مفاد اصلی لایحه حجاب تأیید شد/ گشت ارشاد حذف شد

گشت ارشاد حذف شد/ شورای نگهبان مفاد اصلی لایحه حجاب را تأیید کرد/ تنها رفع چند ابهام تا اجرایی شدن قانون جدید حجاب.

مفاد اصلی لایحه حجاب تأیید شد/ گشت ارشاد حذف شد

شورای نگهبان نسبت به اصلاحات انجام شده در لایحه عفاف و حجاب اعلام نظر کرد و اکثر اصلاحات از جمله تعریف بدپوششی، میزان جزای نقدی کشف حجاب، جزای نقدی کشف حجاب سلبریتی ها با توجه به دارایی آنها  مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت.

همچنین در یک مورد مصوبه با اشکال اصل ۷۵ (بار مالی) مواجه شده که با توجه به اینکه در لایحه، عمدتا مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تبدیل به قانون شده و اهمیت آن زیاد است دولت به احتمال زیاد بار مالی را قبول می کند و حل می‌شود و به جز این یک‌ اشکال، سایر ایرادات عبارت است از: سپردن تعیین اولویت های تکالیف فرهنگی در دستگاه‌های اجرایی به خودشان، تکالیف صداوسیما و وزارت ارشاد، دامنه مفهوم صوت و تصویر و ... که در کمیسیون قضایی مجلس با حضور نماینده شورای نگهبان رفع خواهد شد.

گفتنی است پیش از این نیز مجمع تشخیص مصلحت نظام لایحه حجاب را تأیید و آن را مغایر با شرع تشخیص نداده بود بنابراین با این مصوبه گشت ارشاد نیز حذف می شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

  • علی

    بهتره بگید تنها راهکار خشک کردن ریشه بی حجابی در این مرحله بحرانی اپیدمی فتنه کشف حجاب حتی در سراسر کشور و پایتخت و شهرهای بزرگ و حتی شهرستانهای کوچک که ۴۳ سال از ابهتش و نظارتش حجابها بر سر بود. گشت حافظ امنیت اخلاقی ارشاد که نبودش باعث گسترش ویروس کشف حجاب شدتوسط عوامل نفوذی حذف شد

  • ناشناس

    تنها راهکار و تمکین در مرحله بحران کنونی ویروس و فتنه کشف حجاب که از اغتشاشات شکست خورده به نافرمانی کشف حجاب تغییر کرد فقط و فقط گشت ارشاد است گویا پاشنه آشیل بی حجابها توسط عوامل نفوذی پس از ۴۳ سال از بدوتاسیس نظام با اسامی گشت ثارالله و ارشاد بود و از ابهتش روسری ها بر سر بود در این چندین ماهه مماشاتت غیبتش کاملا محسوس بود تا جائرکه قبح کشف حجاب شکسته شد و بدحجابی تبدیل به بی حجابی کامل شد حذفش در گام آخر مماشات و ولنگاری توسز عوامل نفوذی کلید خورد.

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها