باید هشیار باشیم که در دام جنگ تن به تن نیفتیم

سردار سلیمانی به اذعان همگان در دسته بندی‌های جناحی قرار نمی‌گرفت.

باید هشیار باشیم که در دام جنگ تن به تن نیفتیم

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «سردار سلیمانی به اذعان همگان در دسته بندی‌های جناحی قرار نمی‌گرفت» بر ضرورت حفظ انسجام در داخل و جلوگیری از برخی تندروی‌ها تاکید کرد.

غلامرضا حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، با تسلیت شهادت سردار سلیمانی گفت: شهادت سردار سلیمانی به عنوان یکی از فرماندهان نظامی ایران در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و همچنین فرمانده سپاه قدس حادثه تلخی بود که جبرانش بسیار سخت است. ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی جدا از ویژگی‌های فرماندهی و نظامی ایشان قابل توجه بود. ایشان سعه صدر و ظرفیت ارتباطی خوبی داشت و همه اذعان دارند که در دسته بندی‌های جناحی قرار نمی‌گرفت و ارتباطش با همه تعاملی و مثبت بود که کمتر افرادی با این ویژگی پیدا می‌شوند.

وی افزود: من فکر می‌کنم استراتژی جمهوری اسلامی در منطقه پس از شهادت سردار سلیمانی تغییر نخواهد کرد. استراتژی ایران پرهیز از خشونت و به دام ترور افتادن است. ایران بیشترین تلاش را برای نابودی داعش در منطقه به فرماندهی سردار سلیمانی انجام داده در حالیکه حاکمیت آمریکا یکی از ابزارهایش ترور است و رئیس جمهور این کشور رسما فرمان ترور سردار سلیمانی را صادر کرده که همین اذعان به تروریست بودن آنهاست.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: آنچه در حال حاضر بسیار حائز اهمیت است این است که ترامپ انگار به جنگ تن به تن آمده و ممکن است آنها بخواهند خشونت‌شان را توسعه دهند. جمهوری اسلامی ایران باید هشیار باشد که در دام جنگ تن به تن نیفتد. در داخل کشور مقام رهبری به عنوان فرمانده کل قوا سرنخ‌هایی را در دست دارند و امیدواریم جلوی یک سری تندروهایی که احیانا ممکن است به سمت خشونت بروند گرفته شود.

حیدری در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اظهارات فرمانده اطلاعات سپاه درباره خنثی کردن توطئه ترور سردار سلیمانی در چند ماه گذشته یادآور شد: چیزی که جای سوال است این است که وقتی توطئه تروری وجود داشته پس هشداری بوده، پس چه شده که دستگاه‌های اطلاعاتی ما غافلگیر شدند. نباید از یافتن علل و عوامل این موضوع غفلت شود. چرا که این امر در پیشگیری از تکرار جنایات بسیار تاثیرگذار است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها