بی‌رغبتی مردم به انتخابات از بعد از ساقط کردن هواپیمای اوکراینی شروع شد

ساقط کردن هواپیمای اوکراینی و اعتراضات بنزینی در کاهش مشارکت مردم در انتخابات نقش داشتند.

بی‌رغبتی مردم به انتخابات از بعد از ساقط کردن هواپیمای اوکراینی شروع شد

روزنامه اعتماد نوشت:

موردی که در کاهش شدید مشارکت عمومی در انتخابات مجلس ۱۳۹۸ تاثیر داشت، ماجرای ساقط شدن هواپیمای اوکراینی بود؛ البته این ماجرا خود دو بخش تاثیرگذار داشت؛ نخست اصابت موشک پدافند به هواپیمای خودی بود که به‌جای خود کشور را در غم فرو برد. اما دومین و مهم‌ترین عامل، در این ماجرا، پنهان‌کاری سه روزه‌ای بود که صورت گرفت.

آقای روحانی برای آنکه بتواند در ایجاد انگیزه برای مشارکت مردم در انتخابات نقش‌آفرین باشد، اولا باید نقدهای وارده به دولت هشت ساله خود را پذیرا باشد، ثانیا باید تلاش کند تا با افراطیون تحریمی که جامعه را به سمت کاهش مشارکت دعوت می‌کنند، مرزبندی خود را اعلام عمومی کند.

در شرایطی که مردم عملکرد دولت سیزدهم و مجلس یازدهم را بر سر سفره‌های خود مشاهده می‌کنند، به نظر نمی‌رسد این‌گونه ابراز نظرها تاثیری بر تصمیم‌گیری افکارعمومی و جامعه داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

  • بنده خدا

    رسانه های داخلی باهمین فرمان پیش‌روید،دیرنیست بااین نفاقی که‌دربین مردم انداخته اید، مانندسوریه کارمندان رسانه وخبرگزاریهای خودتان راهم مانندسوریه،ازپشت بامهای خبرگزاریهایتان به پائین پرتاب نمایند،حالا بازبااصراربه نفاق ،نیرنگ،دروغ وفتنه درپیروی ازشـــرّ به نفاقتان ادامه دهیدغافلان جاهل.

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها