آیا جبهه پایداری در حال پاکسازی همه شبکه‌های صداوسیماست؟

اعضای جبهه پایداری و دبیرکل متمول این جریان سیاسی کشور به خوبی دریافته‌اند که راه رسیدن به «بهارستان» و «پاستور» از مسیر «جام جم» می‌گذرد.

آیا جبهه پایداری در حال پاکسازی همه شبکه‌های صداوسیماست؟

با لندکروز و گوشی اپل و صندلی ماساژور و غذای فارسی فریاد می‌زنند که مردم غزه نان ندارند بخورند

 

گروه سیاسی- همه چیز از 13 آبان شروع شد. از صداوسیما، شبکه قرآن. منصوره معصومی‌اصل که از او به عنوان نسخه زنانه «علی‌اکبر رائفی‌پور» یاد می‌کنند صراحتاً اعلام کرد: « این مملکت مال حزب اللهی‌هاست و امثال آذری‌جهرمی و ابطحی نباید به صداوسیما دعوت شوند.»

منظورش برنامه به افق فلسطین بود که برخلاف رویه چند سال گذشته صداوسیما، از افرادی برای گفت وگو با محوریت جنگ غزه دعوت می‌کرد تا بتواند مخاطب بیشتری را بتواند جذب کند. افرادی مانند سعید لیلاز، آذری‌جهرمی، محمدعلی ابطحی، محمد قوچانی و علی لاریجانی، علی ربیعی و..

اما به یکباره روز شنبه کانال تلگرامی صابرین‌نیوز، نزدیک به جریان موسوم به انقلابی اعلام کرد که برنامه به افق فلسطین امشب از شبکه افق پخش نخواهد شد. این کانال اضافه کرده بود که مهمان این برنامه ویژه «محمدجواد ظریف» بود.

کمی بعدتر این خبر رسماً توسط سردبیر این برنامه تایید شد و او در توییترش نوشت: «مدیریت شبکه افق تصمیم گرفت برنامه «به افق فلسطین» از شنبه ۲۰ آبان ماه با گروه دیگری ادامه پیدا کند. تیم طراح و تهیه برنامه در سازمان اوج به این تصمیم احترام می‌گذارد.»

اما بعدتر شبکه افق این اظهارات مهدی عرفاتی را تکذیب کرد و مدعی شد: «تیم محترم تولید این برنامه خود تصمیم به توقف تولید گرفته‌اند و شبکه افق با هدف حفظ این ارزش افزوده رسانه‌ای در موضوع فلسطین و برای ادامه تولید این برنامه از تیمی جدید و حرفه‌ای بهره خواهد برد.»

این شبکه تلویزیونی نزدیک به سپاه تغییر تیم تولید را «تغییر ناخواسته» و «برخلاف میل و اراده و خواست سازمان و شبکه افق» دانسته و در توضیحاتی عجیب از تیم تولید گلایه کرد و نوشت که توقف تولید این برنامه توسط تیم تولید اقدام مناسبی نبود.» ادعایی کاملاً مخالف با آنچه که سردبیر برنامه در توییترش مطرح کرده بود.

محمد شاهی، مدیر روابط عمومی شبکه افق اما با لحنی متفاوت‌تر از اختلاف با تیم تولید این برنامه نزدیک به سازمان اوج نوشت: با لندکروز و گوشی اپل و صندلی ماساژور و غذای فارسی فریاد می‌زنند که مردم غزه نان ندارند بخورند. او اما توضیح نداد که تیم تولید جدید چگونه می‌خواهند برادری خود با مردم غزه را ثابت کنند.

با این وجود بودند افرادی که مانند خانم معصومی‌اصل از این تغییر استقبال کردند.

حمید رسایی هم ضمن ابراز خرسندی از این اتفاق در توییترش نوشت: «تیم قبلی به افق فلسطین دنبال حضور حسن روحانی و ظریف روی آنتن بودند تا از آرمان فلسطین بگویند! اینکه بیشتر می‌شد به افق انگلیس و آمریکا؛ واقعاً دست‌اندرکاران سابق برنامه، ملت را چی فرض کرده بودند که می‌خواستند چنین کاری کنند؟! چنین نگاه غلطی نباید تغییر می‌کرد؟!»

معصومی‌اصل، عضو جبهه پایداری شعبه شریان، هم در تازه‌ترین اظهارات جنجالی‌اش نه تنها از موضع «کشور مال حزب‌اللهیاست» کوتاه نیامد، بلکه باز هم بر آن تاکید کرد.

او در واکنش به انتقادات از سخنانش در شبکه قرآن مدعی شد که اظهاراتش «نخبگانی» بوده و همان همیشگی یعنی «دشمن» از آن سوءاستفاده کرده و با نشان دادن اسکرین‌شات از وب‌سایت آیت‌الله خامنه‌ای گفت که «این عین جمله حضرت آقاست؛ این مملکت، مملکت حزب‌اللهی‌هاست.»

اعضای جبهه پایداری و دبیرکل متمول این جریان سیاسی کشور به خوبی دریافته‌اند که راه رسیدن به «بهارستان» و «پاستور» از مسیر «جام جم» می‌گذرد.

این طیف به دنبال آن است تا از طریق یکدست‌سازی که در صدا و سیما ایجاد کرده، زمینه را برای فتح اکثریت کرسی‌های مجلس دوازدهم و مهم‌تر از آن ابقای ابراهیم رییسی در انتخابات ۱۴۰۴ را فراهم سازد. این رویکردی بود که وحید جلیلی، قائم‌مقام پیمان جبلی، رئیس صداوسیما پس از پیروزی رییسی در انتخابات ۱۴۰۰ در پیش گرفت تا کادرسازی در صدا و سیما را آغاز کند.

اما عملکرد جلیلی در صداوسیما باعث شده تا بسیاری از رسانه‌های اصولگرا در دو سال گذشته انتقادهای تند وتیزی را روانه جام جم کردند. روزنامه جوان در یادداشتی از «انحصار در رسانه ملی» انتقاد کرد و خواستار استفاده از همه ظرفیت‌های جبهه اصولگرایی در صدا و سیما شد.

با همه این مواردی که شرح داده شد به نظر می‌رسد هرچه به انتخابات نزدیکتر می‌شویم، شهوت جبهه پایداری برای تصاحب کل مملکت بیشتر می‌شود اما در این میان ان سوال همواره از سوی همه اقشار مردم بارها و بارها مطرح شده که وقتی صداوسیما از پول مردم و بیت‌المال ارتزاق می‌کند چرا فقط باید تریبون یک جریان خاص در کشور باشد که به گفته منصور حقیقت‌پور تعداد آن‌ها یک اتوبوس را هم پر نمی‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها