هزینه تبلیغات در انتخابات مجلس از کجا می‌آید؟

العاقل یکفی به الاشاره

محمد دهقان می‌گوید: "میزان حقوقی که نمایندگان دریافت می‌کنند با هم تفاوت دارد، به طور مثال من که چهار دوره نماینده مجلس هستم، ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرم. نمایندگان فیش حقوقی دیگری هم دارند که هزینه نمایندگی است و مربوط به امور دفاتر در شهرستان‌ها می‌شود که آن فیش از ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان به طور ماهانه متغیر است. یعنی به طور متوسط هر نماینده ماهی ۲۰ تا ۲۵ میلیون برای خود و هزینه دفاتر دریافتی دارد".

مستقل‌آنلاین؛ اکبر اعلمی، نماینده ادوار مجلس/

چندی پیش محمد دهقان نماینده چناران که چندماهی است عضو شورای نگهبان شده است گفته بود: "میزان حقوقی که نمایندگان دریافت می‌کنند با هم تفاوت دارد، به طور مثال من که چهار دوره نماینده مجلس هستم، ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرم. نمایندگان فیش حقوقی دیگری هم دارند که هزینه نمایندگی است و مربوط به امور دفاتر در شهرستان‌ها می‌شود که آن فیش از ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان به طور ماهانه متغیر است. یعنی به طور متوسط هر نماینده ماهی ۲۰ تا ۲۵ میلیون برای خود و هزینه دفاتر دریافتی دارد".

 

◼با مبنا قرار دادن این ادعا، حاصل‌جمع حقوق دریافتی یک نماینده مجلس درطول ۴ سال دوران نمایندگی‌اش حداکثر رقمی معادل ۴۰۰ میلیون تومان است. در شرایط کنونی متوسط هزینه‌های تبلیغاتی یک نامزد نمایندگی در شهری مانند تبریز؛ بین ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیون تومان خواهد بود. کدام دیوانه‌ای حاضر است برای دستیابی به ۴۰۰ میلیون تومان حقوق دوران نمایندگی تا یک میلیارد تومان هزینه کرده و هزار وعده دروغ به مردم بدهد برای اینکه وارد مجلس شود!؟ مگر اینکه؛

◼۱. قصد تبدیل یک میلیارد به ده‌ها میلیارد را در سر داشته باشد. (ویژه‌خواری)

◼۲. هزینه‌های تبلیغاتی‌اش را سرمایه‌داران انگلی پرداخته و او را به عنوان وامدار خود (وکیل‌التجار) به مجلس بفرستند.

◼۳. هزینه‌های تبلیغاتی‌اش را دستگاه‌ها و نهادهای دولتی پرداخته و او را به عنوان وامدار خود (وکیل‌الدوله) به مجلس بفرستند.

◼۴. هزینه‌های تبلیغاتی‌اش را گروه‌های سیاسی پرداخته و او را به عنوان وامدار خود (کارچاق‌کن) به مجلس بفرستند.

◼در هر ۴ حالت فوق، او نماینده مردم نخواهد بود و فساد و وضع کشور بدتر از امروز خواهد شد!

◼اما اگر وکیل‌الرعایایی یافتید که گفتار و رفتار و کارنامه‌اش معرّف و مُبلّغ او بود و نیازی به صرف هزینه‌های هنگفت تبلیغاتی برای کسب آرای مردم نداشت و اجازه عبور از فیلتر شورای نگهبان را یافت، سلام‌های خالصانه مرا هم به او ابلاغ کنید!

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها