چرا دولت و رسانه‌های حامی‌اش از پرداختن به فساد چای دبش عصبانی می‌شوند؟

درحالی که انتظار می‌رفت سیدجواد ساداتی‌نژاد، به عنوان وزیر وقت جهاد کشاورزی توسط دولت به قوه قضائیه تحویل داده شود، او نه تنها بازخواست نشد بلکه در انتخابات مجلس دوازدهم ثبت‌نام کرد و با تایید هیات اجرایی منتظر بازگشت دوباره به خانه ملت است.

چرا دولت و رسانه‌های حامی‌اش از پرداختن به فساد چای دبش عصبانی می‌شوند؟

رئیسی: ممکن است دشمنان بخواهند فسادنمایی کنند اما برنامه ما در دولت فسادزدایی است

 

 

گروه سیاسی- آن چیزی را که به هیچ‌وجه نمی‌توان انکار کرد بالا رفتن آمار فقر و تاثیر تورم در کیفیت زندگی بیش از 70% مردم جامعه است که به اندک یارانه دولت دل‌خوش کرده‌اند در حالیکه می‌دانند چه در گذشته و چه در حال حاضر رانت‌های بزرگی به افرادِ به ظاهر موجه داده می‌شود بدون اینکه مورد بازخواست قرار بگیرند.

در این شرایط انتشار خبر فساد ۱۴۰ هزار میلیاردی چای دبش باعث شد تا باردیگر این سوال در شبکه‌های اجتماعی مطرح شود که چگونه یک نفر طی ۴ سال توانسته رکورد رانت و دزدی از بیت‌المال را بزند اما کسی متوجه تخلف او نشود اما یک جوان بیکار به دلیل سرقت ۳ گونی برنج متحمل چند سال زندان شود. یا مواردی از این دست که درگذشته هم وجود داشته و مورد برخورد شدید قوه قضائیه قرار گرفته است.

دولت ابراهیم رئیسی که با کلیدواژه فسادزدایی روی کارآمد پس از افشای این فساد ۳ میلیون دلاری سعی داشت آنرا بر گردن دولت حسن روحانی بیاندازد اما کمی بعدتر با توضیح رئیس قوه قضائیه و برخی از نمایندگان مجلس مشخص شد که بیش از 90% ارز اختصاص داده شده به مدیرعامل شرکت چای دبش در همین دولت مدعی مبارزه با فساد اتفاق افتاده است.

با این وجود درحالی که انتظار می‌رفت سیدجواد ساداتی‌نژاد، به عنوان وزیر وقت جهاد کشاورزی توسط دولت به قوه قضائیه تحویل داده شود، او نه تنها بازخواست نشد بلکه در انتخابات مجلس دوازدهم ثبت‌نام کرد و با تایید هیات اجرایی منتظر بازگشت دوباره به خانه ملت است.

اما نکته دیگر درباره این فساد واکنش دولت و شخص رئیس‌جمهور است. ابراهیم رئیسی هفته گذشته با حضور در جمع مردم استان گرگان در واکنش به فساد چای دبش مدعی شد: «ممکن است دشمنان بخواهند فسادنمایی کنند اما برنامه ما در دولت فسادزدایی است.»

رئیسی توضیح بیشتری نداد که منظورش از بکاربردن کلمه فسادنمایی چیست اما به نظر می‌رسد او چندان از برملا شدن ماجرای رانتی که در دولت او به شرکت دبش تعلق گرفته، راضی نیست.

رسانه‌های همسو با دولت و اصولگرا هم که در اوایل افشای این فساد بی‌سابقه سعی داشتند آنرا به دولت حسن روحانی ربط بدهند، پس از مسجل شدن این نکته که بیش از 90% ارز دولتی رئیسی به مدیرعامل این شرکت اختصاص داده شده، مدعی شدند که در انتشار این خبر بزرگنمایی شده است.

اما نکته جالب توجه در این بین سکوت محمدباقر قالیباف به عنوان رئیس مجلس و بسیاری دیگر از نمایندگان مجلس است که بیش از همه به چشم می‌آید. قالیباف که با شعار انتخاباتی مبارزه 96 درصدی‌ها با 4 درصدی‌های متمول، عزم سفر به پاستور را کرده بود حالا با گذشت بیش از سه هفته از افشای این فساد کوچکترین واکنشی نسبت به بزرگترین فساد تاریخ ایران از خودش نشان نداده است.

همچنین ائمه جمعه کشور هم در این مدت هیچ اشاره‌ای به این موضع نکردند تا باردیگر برای مردم آشکار شود که فرق می‌کند تخلف و فساد در چه دولتی روی دهد. کمااینکه سیداحمد خاتمی اوایل سال جاری مدعی شده بود که: «در این دولت اگر کسی خطا هم بکند چون قصد خدمت دارد اجر دارد.»

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

  • ناشناس

    بايد مشخص شود كه اين دروغ ها را با تصميم و فكر خود مي گويد يا عده اي اينها را آماده مي كنند تا ايشان از تريبون اعلام كند!!

  • رضا

    واقعا که خبر گزاری کثیفی هستید با دروغ گو ها و دو به هم زدن ها به هیچ جایی نمیرسید مردم ضد انقلاب ها را نمیخواهند برید به درک به همراه رو حانی و خاتمی

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها