پیوند جنجالی رائفی‌پور با سردار غلامرضا/ آیا دولت قصد مداخله در انتخابات را دارد؟

با آغاز ثبت‌نام و ردصلاحیت 26 نماینده مجلس مشخص شد، نمایندگانی که روی استیضاح سردار وحیدی اصرار داشتند توسط هیات‌های اجرایی و شورای نگهبان ردصلاحیت شده‌اند/ اصولگرایان تا اینجای کار اگر به یک لیست مشترک نرسند احتمالاً با پنج لیست به استقبال انتخابات 11 اسفند خواهند رفت

پیوند جنجالی رائفی‌پور با سردار غلامرضا/ آیا دولت قصد مداخله در انتخابات را دارد؟

سایت فردا نوشت: شکل گیری جریانی به نام شریان و حضور برخی از افراد دولتی در این حزب این شائبه را تقویت می‌کند که دولت قصد دخالت در انتخابات را دارد

 

 

گروه سیاسی- «هر دم از این باغ بری می‌رسد.» این یک جمله واکنش سایت نامه‌نیوز به انتشار خبر تصویر علی‌اکبر رائفی‌پور با سردار محمدرضا غلامرضا بود که شب دوشنبه در توییتر منتشر شد و به دنبال آن کانال تلگرامی صابرین‌نیوز خبر از ائتلاف این دو چهره سیاسی مدعی، برای ارائه یک لیست مشترک انتخاباتی بود.

با احتساب این لیست، اصولگرایان تا اینجای کار اگر به یک لیست مشترک نرسند احتمالاً با پنج لیست به استقبال انتخابات 11 اسفند خواهند رفت. 

اما نکته قابل توجه درباره ائتلاف سردار غلامرضا به عنوان معاون سیاسی سابق وزیر کشور که متولی برگزاری انتخابات پیش رو بود و پس از دو ماه کش و قوس میان دولت و مجلس، برکنار شد با شخصیتی مثل رائفی‌پور، مشخص شدن عیار سیاسی او بود.

استیضاح وزیر کشور نه تنها به سرانجام نرسید بلکه با آغاز ثبت‌نام و ردصلاحیت 26 نماینده مجلس مشخص شد، نمایندگانی که روی استیضاح سردار وحیدی اصرار داشتند توسط هیات‌های اجرایی و شورای نگهبان ردصلاحیت شده‌اند.

شائبه مهندسی و مدیریت انتخابات از سوی دولت، مهمترین فرضیه‌ای بود که نمایندگان مجلس از همان ابتدا در واکنش به بخشنامه وزارت کشور روی آن تاکید داشتند.

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پس از ابلاغ این بیانیه از سوی وزارت کشور با بیان اینکه نمایندگان در بین مردم مرجعیت دارند، گفت: «بخشنامه وزارت کشور شائبه مدیریت و مهندسی انتخابات مجلس از سوی دولت را تقویت می‌کند.»

غلامرضا در آن مقطع در حالی از حق قطعی خودش نوشت که حالا به نظر می‌رسد نگرانی مجلس از بابت دخالت دولت و وزارت کشور در امر مدیریت انتخابات چندان بیراه هم نبوده است.

چرا که تقریباً برای حداقل بخشی از نمایندگان مجلس مسجل شده بود که دولت رئیسی هشت ماه زودتر، از قصد خود برای تشکیل مجلسی یکدست برای همراهی با دولت در دوسال پایانی خود، قدم برداشته است.

خالص سازی مجلس از این جهت حائز اهمیت بود که دولت رئیسی با توجه به ناکارآمدی‌های موجود و ضعف در اجرا و افزایش روزافزون کالاهای اساسی مردم و تورم افسارگسیخته، خیالش از بابت نماینده‌ای دست وپا گیر راحت شده و به همان گمراهی خودش ادامه می‌داد.

آیا این شرایط محصول دعوت ۲۲۰ نماینده اصولگرای مجلس از رییسی برای حضور در انتخابات نیست؟ می‌گوید در آن شرایط کسی فکر نمی‌کرد دولت چنین شرایطی را ایجاد کند. استقرار اتاق فکر انحرافی، فقط در وزارت کشور نبود. این اتاق فکر انحرافی، فراتر از وزارت کشور است و بخش‌های وسیعی از دولت، مجلس و فضای مدیریتی را شامل می‌شود. اتاق فکر این جریان انحرافی، محفلی است که ترکیب‌های مختلفی را در درون خود دارد.

حالا اما محمدباقر قالیباف به صورت غیرمستقیم در فاصله 50 روز مانده تا برگزاری انتخابات صرحتاً نسبت به مهندسی انتخابات مجلس از سوی دولت ابراز نگرانی می‌کند. سایت فردا از رسانه‌های نزدیک به قالیباف با انتشار سلسله گزارش‌هایی در همین رابطه مدعی شده: «شکل گیری جریانی به نام شریان و حضور برخی از افراد دولتی در این حزب این شائبه را تقویت می‌کند که دولت قصد دخالت در انتخابات را دارد.» 

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که در نشست اخیر شریان در سرچشمه با وجود همه تکذیب‌ها و تاکیدها به بی‌طرفی دولت در انتخابات‌، دوشنبه ۱۱دی‌ در همایش «قله نزدیک است» که شریانی‌ها برگزار کردند، محمد حاج‌ابوالقاسم مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت با شرکت در این همایش گفت حامل «سلام» رئیس‌جمهور است!

موضوعی که این سوال را به‌وجود آورد که مگر طبق گفته رئیس‌جمهور نباید مجموعه دولت در انتخابات ریاست‌جمهوری صرفاً در نقش برگزار‌کننده ظاهر شود و شائبه حمایت از یک جریان خاص را از بین ببرد؟

از این رو پیشنهاد می‌شود حاج‌ابوالقاسم برای از بین بردن همه شائبه‌ها در جلسات همه احزاب سیاسی شرکت کنند و حامل سلام رئیس‌جمهور نیز باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

  • ناشناس

    خنده داره که یک سری برای اینکه در مرتبه ای از قدرت قرار بگیرند چه دست و پایی میزنن .

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها