بازی با اعصاب مردم باعث نمی‌شود مشارکت در انتخابات بالا رود

تحریک افکارعمومی منجر به کاهش میزان مشارکت خواهد شد.

بازی با اعصاب مردم باعث نمی‌شود مشارکت در انتخابات بالا رود

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا، درباره نظرسنجی ایسپا و گزاره ۳۶درصدی عدم شرکت در انتخابات گفت:

 به‌نظر من جریان‌هایی در کشور وجود دارند که تلاش می‌کنند‌انگشت در چشم مردم کنند، مردم را تحریک کنند، حتی بعضی از این جریان‌ها در دستگاه‌ حکمرانی حضور دارند و موثرند و مردم را خواسته یا ناخواسته، تحریک می‌کنند؛ اعصاب مردم را به‌هم می‌ریزند.

من فکر می‌کنم که اگر برخی افراد در نهادها در این سه ماه هیچ اقدامی انجام ندهند و تنها انگشت در چشم مردم نکنند و مردم را عصبانی نکنند، کفایت می‌کند.

دولت نمی‌تواند در سه ماه میزان تورم را از فلان رقم به فلان مقدار کاهش دهد، اما می‌تواند افکار عمومی را تحریک نکند. وقتی یک ارکستری در یک استانی می‌رود و با همه مجوزهای قبلی یک آقایی از مقامات این استان بلند می‌شود و جلوی برگزاری این کنسرت را می‌گیرد، این به مثابه تحریک افکار عمومی است.

نتیجه تحریک افکار عمومی کاهش مشارکت مردم در انتخابات است

وقتی وزیر کشور می‌گوید کسانی که در مورد حجاب تذکر می‌دهند، ربطی به مردم ندارند و گروه‌های مردمی هستند، به نظر من به معنی تحریک افکار عمومی است، چون هیچ‌کدام از افکار عمومی مردم این حرف وزیر کشور را قبول نمی‌کنند.

ممکن است درست باشد اما چه کسی این را می‌پذیرد؟ به نظر من این کارها و خیلی کارهای مشابهی که دارد انجام می‌شود، جز تحریک افکار عمومی هیچ نتیجه‌ای ندارد و نتیجه تحریک افکار عمومی نیز کاهش مشارکت خواهد بود./فرهیختگان

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

  • ناشناس

    مشارکت به خواست خدا بالاست، شما هم از ناراحتی بمیرید

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها