سرلشگر رحیم صفوی:

از حمله حماس به اسرائیل حمایت میکنیم

مشاور فرمانده‌کل قوا گفت: ما از عملیات طوفان الاقصی اعلام حمایت می‌کنیم و مطمئن هستیم که جبهه مقاومت نیز از این موضوع حمایت می‌کند.

از حمله حماس به اسرائیل حمایت میکنیم

 سردار سرلشکر سید یحیی صفوی مشاور و دستیارعالی فرمانده‌کل قوا در ششمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی که در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد، گفت: ما از این عملیات  اعلام حمایت می‌کنیم و مطمئن هستیم که جبهه مقاومت  نیز از این موضوع حمایت می‌کند.

رحیم صفوی

وی با بیان اینکه "ما به‌خاطر این عملیات به مجاهدین فلسطینی تبریک می‌گوییم"، گفت: قطعاً مدافعان حرم و شهیدان بزرگی چون قاسم سلیمانی نیز همراه این مجاهدان هستند و ما تا آزادی فلسطین و قدس کنار مجاهدان فلسطینی خواهیم ماند.

 

سرلشکر صفوی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با یادآوری اینکه "ما شاهد کشتار سازمان‌یافته کودکان فلسطینی توسط صهیونیست‌ها هستیم"، گفت: کشتار کودکان و نوجوانان فلسطینی توسط صهیونیست‌ها در سایه سکوت سازمان‌های بین‌المللی انجام می‌شود و ما هیچ واکنشی را از سوی سازمان‌های بین‌المللی در برابر این کشتارها شاهد نیستیم.

 

وی با گرامیداشت یاد کودکان شهید فلسطینی از جمله محمد الدرّه تصریح کرد: ما می‌بینیم که صهیونیست‌ها به سر کودکان فلسطینی شلیک می‌کنند و این یک قساوت قلبی است. در جدیدترین آمار در سال 2023 تا کنون 37 کودک فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده‌اند و در همین چارچوب گفته می‌شود که سال 2023 طی 15 سال گذشته خونین‌ترین سال برای کودکان فلسطینی بوده است. این کودکان با گلوله مستقیم صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند و از طرف دیگر تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان فلسطینی نیز زندانی شده‌اند و احکام سنگین برای آنها صادر شده است.

مشاور مقام معظم رهبری همچنین با ابراز اینکه کودکان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی با انواع شکنجه‌های روحی و جسمی روبه‌رو هستند و حتی تعدادی از کودکان فلسطینی در حبس خانگی به‌سر می‌برند و یا توسط رژیم صهیونیستی تبعید شده‌اند، گفت: صهیونیست‌ها این جنایت‌ها را در این چارچوب انجام می‌دهند که این کودکان به جریان مقاومت نپیوندند.

 

سرلشکر صفوی در ادامه با طرح پیشنهادهایی در ارتباط با حمایت از کودکان و نوجوانان فلسطینی و به محکمه کشاندن صهیونیست‌ها به‌خاطر جنایت‌هایشان علیه این کودکان، گفت: مناسب است که از سازمان همکاری اسلامی درخواست رسمی شود که اقدامات عملی و عینی برای حمایت از کودکان فلسطینی انجام دهند و اقدامات در این راستا را ساماندهی کنند.

وی ادامه داد: ایجاد یک مرکز حقوق‌بشری با هدف جمع‌آوری اسناد نقض حقوق کودکان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی، تشکیل مرکز حقوقی در سازمان همکاری اسلامی برای پیگیری حقوق کودکان فلسطینی در مجامع بین‌المللی و ارائه گزارش سالانه از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در ارتباط با کودکان فلسطینی به نهادهای بین‌المللی، مشارکت فعال سازمان همکاری اسلامی در نشست‌ها و اجلاس‌های حقوق بشر در ژنو و ارائه اسناد و مدارک در مورد جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی می‌تواند از دیگر اقدامات برای پیگیری این موضوع باشد.

 

سرلشکر صفوی همچنین گفت: تشکیل پرونده اختصاصی برای حمایت از حقوق کودکان فلسطینی و تشکیل یک نهاد بین‌المللی از حقوقدانان جهان اسلام و عرصه بین‌المللی برای پیگیری حقوق کودکان فلسطینی نیز می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد.

 

مشاور فرمانده‌کل قوا عنوان کرد: مناسب است که یک نقشه جامع رسانه‌ای چندمرحله‌ای نیز برای آگاه‌سازی افکار عمومی جهان در مورد جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین از جمله کودکان فلسطینی تهیه و تدوین شود تا صهیونیست‌ها نتوانند جای ظالم و مظلوم را در افکار عمومی جهان تغییر دهند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها