گشت ارشاد حذف شد

شورای نگهبان مفاد اصلی لایحه حجاب را تأیید کرد.

گشت ارشاد حذف شد

شورای نگهبان نسبت به اصلاحات انجام شده در لایحه عفاف و حجاب اعلام نظر کرد و اکثر اصلاحات از جمله تعریف بدپوششی، میزان جزای نقدی کشف حجاب، جزای نقدی کشف حجاب سلبریتی‌ها با توجه به دارایی آنها  مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت.

همچنین در یک مورد مصوبه با اشکال اصل ۷۵ (بار مالی) مواجه شده که با توجه به اینکه در لایحه، عمدتا مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تبدیل به قانون شده و اهمیت آن زیاد است دولت به احتمال زیاد بار مالی را قبول می‌کند و حل می‌شود و به جز این یک‌ اشکال، سایر ایرادات عبارت است از: سپردن تعیین اولویت‌های تکالیف فرهنگی در دستگاه‌های اجرایی به خودشان، تکالیف صداوسیما و وزارت ارشاد، دامنه مفهوم صوت و تصویر و ... که در کمیسیون قضایی مجلس با حضور نماینده شورای نگهبان رفع خواهد شد.

گفتنی است پیش از این نیز مجمع تشخیص مصلحت نظام لایحه حجاب را تأیید و آن را مغایر با شرع تشخیص نداده بود بنابراین با این مصوبه گشت ارشاد نیز حذف می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

  • الهه

    گشت ارشاد باید دوباره احیا شود ببینید در نبودش ۱۴ ماه هنجارشکنی تا کجا پیش رفت بدحجابی تبدیل شد به بی حجابی کامل و بی مانتویی کامل، والله کسانیکه درصدد حذف گشت ارشادند نفوذی اند، از بدو انقلاب گشت ثارالله وجود داشت و به ارشاد تغییر نام داد مگر میشود مامور فقط هوشمند عمل کند اونم دربرابر جرم مشهود کشف حجاب، اینجوری نگید یعنی چی فقط برهنه رو بازداشت می کنه اینو که در اروپا هم بازداشت می کنه برهنه رو، یعنی خدایی نکرده دارید می گید بی حجابی رو بازداشت نمی کنید یعنی آزاد گذاشتین این با زبون بی زبونی یعنی همین

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها