رئیس جمهور و رئیس مجلس آینده از جبهه پایداری می‌آیند!

دو تئوریسین جبهه پایداری اسب خودشان را برای رسیدن به خانه ملت و پاستور زین کرده‌اند

 رئیس جمهور و رئیس مجلس آینده از جبهه پایداری می‌آیند!

لاریجانی به صراحت اعلام کرد که در «رقابت تصنعی» شرکت نخواهد کرد

 

گروه سیاسی- «نه خالص‌سازی، نه شایسته‌سالاری؛ صادق محصولی سالاری» این واکنش حسام‌الدین آشنا بود به سخنان جنجالی روز پنج‌شنبه صادق محصولی در مجمع عمومی جبهه پایداری.

محصولی در این سخنرانی مدعی شد که: خالص‌سازی اسم رمز حمله به شایسته‌سالاری شده. نخستن بار اردیبهشت‌ماه سال جاری بود که علی لاریجانی از عبارت «خالص‌سازی» و در پاسخ به خبر خبرگزاری تسنیم از آن استفاده کرد و سپس به سرعت وارد لغتنامه سیاسی کشور شد.

او به صراحت اعلام کرد که در «رقابت تصنعی» شرکت نخواهد کرد و تلاش برای القای اخباری از این دست را «شیوه برادران» برای رقابت تصنعی دانسته است. 

لاریجانی هشدار داد که «ملک را چاره‌ای دیگر نیاز است.» این جمله را کسی می‌گوید که ۱۲ سال بر کرسی ریاست مجلس شورای اسلامی و ۱۰ سال بر ریاست صدا و سیما نشسته همواره طی دهه‌های گذشته یکی از مورداعتمادترین شخصت سیاسی نزدیک به رهبری انقلاب شناخته می‌شد.

چندماه بعد، صادق محصولی، دبیرکل جبهه پایداری در نشست پایان دوره دفتر تحکیم وحدت بدون آوردن نام، علی لاریجانی را متهم به خیانت کرد. خطاب به رییسی هم گفت چک سفید امضا به کسی نمی‌دهیم. 

محصولی صراحتاً گفت که باید مراقب واژه‌سازی با پروپاگانداهای کسانی که سالیان سال در پست‌های مختلف نظام حضور داشتند و بیشتر از خدمت به مردم خیانت کرده‌اند و امروز طلبکار هستند، باشیم و تحت تاثیر شعارها و واژه‌سازی‌های آن‌ها مثل «خالص‌سازی» نباشیم. هدف این جملات محصولی، مشخصاً علی لاریجانی بود.

به هر ترتیب ادعاهای عجیب اعضای جبهه پایداری در نشست انتخاباتی هفته گذشته و همچنین آنچه که برای 11 اسفند تدارک دیده‌اند حاکی از این است که آن‌ها حالا، هم دولت را می‌خواهند و هم مجلس را، تا در فاز بعدی فعالیت‌های خود به پاستور راه پیدا کنند. جبهه پایداری هرچند به باور بسیاری از اصولگرایان در بین مردم جایگاهی ندارد اما؛ به دنبال مهندسی انتخابات پیش رو است و ابایی هم از لو رفتن نقشه‌اش ندارد.

تا جاییکه این‌بار حتی صدای حدادعادل هم در کنار قالیباف بلند شده و او هم نسبت به زیاده‌خواهی‌های جبهه پایداری هشدار می‌دهد. محمدرضا باهنر اما در این بین نگاه خوشبینانه‌ای دارد و معتقد است که یک هفته مانده به روز برگزاری انتخابات، اصولگرایان همگی بر سر یک لیست واحد به توافق می‌رسند و ماجرا به سود اصولگرایان تمام خواهد شد.

اما جنگ لفظی آشکار بین دو گروه قالیباف، حدادعادل و زاکانی در برابر دولت و جبهه پایداری مطلب دیگری را بازگو می‌کند. اینکه این بار ابراهیم رئیسی در مشت صادق محصولی است و نتایج احراز صلاحیت‌های هیات‌های اجرایی وزارت کشور هم نشان می‌دهد، که انتخابات 11 اسفند آوردگاه رسمی پایداری‌چی‌ها برای فصل دوازدهم مجلس شورای اسلامی است.

جریان سومی هم که در این بین حضورش را نباید نادیده گرفت شورای وحدت است به رهبری جامعه روحانیت مبارز و مصطفی پورمحمدی. این شورا از یک سو سعی می‌‎کند به دولت نزدیک شود و از سوی دیگر با مجلس انقلابی که اتفاقاً در سال 98 با کنارگذاشتن آن‌ها تشکیل شد به مخالفت برخاسته‌اند.

اظهارات اخیر اعضای شورای وحدت حکایت از این دارد که در این دوره آن‌ها اگر ناچار هم شوند که با جبهه پایداری هم سفره شوند، به سمت شورای ائتلاف نخواهند رفت. بنابراین تا اینجای کار و دستکم روی کاغذ مجلس بعدی یا باید به ریاست آقاتهرانی آغاز بکار کند یا صادق محصولی و سعید جلیلی، چرا که گفته می‌شود این دو تئوریسین جبهه پایداری هم اسب خودشان را برای رسیدن به خانه ملت و پاستور زین کرده و هچ رقیبی را هم در حد و اندازه خود نمی‌بینند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها