خبر چای دبش و آلودگی هوا به امامان جمعه نرسیده که از فلسطین و مطالبات حاکمیت از مردم می‌گویند؟

مردم چه می‌خواهند و ائمه جمعه درباره چه موضوعاتی خطبه می‌خوانند؟

خبر چای دبش و آلودگی هوا به امامان جمعه نرسیده که از فلسطین و مطالبات حاکمیت از مردم می‌گویند؟

روزنامه شرق نوشت:

ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی، خالص‌سازی، آلودگی هوا در کلان‌شهرها مانند تهران و اصفهان، افزایش سن بازنشستگی، چای دبش، افزایش مالیات ۴٩ درصدی در بودجه سال آینده، تورم و گرانی، استفاده از مازوت در سوخت و ... از موضوعات روز است.

مروری بر چهار نماز جمعه در کلان‌شهرهای ایران نشان می‌دهد که این مسائل جایگاهی در نزد امامان جمعه ندارد.

وجه مشترک همه اینان توجه به مسئله فلسطین، فقدان دغدغه مردمی، مطالبات حاکمیت از دانشجویان و مردم، بی‌توجهی به خواسته‌های مردم و دانشجویان است.

 به نظر می‌رسد اینان در جریان مهم‌ترین مسائل کشور در هفته گذشته نبودند و هنوز خبر چای دبش به امامان جمعه منتخب نرسیده بود. به واقع از آنجا که همه امامان جمعه منصوب هستند، در نتیجه می‌توان خطبه دوم آنان را دغدغه‌های حاکمیت دانست و از طرفی می‌توان تیتر مهم‌ترین روزنامه‌های کشور را دغدغه جامعه قلمداد کرد.

مقایسه این دو دغدغه ما را به عمق شکاف دولت و ملت می‌رساند؛ زیرا هیچ‌کدام از دغدغه‌های مردم در سخنان آنان دیده نشد. تهران همه هفته و اصفهان چند روز به دلیل آلودگی هوا تعطیل بوده است؛ ولی امامان جمعه این دو شهر هیچ اشاره‌ای به این موضوع نداشتند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

  • حمید

    این امامان جمعه چیزهایی را می گویند که از طرف دفتر مرکزی ائمه جمعه سراسر کشور به آنها دیکته می شود. مگر به فکر درد مردمند؟

  • ناشناس

    خیلی وقته که نظام جمهوری اسلامی با مردم ایران کاری نداره وملت براش مهم نیست

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها