حکم ۱۲ و ۱۳ سال حبس برای خبرنگارانی که فوت و خاکسپاری مهسا امینی را گزارش کردند

حکم نهایی خبرنگاران روزنامه‌های شرق و هم‌میهن که در جریان فوت مهسا امینی گزارش‌هایی از این حادثه تهیه کرده بودند، صادر شد.

حکم ۱۲ و ۱۳ سال حبس برای خبرنگارانی که فوت و خاکسپاری مهسا امینی را گزارش کردند

درصورت تایید حکم از سوی دادگاه تجدید نظر، متهمان مجازات اشد (شش سال حبس برای خانم الهه محمدی و ۷ سال حبس برای نیلوفر حامدی) را تحمل خواهند کرد.   

 

در اطلاعیه قوه قضائیه آمده است:

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی پس از رسیدگی به پرونده متهمان نیلوفر حامدی و الهه محمدی، هر ۲ متهم را در ۳ عنوان اتهامی مجرم شناخته و رای خود را صادر کرد.

پس از برگزاری جلسات دادگاه و تحقیقات به عمل آمده، اخذ آخرین دفاع از متهمان و ملاحظه لوایح دفاعیه وکلای مدافع، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران رای پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی را صادر کرد.

براساس رای صادره، خانم الهه محمدی به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا، به تحمل ۶ سال حبس، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور ۵ سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به تحمل ۱ سال حبس محکوم شد.

خانم نیلوفر حامدی نیز به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا به تحمل ۷ سال حبس، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور ۵ سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به تحمل ۱ سال حبس محکوم گردید.

همچنین، هر ۲ متهم خانم‌ها محمدی و حامدی با توجه به اقدامات ضد امنیتی به استناد بندهای پ، ح و ذ ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲، به عنوان مجازات تکمیلی به مدت۲ سال از عضویت در احزاب، گروه‌ها، دسته‌جات سیاسی و فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات محروم شدند.

در رای دادگاه آمده است، ایام بازداشت به استناد ماده ۲۷ قانون مجازات اسلامی کسر و محاسبه خواهد شد. 

احکام صادره حضوری و ظرف ۲۰ روز در دادگاه تجدید نظر تهران قابل اعتراض هستند.  

گفتنی است، درصورت تایید حکم از سوی دادگاه تجدید نظر، متهمان مجازات اشد (شش سال حبس برای خانم الهه محمدی و ۷ سال حبس برای نیلوفر حامدی) را تحمل خواهند کرد.   

نیلوفر حامدی پس از فوت مهسا امینی به بیمارستان کسری رفت و گزارشی از برخورد نیروهای امنیتی با معترضان تهیه کرد و در ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ بازداشت شد.

الهه محمدی نیز گزارشی از مراسم خاکسپاری مهسا امینی تهیه کرد و با دایی و مادر بزرگ او گفتگو کرد و در ۲۹ شهریور بازداشت شد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

  • ناشناس

    زنان بی حیا، باتظاهرات حقوق بشری

  • علی اصغر قاسم پور

    این که مصاحبه با یه خبرگزاری آمریکایی بشه میشه همکاری با دولت متخاصم آمریکا! این که بری تو خیابون برای تهیه ی گزارش میشه اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور! این که گزارشت رو منتشر و یا اعتراض کنی میشه فعالیت تبلیغی علیه نظام! اون وقت اونهایی که مملکت رو به این وضع فلاکت بار رسوندن میشن مسئولان مردمی!!!

  • شهرام

    در کشور اسلامی ما به وظیفه ات عمل کنی حداقل سرنوشتت دچار شدن به روز این دو خبرنگاره!!دزدی و کثافت کاری و اختلاس کنی جایزه هم داری مثلا میشی مدیر عامل سه پاهان با چقدر آپشن و بودجه و عشق و حال!!آنوقت ما حقیم اونا باطل!!!

  • ناشناس

    خبرنگار اگه خبر نده که نمیشه خبرنگگگگار

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها