برگ‌ریزان چنارها در خزان انتخاباتی؛

چرا رسایی بابت عدم دخالت در انتخابات از سپاه تشکر کرد؟

رسایی معتقد است که قالیباف مانع این شد که نام او در لیست شورای وحدت اصولگرایان در سال 98 قرار بگیرد و به همین دلیل نتوانست وارد مجلس شود/ مقاله سردبیر روزنامه جوان به مذاق رسایی خوش نیامد و در یک حرکت انتحاری در توییتر از فرماندهان عالی‌رتبه سپاه بابت عدم دخالت این نهاد نظامی از یک جریان سیاسی تشکر کرد

چرا رسایی بابت عدم دخالت در انتخابات از سپاه تشکر کرد؟

رسایی: باید هیئت رییسه مجلس و مراکز اصلی مجلس، را تغییر دهیم

 

گروه سیاسی- «از فرماندهان عالی سپاه (سردار سلامی و سردار نقدی) و رییس اطلاعات سپاه (حاج کاظم) سپاسگزارم که در انتخابات این دوره، اجازه دخالت و سوءاستفاده از این نهاد مقدس به نفع یک جریان سیاسی را ندادند.» این توییت جنجالی حمید رسایی بود؛ روز پنج‌شنبه که بار دیگر زهر برق شمشیرش را به رخ محمدباقر قالیباف کشید.

او دو روز قبل از این توییت هم با انتشار ویدیویی کوتاه خطاب به ۴۸۵۷۱۱ نفر از بین بیش از هفت ونیم میلیون نفری که واجد شرایط رای دادن بودند گفت: «امیدوارم در دوره‌های بعد شاهد این موضوع باشیم تا کسانی نتوانند با روابط فامیلی و نزدیک شدن به چهره‌ها و شخصیت‌ها و کیف‌کشی بدون اینکه صلاحیت لازم را داشته باشند در عرصه سیاست رشد کنند. باید هیئت رییسه مجلس و مراکز اصلی مجلس، را تغییر دهیم.»

اما دعوای بین این دو نفر تنها برای این چند ماه اخیر و انتخابات مجلس دوازدهم نیست. این عضو معنوی جبهه پایداری معتقد است که قالیباف مانع این شد که نام او در لیست شورای وحدت اصولگرایان در سال 98 قرار بگیرد و به همین دلیل نتوانست وارد مجلس شود.

رسایی در شماره 7 آبان هفته‌نامه 9 دی در مطلبی با تیتر «کودتای قالیباف علیه اصولگرایان» به تندی علیه همایش مبنا که با محوریت قالیباف تحت عنوان جبهه بیداری نیروهای انقلاب برگزار شد تاخت و نوشت: «مبنا، کودتای قالیباف علیه شاناست.» او کمی بعدتر با انتشار یک پیام ویدیویی با عنوان «هشدارهای رسایی از ظهور یک دیکتاتوری پارلمانی!» به تندی علیه قالیباف سخن گفت و چند بار هم با طرح مسائل و ادعاهایی با کلیدواژه «کودتای پارلمانی» مطالبی را عنوان کرد.

به هر ترتیب رسایی در ماه‌های منتهی به انتخابات همه توان خودش را به کار گرفت تا تشکل‌های متعددی از جمله «شریان و امناء و..» را برای شکستن رای اصولگرایان ایجاد کند تا رای قالیباف کمتر از دور قبل شود و به تعبیری دیگر باعث شکست شورای ائتلاف شود. هرچند صرف نظر از عملکرد قالیباف در مجلس، آمار مشارکت کنندگان در این انتخابات هم آنقدر نبود که قالیباف بتواند رتبه انتخابات مجلس یازدهم را تکرار کند. 

رسایی یک هفته مانده به انتخابات هم نهایت استفاده از ماجرای اقامت اسحاق قالیباف، را کرد و گفت که این بار آمده‌ که زیر میز بزند و به هیچ وجه زیر بار ائتلاف‌ها و وحدت‌های ساختگی نخواهد رفت. و همین هم شد. او بالاتر از قالیباف در بین راه‌یافتگان به مجلس دوازدهم قرار گرفت و پس از اعلام رسمی نتیجه انتخابات، تند و تیزتر علیه قالیباف گفت و نوشت.

این ماجرا تا جایی پیش رفت که روزنامه جوان، نزدیک به سپاه با انتشار مقاله‌ای خطاب به نفر سوم انتخابات حداقلی در تهران نوشت: «رسایی در جملاتی متوهمانه که نشان می‌دهد خود را یک جریان یا چیزی بیش از یک منتخب، تصور کرده است، از همین‌حالا برای انتخاب رئیس مجلس خط‌ونشان کشید تا نشان دهد نه دغدغه مردم را دارد و نه درکی از خواسته‌های رهبری‌معظم از نمایندگان را و نه چارچوب فکری‌اش کار و انجام وظایف نمایندگی است و بیش‌از هرچیز درگیر توهم قدرت و ریاست شده است.»

به هر ترتیب این مقاله سردبیر روزنامه جوان به مذاق رسایی خوش نیامد و در یک حرکت انتحاری در توییتر از فرماندهان عالی‌رتبه سپاه بابت عدم دخالت این نهاد نظامی از یک جریان سیاسی تشکر کرد.

محتوای این پیام اینگونه نشان می‌داد که سپاه پاسداران در این دور از انتخابات با قالیباف همدلی نکرده است که صحت‌سنجی این ادعا چه همراه با رسایی و چه علیه او، به هیچ شکلی قابل اثبات نیست اما این توییت مورد توجه بسیاری از تحلیلگران قرار گرفت.

اما جنگ رسانه‌ای قالیباف به همین جا ختم نشد. او روز پنج‌شنبه با حضور در شبکه خبر صداوسیما با اشاره به مقاله روزنامه جوان گفت: «این روزنامه و خبرگزاری‌ها فقط مانده به من فحاشی کنند. زمانی که انتخابات شد همان ائتلاف‌هایی که نمایندگان قبلی را معرفی کرده بودند، تقریباً دوسوم نمایندگان قبلی را عوض کردند و نامزد‌های جدیدی را معرفی کردند.»

اشاره‌ و کنایه‌ای دیگر به قالیباف که گفته می‌شود با مخالفت او، در این دور از انتخابات چهره‌‌های جدیدی را وارد لیست کرد که در نهایت به ضرر او تمام شد.

خبرگزاری تسنیم هم با انتشار مطلبی کم سابقه در نقد رفتار صداوسیما و اظهارات رسایی در شبکه خبر تحت عنوان «خودزنی صداوسیما برای نجات رسایی» نوشت: «اقدام صداوسیما در دعوت از رسایی که اتفاقاً برخی از مسولان ارشد این سازمان جزو همفکران او محسوب می‌شوند، مشخصاً اینطور تحلیل شد که این رسانه قصد دارد رسایی را در افکار عمومی نجات دهد.»

به نظر می‌رسد قالیباف روزهای سختی را پیش رو خواهد داشت و به باور برخی تحلیلگران اگر از «جایی دیگر» مورد حمایت قرار نگیرد ممکن است کرسی ریاست مجلس را از دست بدهد. اما هرچه که هست مجلس دوازدهم آنگونه که از مدت‌ها قبل تعیبر میشد، حتماً انقلابی‌تر خواهد بود، اما نه آن انقلابی که اصولگرایان سنتی از آن به عنوان یک برگ برنده استفاده علیه جناح مقابل استفاده می‌کردند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها