انقلابی‌ها با هشتک «انفعال سخت» فعال شدند

همان‌ها که در دوران حسن روحانی او را به انفعال در گرفتن انتقام خون سردار سلیمانی متهم می‌کردند، مطالبی را در شبکه مجازی «ویراستی» با هشتک «انفعال سخت» منتشر می‌کنند/ درست در شرایطی که جریان رسمی تلاش می‌کند تا این افراد را با خلق روایت‌هایی مهار کند.

انقلابی‌ها با هشتک «انفعال سخت» فعال شدند

کاربران انقلابی در شبکه‌های ایرانی: اگر انتقام سخت گرفته نشود، بازدارندگی از بین خواهد رفت
 

 

امتداد نوشت: بلافاصله بعد ازاعلام خبر شهادت سیدرضی موسوی موج انتقام‌خواهی از همان ساعات اولیه آغاز شد.

کار از هشتک‌های فضای مجازی به حضور کفن پوشان در مقابل دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی کشیده شد که نه از دولت، بلکه از «جمهوری اسلامی» می‌خواستند «انتقام» بگیرد.

حالا همان‌ها که در دوران حسن روحانی او را به انفعال در گرفتن انتقام خون سردار سلیمانی متهم می‌کردند، مطالبی را در شبکه مجازی «ویراستی» با هشتک «انفعال سخت» منتشر می‌کنند.

مطالبی که در کانال‌های انقلابی‌ها در فضای ایتا هم بازنشر می‌شود. این اتفاقات درست در شرایطی است که جریان رسمی تلاش می‌کند تا این افراد را با خلق روایت‌هایی مهار کند.

یکی از روایت این است که: ترور سیدرضی اساسا تلافی اقداماتی است که ایران قبلا انجام داده بود. با این حال اما پاسخی که با هشتک «انفعال سخت» دریافت کرده مناسب به نظر نمی‌رسد.

برای روشن شدن سطح توقعات انقلابیون به چند نمونه از آن‌ها دقت کنید: کاربری نوشته بود: «هر وقت انتقام حاج قاسم رو گرفتیم، انتقام بقیه هم گرفته میشه. باید قبول کنیم که این ضعف‌ها رو داریم که دشمن جَری میشه. هر وقت برای ساخت یک هایپرسونیک، های و هوی میکنیم و در وقت کارزار در غلاف نگهش می‌داریم، میشود این. بقیه ماجرا هم به همین منوال»

کاربر دیگری معتقد بود که توجیه گسترش جنگ غیرواقعی است: «یک توجیه برای انتقام نگرفتن یا علنی نکردن انتقام این است که بگوییم این کارها باعث گسترش جنگ می‌شود. این توجیه غیر منطقی است و در فضای خلاء مطرح می‌شود چه آن که حزب الله لبنان و یمن هر روز در حال تلفات گرفتن از اسرائیل و خسارت زدن به ادوات آن‌ها است و شجاعانه اعلام می‌کند و جنگ هم گسترش پیدا نکرده»

کاربر دیگری معتقد بود اگر انتقام سخت گرفته نشود، بازدارندگی از بین خواهد رفت: «وقتی اسرائیل سیدرضی موسوی را در روز روشن هدف قرار می‌دهد و گردن می‌گیرد، یعنی کار به این ندارد که بعدش تو چه ضربه دردناکی می‌زنی او اقتدار تو را می‌خواست زیر سوال ببرد که برد. انتقام سخت فقط در صورتی است که بتواند بازدارندگی تو را برگرداند.»

یکی دیگر از کاربران نیز معتقد بود که باید ایران شفاف و علنی خودش انتقام را از اسرائیل بگیرد: «در انتقام شهید رضی دو نکته قابل توجه است: یک اینکه اسرائیل مستقیما اینکار را انجام داد و هم برعهده گرفت. پس ایران هم مستقیما باید پاسخ دهد. نه به واسطه مقاومت در منطقه. دو اینکه رسانه‌ای کردن و برعهده گرفتن پاسخ از سوی ایران است تا همه بدانند.»

این افراد در شبکه‌های اجتماعی در زیر توئیت‌ها و نوشته‌های مسئولان کامنت‌های بسیار تندی منتشر می‌کنند. حالا شرایط مواجهه نیروهای نظامی و نزدیک به حاکمیت برای تصمیم گیری بسیار سخت است.

آن‌ها پیش از آنکه بخواهند دست به اقدامی بزنند باید ابتدا بدنه انقلابی خود را مهار کنند. نکته مهمتر این است که اگر واکنشی که در این انتقام نشان داده می‌شود در حد دوران حسن روحانی و زدن عین الاسد هم صورت نگیرد، زبان منتقدان در انتقاد تیزتر و بلندتر خواهد شد. همان کسانی که امروز «انتقام سخت» را با هشتک «انعفال سخت» تمسخر می‌کنند.
 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها