شرط شورای نگهبان برای تروریستی‌ خواندن ارتش آمریکا

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: طرح سه فوریتی تروریستی‌ خواندن ارتش آمریکا طبق اصل ۷۵ دارای بار مالی است و شورای نگهبان نیز منتظر نامه کتبی اذن رهبر انقلاب برای تخصیص ۲۰۰ میلیون یورو به نیروی قدس سپاه است.

شرط شورای نگهبان برای تروریستی‌ خواندن ارتش آمریکا

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به تصویب طرح سه فوریتی تروریستی‌ خواندن پنتاگون و ارتش آمریکا، گفت: این طرح سه فوریتی در جلسه علنی امروز مجلس تصویب شد و اعضای شورای نگهبان نیز برای تسریع در روند قانونگذاری آن، در مجلس حضور یافتند.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان مخالفتی با طرح 3 فوریتی مجلس و اختصاص 200 میلیون یورو به نیروی قدس سپاه ندارد، اظهار داشت: فعلا اعضای شورای نگهبان مشغول بررسی این طرح هستند و نظر خود را تا ساعات آینده اعلام می‌کنند، اما تا این لحظه این طرح هنوز به تأیید رسمی شورای نگهبان نرسیده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: شورای نگهبان معتقد است که بار مالی این طرح، طبق اصل 75 قانون اساسی باید رفع شود و با توجه به اینکه مبلغ 200 میلیون یورو، با اذن رهبر انقلاب قرار است از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تأمین شود، اعضای شورای نگهبان اعلام کرده‌اند که منتظر نامه کتبی اذن رهبر انقلاب برای تأیید این طرح هستند.

حجت‌الاسلام ذوالنور در پایان خاطرنشان کرد: پس از تأیید نهایی این طرح از سوی شورای نگهبان، روال قانونی آن طی خواهد شد و لازم‌الاجرا نیز خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها