نجفقلی حبیبی در گفتگو با مستقل‌آنلاین:

این خون تحول عظیمی را در منطقه به بار خواهد آورد

 سواستفاده‌ها از خون این شهید محتمل است. دیر یا زودش مهم نیست چیزی که مسلم این است که سوءاستفاده پیش خواهد آمد. برخی می‌خواهند از خونی که به نفع همه‌ی ملت است، و همه‌ی ملت نسبت به شهید تعلق خاطر داشتند، سوءاستفاده کنند‌

این خون تحول عظیمی را در منطقه به بار خواهد آورد

«نجفقلی حبیبی»، رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی، استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفتگو با خبرنگار سیاسی مستقل درباره برخوردهای سیاسی و جناحی با ترور شهید قاسم سلیمانی گفت:

 سواستفاده‌ها از خون این شهید محتمل است. دیر یا زودش مهم نیست چیزی که مسلم این است که سوءاستفاده پیش خواهد آمد. برخی می‌خواهند از خونی که به نفع همه‌ی ملت است، چرا که همه‌ی ملت نسبت به شهید تعلق خاطر داشتند، سوءاستفاده کنند‌.

این فعال سیاسی با اشاره به منش سیاسی شهید سلیمانی، اظهار داشت:

 تا دیروز می‌گفتند همه آمدند و بحث جناح‌بندی مطرح نبود. خود شهید هم به هیچ وجه قائل به جناح‌بندی نبود. بنابراین استفاده سیاسی از خون شهیدی که متعلق به ملت، عامه مردم و ایران است، صحیح نیست.

او با بیان اینکه شان این شهید فراتر از این است که او را وابسته به یک جریان سیاسی کنند، عنوان کرد:

شان او این است که متعلق به همه ملت ایران است حتی آن‌هایی که ممکن است نظام جمهوری اسلامی را قبول نداشته باشند. جناح‌بندی و جریان‌سازی، شان و مقام شهید را پایین می‌آورد. مقامی که خداوند به او داده است که در دل همه‌ی مردم جا افتاده است، نباید خدشه‌دار شود‌.

حبیبی افزود: حالا آقایان دعوای سیاسی دارند می‌توانند بروند در جاهایی دیگر فرصت هست که بتوانند مشکلات سیاسی‌شان را حل کنند یا حرف‌هایشان را بزنند. لطف کنند و شهید سلیمانی را بگذارند متعلق به همه‌ی ملت باشد و در حریم همه ملت باقی بماند. اولین ضربه کشمکش‌های سیاسی این است که به شخصیت شهید بزرگوار در تاریخ لطمه خواهد زد. حداقل تحمل کنند ۵۰_۴۰ روز بگذرد.

این پژوهشگر فلسفه اسلامی درباره "انتقام سخت" به عنوان یک مطالبه عمومی، توضیح داد:

 ممکن است "انتقام سخت" مطالبه عمومی باشد اما مصادیق "انتقام سخت" می‌تواند متفاوت باشد.

باید مردم اجازه دهند مسئولین و شخص مقام معظم رهبری تصمیم بگیرند چرا که کاری پیچیده است. عده‌ای دستپاچه شده‌اند و خیال می‌کنند که همه‌کاره‌ی مملکت و عالم هستند باید اجازه دهند مسئولین عالی کشور فکر کنند و تصمیم بگیرند.

حبیبی با انتقاد از محصور کردن شهید در مرزهای سیاسی و جناحی، بیان داشت: 

 افراط‌کاری‌ها و تندروی‌ها و وابسته کردن شهید به خودشان کار بسیار خطایی است. مردم اگر می‌دانستند که عده‌ای در پی سواستفاده سیاسی هستند شاید اصلا نمی‌آمدند. در تشییع جنازه شهید همه‌ی جناح‌های مختلف، ایرانیان از طبقات مختلف، حتی کسانی‌که ممکن است تعلق خاطر به انقلاب و نظام سیاسی نداشته باشند، به صحنه آمدند؛ چرا که او را به عنوان شخص ایرانی که برای ایران، هویت و عظمت ایران با تدبیر فراوان اقدامات زیادی کرده بود، می‌شناختند.

او افزود: چرا باید او را کوچک کرد و در قالب محدود یک جناح سیاسی گنجاند؟ این شان شهید بزرگ را کوچک می‌کند. البته شان او در برابر خداوند بزرگ است به همین دلیل هم خداوند دل‌ها را متوجه کرد که همه آمدند، شکی نداریم که خداوند است که مقلب‌القلوب است، او دل‌ها را دگرگون کرده است. پس این کاری الهی بود. فضولی بشری در کار الهی خسران به بار خواهد آورد.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه ترور شهید قاسم سلیمانی بزرگ‌تر از جناح‌بندی‌های سیاسی است، نتیجه‌گیری کرد:

 بنابراین سواستفاده از این شخصیت بسیار خطاست. این خون تحول عظیمی را در منطقه ما به بار خواهد آورد. همین الان هم به بار آورده است. چه کسی می‌توانست پیش‌بینی کند که مجلس عراق با اینهمه تشتت، به خروج آمریکایی‌ها از عراق رای بدهد. این اتفاق در تاریخ معاصر ما و عراق اتفاق کمی نیست‌ بنابراین اگر کمی مجال بدهیم، این خون کار خودش را خواهد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها