احزاب، مردم را فقط برای انتخابات‌ می‌خواهند

احزاب که فقط برای روز خوش انتخابات به ویژه پیروز شدن در انتخابات و تصرف کرسی های قدرت در قوای مجریه و مقننه شکل نگرفته‌اند؛ بنابراین احزاب باید در شرایط سخت به کمک ملت و نظام بیایند.

احزاب، مردم را فقط برای انتخابات‌ می‌خواهند

احمد مازنی، به نقش کم رنگ احزاب در شکل‌گیری راهپیمایی‌های قانونی اشاره کرد و گفت: ضعف در عرصه‌های مختلف ناشی از کم‌ کاری احزاب بوده، درست است که احزاب بزرگ و قدرتمندی در کشور نداریم تا بسیار تاثیر گذار باشند، اما همین‌ تعداد حزبی که آمار و ارقام می‌گویند، بیش از 200حزب هستند باید کارایی مناسب خود را نشان دهند.

وی در ادامه افزود: به همان اندازه که ما برای وزیر کشور مسولیت قائل هستیم که چرا در مسئله گرانی بنزین امنیت کشور را پیش بینی و تمهید مقدمات نکردند و می‌توانست به عنوان رئیس شورای امنیت کشور بهتر مدیریت کند، پس به همان اندازه هم سران احزاب مسئول هستند که چرا اگر مسئله‌ای برای کشور بوجود می‌آید طرفداران خود را سازماندهی نمی‌کنند.

 احزاب موجود در کشور فعال نیستند

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات اظهار کرد: ما طرحی که مربوط به تجمعات و راهپیمایی‌ها بوده را به مجلس ارائه کردیم و کمیسیون شوراها هم آن را تکمیل کرده و در حال حاضر در دستور کار صحن قرار نگرفته است؛ ناگفته نماند که در این طرح هم افراد و هم احزاب نیاز به مجوز ندارند و فقط باید به وزارت کشور اطلاع رسانی کنند تا آنها بتوانند حفاظت و امنیت افراد را تامین کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: در حال حاضر که ما چنین قانونی نداریم، همین قانون موجود می‌گوید احزاب می‌توانند درخواست تجمع در حمایت یا اعتراض از چیزی را داشته باشند؛ بنابراین این سوال وجود دارد که چرا احزاب این کار را انجام نمی‌دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم به تاثیرگذاری احزاب در شکل‌گیری راهپیمایی‌های قانونی و مسالمت‌آمیز اشاره و تصریح کرد: احزاب می‌توانند کارکرد بیشتر و فعال‌تری در برپایی راهپیمایی‌های قانونی داشته باشند، اما متاسفانه از ظرفیت خود استفاده نمی‌کنند که به نظر من بخشی از آن مربوط به خود سانسوری است؛ چرا که می‌ترسند اگر درخواست مجوز کنند به آنها مجوز داده نشود یا اگر مجوز بدهند بعد از آن همراهی نکنند و این نگرانی هایی که بی مورد است، وجود دارد.

 عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: احزاب که فقط برای روز خوش انتخابات به ویژه پیروز شدن در انتخابات و تصرف کرسی های قدرت در قوای مجریه و مقننه شکل نگرفته‌اند؛ بنابراین احزاب باید در شرایط سخت به کمک ملت و نظام بیایند.

 احزاب شناسنامه‌دار پا به میدان بگذارند

وی با انتقاد از برخی از افراد در جناح‌های مختلف اشاره و اظهار کرد: این نقد به بعضی از افراد در جناح های مختلف وجود دارد به دلیلی که تحزب جا نیفتاده و نگاه تشکیلاتی بر کار حاکم نیست؛ چرا که به صورت فردی حالا یک نفر در یک نطق یا چند نفر با یک بیانیه مواضعی را اتخاذ می‌کنند که مواضع آن جریان نمی‌تواند، باشد.

مازنی در ادامه افزود: احزابی که شناسنامه‌دار هستند پا به میدان بگذارند و مسئولیت بپذیرند و بگویند ما در این تصمیم مخالفیم و می‌خواهیم اعتراض خود را در فلان مکان بیان کنیم که من فکر می‌کنم در این‌جا احزاب کم کاری کردند و باید این کاستی را جبران کنند.

عضو مجمع نمایندگان تهران تاکید کرد: مردم حق دارند که بگویند، احزاب فقط ما را در زمان انتخابات‌ می‌خواهند که این مسئله یک ضعف بشمار می‌رود و باید درصدد اصلاح آن برآیند./خانه ملت

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها