تندروهای داخلی و سلطنت‌طلبان علیه برنده جایزه صلح نوبل

فارس که تصویر بی‌حجاب نرگس محمدی را در کنار آنجلینا جولی قرار داده بود در گزارش خود نوشت: گفتگوی تلفنی میان نرگس محمدی و آنجلینا جولی حاوی این پیام برای غرب است، که وضعیت حقوق زندانیان در جمهوری اسلامی، آنقدر هم بد نیست. اینگونه نرگس محمدی و خانم جولی به نظام خدمت کردند

تندروهای داخلی و سلطنت‌طلبان علیه برنده جایزه صلح نوبل

ایران نوشت: ادعاهای مطرح شده درباره برخی افراد مدعی فعالیت مدنی که به دلیل ارتکاب جرائم امنیتی محکوم به مجازات حبس بوده‌اند، به دعوای گرایش‌های مختلف براندازان تبدیل شده است

 

گروه سیاسی- هفته گذشته نشریه تایم از مصاحبه آنجلینا جولی، بازیگر سرشناس هالیوود و فعال حقوق بشر و سفیر یونیسف با نرگس محمدی، برنده جایزه صلح نوبل در سال 2023 خبر داد.

همزمان رسانه‌های نزدیک به اصولگرایان و دولت هم با اشاره به همین گفتگو نسبت به آنچه درباره وضعیت زندانیان در داخل کشور، به خارج از کشور مخابره شد ابراز خرسندی کردند. به عنوان مثال روزنامه دولتی ایران در همین رابطه با انتشار مطلبی کوتاه و ضمن بازنشر ادعاهای مجری شبکه من و تو نوشت: ادعاهای مطرح شده درباره برخی افراد مدعی فعالیت مدنی که به دلیل ارتکاب جرائم امنیتی محکوم به مجازات حبس بوده‌اند، به دعوای گرایش‌های مختلف براندازان تبدیل شده است.

سالومه سیدنیا در توییترش نوشته: «یک سؤال برام پیش اومده فقط جهت روشنگری؛ چطوریه که فرزندان خانم نرگس محمدی دو ساله که با مادرشون نتونستند حرف بزنند اما این خانم مرتب با رسانه‌های خارجی گفتگو میکنه حتی با آنجلینا جولی هم حرف زده! این فقط یک سؤاله و فکر می‌کنم مردم حق دارند همه چی براشون روشن باشه». 

سالومه سیدنیا

روزنامه اصولگرای جوان هم در راستای مطلب روزنامه دولت نوشت: گفتگوی نرگس محمدی، زندانی امنیتی با آنجلینا جولی، بازیگر هالیوود باعث شده تا یک بار دیگر نسبت به ادعا‌های براندازان درباره وضعیت زندانیان امنیتی در ایران شبهات جدی به وجود بیاید. نکته جالب توجه این است که خود براندازان منتقدان جدی این مصاحبه شده‌اند.

این روزنامه در ادامه مطلب خودش اضافه کرده که این ادعا که وضعیت زندانیان امنیتی (سیاسی) در داخل کشور خوب نیست، یک دروغ است و پیشتر هم انتشار تصاویر نرگس محمدی پس از اعتصاب غذای او حاکی از اضافه وزن او نسبت به قبل از بازداشت بود. 

خبرگزاری فارس هم در این بین با انتشار گزارشی تحت عنوان: عصبانیت ضدانقلاب از مصاحبه نرگس محمدی با آنجلینا جولی، مدعی شد: مصاحبه نرگس محمدی از زندان اوین که با آنجلینا جولی انجام شده و در رسانه‌ها منتشر شده دروغ بزرگ ضدانقلاب مبنی بر وضعیت بد زندانیان سیاسی را برملا کرده است.

خبرگزاری فارس

فارس که تصویر بی‌حجاب نرگس محمدی را در کنار آنجلینا جولی قرار داده بود در ادامه گزارش خودش اضافه می‌کند: «گفتگوی تلفنی میان نرگس محمدی و آنجلینا جولی حاوی این پیام برای غرب است، که وضعیت حقوق زندانیان در جمهوری اسلامی، آنقدر هم بد نیست. اینگونه نرگس محمدی و خانم جولی به نظام خدمت کردند.»

این خبرگزاری هم مانند دو رسانه دیگر در پایان گزارش خودش نتیجه می‌گیرد که: «چیزی که این مصاحبه به طور خاص افشا کرد، مثل سیلی مجموعه دروغ‌های ضدانقلاب درباره شکنجه و سختی کشیدن زندانیان سیاسی را با خود برد.»

اما در خصوص ادعاهایی که طی چند روزگذشته درباره وضعیت نرگس محمدی مطرح شده ذکر چند نکته قابل توجه است. 

یک پزشک متخصص اعصاب و روان در رابطه با اضافه وزن نرگس محمدی یا برخی دیگر از زندانیان به خصوص زنان به خبرنگار مستقل می‌گوید: « فشارهای بازجویی و مشکلاتی که یک زندانی با آن دست و پنجه نرم می‌کند، عامل ایجاد اضطراب و استرس فراوانی است که معمولاً این افراد با مراجعه به پزشک زندان و یا مراجعه به روانپزشک در مرخصی، و به دنبال آن مصرف داروهای ضد اضطراب و افسردگی به چاقی غیرارادی مبتلا می‌شوند.»

این پزشک اضافه می‌کند: «چاقی و اضافه وزن در نظر افکار عمومی در حالی به خوش‌گذرانی و احساس خوش‌بختی تعبیر می‌شود که بسیاری از افراد هستند که در مواقع بروز استرس و هیجانات ناشی از فشار روانی، پرخوری می‌کنند و یا به داروهای اعصاب و روان پناه می‌برند که خودش یکی از دلایل چاق شدن این افراد است که متاسفانه جامعه به گونه دیگری از آن تعبیر می‌کند.»

اما در خصوص این ادعا که برنده جایزه صلح نوبل در خصوص جنایت اسرائیل در غزه سکوت اختیار کرده هم، بر اساس آنچه که در اینستاگرام نرگس محمدی و رسانه‌ها به ثبت رسیده، خانم محمدی دهم آبان‌ماه گذشته صراحتاً خواستار پایان دادن به جنگ اسرائیل و حماس و برقراری فوری آتش‌بس شد.

او در نامه‌ای کوتاه از زندان اوین نوشت: «حمله به مردم بی‌پناه، کشتار کودکان، زنان و غیرنظامیان، گروگان‌ گرفتن آنان، بمباران بیمارستان‌ها و مدارس و موشک‌باران مناطق مسکونی، جهان را به حیرت، وحشت و حتی استیصال کشانده است.»

اما نکته اساسی و مهم در این رابطه ادعای افرادی است که می‌گویند نرگس محمدی چطور با آنجلینا جولی مصاحبه کرده اما با فرزندانش نمی‎‌تواند صحبت کند؟ یکی از زندانیان سابق در بند زنان اوین در این رابطه به خبرنگار مستقل می‌گوید: «قبل از هر چیز ذکر این نکته قابل توجه است که گفت وگوی نرگس محمدی با خانم جولی کتبی و در حد چند پاراگراف بوده که موضوع عجیبی نیست و این اتفاق با واسطه و از طریق سایر زندانیان زن که از آزادی عمل و یا مرخصی مداوم برخوردارند می‌تواند صورت گرفته باشد. اما در پاسخ به این پرسش که چرا نرگس محمدی با بازیگر هالیوود می‌تواند گفتگو (سوال جواب کتبی) کند اما با فرزندانش نه! هم باید بگویم که طی ماه های اخیر تماس‌های تلفنی نرگس به شدت محدود شده و حتی در این اواخر او از تماس با وکیل خودش هم محروم شده.»

این زندانی زن سابق زندان اوین می‌گوید: «نرگس محمدی تاکنون چند بار تقاضای برقراری تماس با فرزندانش که در فرانسه ساکن هستند را داده که با درخواست او موافقت نشده. البته شرح این نکته هم حائز اهمیت است که تماس‌های خارج از کشور پروتکل‌های خاص خودش را دارد و در حفاظت زندان انجام می‌گیرد که حتی با قبول این شرایط از سوی نرگس محمدی، مقام‌های زندان بازهم با درخواست او برای برقراری تماس با همسر و فرزندانش موافقت نکرده‌اند.»

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

  • کرامت سلیمی

    یکی از کثیف ترین و مافیایی ترین نهاد های جهانی بنیاد نوبل می باشد که هر ساله با انگیزه های سیاسی و همچنین ایجاد احساس ناتوانی و ناامیدی در کشورهای جهان سوم جوایزی را به افراد مورد نظرشان می دهند.

    سیاسی ترین جایزه این نهاد مافیایی ، جایزه صلح نوبل می باشد که معمولا به افرادی داده می شود که هیچ ارتباطی با موضوع صلح ندارد.

    تا به حال به دونفر از بانوان ایرانی که بیشترین نقش را در ترویج بی بند وباری و فساد در ایران داشته اند این جایزه داده شده است.

    یکی خانم شیرین عبادی که انقدر این زن وحشی و بی حیاست که حتی پای شوهرش را نیز شکست و دیگری منشی خانم شیرین عبادی یعنی خانم نرگس محمدی می باشد که همین امسال جایزه صلح نوبل گرفت.

    خانم نرگس محمدی یکی از عوامل اصلی رواج فساد و بی بندو باری و از عوامل اصلی پروژه زن ، زندگی ،ازادی می باشد.

    در واقع جایزه صلح نوبل به افرادی داده می شود که سیاستهای ویرانگر اجتماعی را در کشورهای مورد نظر قدرتهای جهانی پیاده کنند.

    افشای دروغ بودن سلاح هسته ای باعث فروپاشی این نهاد مافیایی می شود.

    چون نمی توانند بگویند به چه دلیل به فیزیکدانان دروغین و غیر واقعی هسته ای جایزه نوبل فیزیک داده اند.

    وقتی موضوع انرژی هسته ای ، دروغین و غیر واقعیست ، اهدای جایزه نوبل فیزیک و شیمی در این موضوع چه انگیزه ای جز باور دادن ان به ملتها می تواند داشته باشد. یعنی با دادن جایزه نوبل در موضوع هسته ای فقط برای واقعی جلوه دادن ان بوده است.

    مخصوصا برای جلب توجه بیشتر ملتها با تبلیغات و پروپاگاندا خانم ماری کوری را به عنوان یک دانشمند هسته ای و پایه گذار فیزیک هسته ای به جامعه جهانی معرفی کردند و برای معروفیت بیشتر به خانم ماری کوری دو بار جایزه نوبل دادند و کلی فیلم سریال و کارتون برای این خانم ساختند تا معروفتر شود و موضوع دروغین هسته ای را به عنوان یک حقیقت ، بیشتر و بیشتر در باورها قرار دهند.

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها