ادعای جبهه پایداری:

قالیباف با دستکاری لایحه حجاب، از طبقه متوسط دلبری می‌کند

به نظر می‌رسد قالیباف در برابر تندروها و سوپرانقلابی‌های جبهه پایداری کم آورده و سعی می‌کند به هر ترتیبی که شده مانع حضور آن‌ها در خانه ملت شود

قالیباف با دستکاری لایحه حجاب، از طبقه متوسط دلبری می‌کند

آن چه می‌تواند کنش انتخاباتی تفسیر شود، تلاش برای دلبری از طبقه متوسط با دستکاری لایحه حجاب است نه غیر آن

 

گروه سیاسی- ماجرای دست بردن در لوایح توسط مجلس انقلابی یازدهم کم کم دارد به یک رسم تبدیل می‌شود. پس از آنکه در خردادماه سال 1400 مشخص شد که کمیسیون تلفیق مجلس یازدهم در بودجه سال 1400 دست برده و بودجه خودش و بسیاری از نهادها و سازمان‌های خاص مثل صداوسیما، قوه قضائیه و سازمان تبلیغات اسلامی را بالا برده، حالا خبرهای رسیده از سوی رسانه های نزدیک به جبهه پایداری حاکی از این است که لایحه عفاف و حجاب هم که در یک کمیسیون ویژه در مجلس بررسی شده و پس از رفع اشکال و ایراد به شورای نگهبان ارسال شده، مشمول دستکاری شده است.

 

پس از انتشار این مطلب و ادعای بزرگی که جبهه پایداری علیه محمدباقر قالیباف مطرح کرد، روابط عمومی مجلس به دلیل این ادعا از سایت رجانیوز شکایت کرد. این ارگان رسانه‌ای جبهه پایداری در واکنش به این شکایت در گزارشی دیگر نوشت:

«مطلب رجانیوز شامل هیچ ادعای مستقلی نیست و در آن به مواضع سه نفر از نمایندگان مجلس استناد شده. مواضعی که اتفاقاً هیچ کدام جدید و پنهان نبوده و مشخص نیست چرا تکرار آن باعث عصبانیت هیات رییسه مجلس (منظور قالیباف) شده. خبرگزاری خانه ملت در ادعایی کاملاً دروغ و بر خلاف تقوای رسانه‌ای مدعی شده که این مطلب در راستای اهداف انتخاباتی بوده و ترجیح داده به جای پاسخگویی به شکایت روی آورد. باید به این نکته دقت داشت که فروکاستن مسأله حجاب و عفاف به درگیری‌های سیاسی و جناحی بر خلاف مصالح نظام بوده و بر خلاف ادعای کذب و خلاف تقوای رسانه مجلس، آن چه می‌تواند کنش انتخاباتی تفسیر شود، تلاش برای دلبری از طبقه متوسط با دستکاری لایحه حجاب است نه غیر آن.»

 

اشاره این بخش از جوابیه سایت رجانیوز به برخی انتقادها مبنی بر به تاخیر انداختن اجرای این لایحه به دلیل نزدیک شدن به برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم است که بنا بر تحلیل بسیاری از کارشناسان، برخلاف آنچه که جبهه پایداری از پیروزی خودش در انتخابات پیش‌رو اطمینان حاصل کرده‌، جریان نواصولگرا یا همان طیف محمدباقر قالیباف نگران نتیجه انتخابات است و سعی می‌کند به کمک برخی از اصولگرایان سنتی شکافی که در جامعه ایجاد شده را با سردادن برخی شعارها پر کنند تا شاید به سبد رای این جریان اضافه شود.

 

فروردین ماه سال جاری بود که نخستین بار حسین جلالی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و عضو جبهه پایداری، در واکنش به برخی ادعاها درباره اقدام قالیباف مبنی بر اینکه از ورود طرح حجاب به صحن ممانعت بعمل آورده، مدعی شد: «حقیقت این است که قالیباف نمی‌خواهد هزینه بدهد و می‌گوید چرا ما هزینه بدهیم، قوه قضاییه و دولت هزینه بدهند. قالیباف می‌خواهد از جوی بپرد اما پایش خیس نشود

 

جدال بین دولت و قوه قضائیه و سپس قالیباف و جبهه پایداری از دیگر ویژگی‌های سیر تحول این لایحه بود که از 9 ماده در دستگاه قضاء آغاز شد و دولت با اضافه کردن 6 ماده به آن به 15 ماده رسید و در آخر کمیسیون ویژه عفاف و حجاب 15 ماده را به 71 ماده رساند که در نوع خودش بی‌نظیر بود.

 

در این بین هرچند یکپارچگی بین جبهه پایداری و دولت ابراهیم رئیسی مشهود است اما به نظر می‌رسد، محمدباقر قالیباف جایگاه خودش در مجلس آینده را متزلزل یافته و به کمک شورای نگهبان سعی می‌کند به قدر چند ماه برای تبدیل شدن لایحه حجاب به قانون، زمان بخرد تا شاید راه کم مخاطره‌ای را برای رسیدن به بهارستان طی کند.

 

سردار خلبان و پلیسی که روحانی در مناظره‌های انتخاباتی سال 96 از او به عنوان ابداع کننده عملیات گازانبری یاد کرد حالا به نظر می‌رسد در برابر تندروها و سوپرانقلابی‌های جبهه پایداری کم آورده و سعی می‌کند به هر ترتیبی که شده مانع حضور آن‌ها در خانه ملت شود.

 

هرچند که با توجه به شرایط موجود و وضعیت مردم در سطح کشور و نظرسنجی‌های منتشر شده، هنوز انتخاباتِ 11 اسفند جزو دغدغه و اولویت مردم محسوب نمی‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها