردند در انتخابات مجلس چهارم به این کار ورود کردند و کاری بر خلاف رویه قبل انجام دادند و گفتند نظارت شورای نگهبان استصوابی است و تمام نیروهای خوب و معتقد و کسانی‌که به خط امامی‌ها معروف بودند، قلع و قمع شدند.

او با بیان اینکه این بازی از مجلس چهارم شروع شد تا امروز، عنوان کرد:

 کار به جایی رسیده است که مجلس تشکیل می‌شود، از طرفی شعار می‌دهند مجلس در راس امور است و از طرف دیگر یک تشر می‌زنند و مجلس ساکت می‌شود. چرا که مجلس نمایندگان شجاع و مستقل ندارد همه قیچی شده‌اند. افراد ذی‌صلاح، شجاع و کسانی‌که خودشان را نمی‌فروشند و مدافع منفعت حقوق مردم هستند از گردونه رقابت خارج می‌شوند و ما مجبوریم به نیروهای دست چندم متوسل شویم. دیوار بی‌اعتمادی بین مردم و حاکمیت هر روز ارتفاع می‌گیرد. مردم از این وضعیت بریده‌اند و مشخص نیست در این دوره چقدر به انتخابات رغبت نشان دهند. بنا ندارند از بالا این درد را درمان کنند شش روحانی شورای نگهبان کل این مملکت را به دست گرفته‌اند.

فرماندار شهرهای ورامین و شهرکرد در دولت اصلاحات در خصوص نقش احزاب در شرایط کنونی توضیح داد:

 کار دسته‌جمعی در ایران را سخت کرده‌اند. موانعی که برای احزاب ایجاد می‌شود یک طرف، از طرفی با شکل گرفتن احزاب به شدت مخالفت می‌شود. به دلیل مشکل بی‌ اعتمادی اجازه نمی‌دهند احزاب پا بگیرند. دولت، حکومت، نظام و حاکمیت برای حمایت از احزاب باید بستر فراهم کنند. در ایران یکی از مشکلات این است که آرمانی حرف می‌زنیم و خصلتی عمل می‌کنیم. نوعی پنهان‌کاری ذاتی از هم داریم. سال ۸۸ در انتخابات یکی از مشاورین آقای کروبی بودم مصاحبه‌ای با فردی داشتم از من پرسیدند نارحتی‌ات از احمدی‌نژاد چیست، گفتم با شخص او مشکل نداریم بلکه او برخی چیزها را در مملکت نهادینه خواهد کرد مثل دروغ، ریا و... الناس علی دین ملوکهم.

رئیس ستاد حمایت های مردمی مهدی کروبی درباره عدم شفافیت و پاشنه آشیل اصلاح‌طلبان بیان داشت:

 متاسفانه در درون اصلاحات عدم شفافیت وجود دارد. به همسایه می‌گوییم شفاف باش اما خودمان نمی‌خواهیم شفاف باشیم. شورای عالی اصلاح‌طلبان باید آسیب‌شناسی را از درون خودش آغاز کند. پاشنه آشیل اصلاح‌طلبان این است که اعتماد عمومی را از دست داده‌اند. برای اینکه دو پهلو حرف می‌زنند و می‌خواهند دودوزه‌بازی کنند‌. بعضی‌ها می‌خواهند به هر قیمتی در قدرت بمانند. در نظر امام علی(ع) حکومت هدف نبود‌. مدیری که حقوق‌بگیر دولت بوده است چطور ظرف یک سال بعد از گرفتن مسئولیت میلیاردر و در نیاوران ساکن می‌شود؟ فرهنگ غلطی که دامن اصلاح‌طلبان را گرفته، اشراف‌زدگی است. بسیاری از آن‌ها آلوده شده‌اند. او افزود: سرمان را در برف کرده‌ایم و فکر می‌کنیم مردم نمی‌فهمند. برخی از آقایان به نام مردم، مستضعف و پابرهنه به صحنه آمدند امام به آن‌ها خدمت کرد امروز همگی در داخل و خارج ثروت‌های آنچنانی دارند. معلوم است که مردم به آن‌ها پشت می‌کنند. اعتماد مردم سلب شده است. آدم ناسالم مجبور است وسط بایستند و باج به این و آن بدهد.

نوراللهی اصلاح‌طلبان را به ترمیم ضعف‌های تشکیلاتی‌شان دعوت کرد و تاکید داشت:

اصلاح‌طلبان در این دوره به جای برگشت یه قدرت باید خودشان و تشکیلاتشان را درست کنند. ساختار قدرت آلوده است. هر آدم سالمی هم وارد ساختار می‌شود آلوده برمی‌گردد. این دوره قدرت برای اصلاح‌طلبان مضر است و باعث از بین رفتن اعتماد عمومی به آنان شده. باز هم عده‌ای از آن‌ها بوی صندلی‌ها به مشامشان رسیده و نمی‌خواهند قدرت را رها کنند. کسی یک دوره بیرون از قدرت باشد نمی‌میرد. عطش دارند، در مجلس رانت هست، احترامات کاذب هست. اگر امروز قدرتی دست من بود در خانه‌ام صف می‌بستند. ماهیت قدرت اینطور است.

فرماندار شهرهای ورامین و شهرکرد در دولت اصلاحات بر اهمیت اعتماد عمومی تاکید کرد و اظهار داشت:

پیش از سلاح و موشک، بزرگ‌ترین قدرت بازدارنده مردم هستند. دیوار اعتماد بین مردم و حاکمیت در حال خراب شدن است، درخت انقلاب آفت‌ دیده است باید اعتماد مردم را بازسازی کنیم. اگر مردم می‌دانستند که شرایط کشور به سمتی می‌رود که افراد رانت‌خوار و آقازاده کشور را غارت می‌کنند یک روز به خیابان‌ها نمی‌آمدند. من هیچ ضدیتی با چهارچوب اصلی نظام ندارم و دلم به شدت برای نظام می‌سوزد. هر اقدامی حکم مسکن دارد. علیرغم اینکه امروز نظام به حمایت مردم احتیاج دارد اما هنوز این را درک نمی‌کند. راه برای ورود افراد ذی‌صلاح، باسواد و پاکدست موانعی دارد.

نوراللهی با بیان اینکه اعتماد مردم بزرگ‌ترین کمک کار است، گفت:

با اعتماد مردم انقلاب پیروز شد نه با جنگ و سلاح. امروز هم موشک‌ها کاری نمی‌کنند چیزی که کار می‌کند اعتماد مردم است. برخی از مردم غفلت می‌کنند و این غفلت ما را زمین خواهد زد. پاشنه آشیل این کشور عدم رضایت مردم است. از سطان قابوس یاد بگیرند که با وزرایش که در زندان بودند و یکی هم همین آقای بن‌علوی است آشتی کرد و کشورشان را آباد کردند. چرا نباید با رحمت برخورد کرد؟ چرا ده سال است دو پیرمرد را در حصر انداخته‌ایم؟ با کمال شرمندگی کشور دارد به ورطه سقوط می‌افتد و تا اعتماد عمومی را جلب نکنند و صادقانه باور نکنند که مردم ولی نعمت آن‌ها هستند، از این ورطه نجات نمی‌یابیم. امروز نظام، با اشرافیت همراه شده است و با نظامی که امام(ره) به پا کرد تفاوت دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها