پریگوژین:

قصد سرنگونی پوتین را نداریم

رهبر واگنرها اعلام کرد که او و یارانش قصد سرنگونی پوتین را ندارند.

قصد سرنگونی پوتین را نداریم

ترجمه:امیررضا نظری
 

به گزارش مستقل آنلاین،خبرگزاری رویترز نوشت:

رهبر واگنرهای روسیه که شورش یارانش تقریباً به مسکو رسید، در پیامی که روز دوشنبه منتشر شد، گفت که نیروهایش قصد سرنگونی دولت روسیه را نداشتند و ضعف‌های امنیتی روسیه را نشان داده‌اند.

یوگنی پریگوژین در اولین اظهارات عمومی منتشر شده پس از آخرین باری که شنبه شب در حالی که از شهری تحت اشغال افرادش عقب نشینی می کرد در حال لبخند زدن در پشت یک خودروی شاسی بلند دیده شد، گفت که مبارزانش مبارزات خود را برای جلوگیری از خونریزی متوقف کرده اند.

پریگوژین در یک پیام صوتی 11 دقیقه ای که در اپلیکیشن پیام رسان تلگرام منتشر شد، گفت: «ما به عنوان تظاهرات اعتراضی رفتیم، نه برای سرنگونی حکومت کشور».

او گفت: «راهپیمایی ما چیزهای زیادی را نشان داد که قبلاً درباره آن صحبت کردیم: مشکلات جدی امنیت در کشور.»

او هیچ اشاره ای به مکان فعلی خود نکرد، دو روز پس از اینکه گفت که بر اساس توافقی که با میانجیگری رئیس جمهور آن کشور برای پایان دادن به شورش خود به بلاروس می رود، روسیه را ترک کرد.

پریگوژین با رهبری شورش مسلحانه جهان را شوکه کرد، اما زمانی که جنگجویانش پس از پیمودن نزدیک به 1000 کیلومتر (600 مایل) به پایتخت نزدیک شدند، ناگهان آن را متوقف کرد.

سه خبرگزاری اصلی روسیه روز دوشنبه گزارش دادند که یک پرونده جنایی علیه پریگوژین بسته نشده است، علیرغم اینکه پیشنهاد مصونیت به عنوان بخشی از قراردادی که او را متقاعد به کناره‌گیری منتشر کرده بود.

میخائیل میشوستین که کابینه پوتین را به عنوان نخست وزیر منصوب شده رهبری می کند، اذعان کرد که روسیه با "چالشی برای ثبات خود" مواجه شده است و خواستار وفاداری عمومی شد.

او در یک جلسه تلویزیونی دولت گفت: «ما باید با هم، به عنوان یک تیم عمل کنیم و وحدت همه نیروها را حفظ کنیم و اطراف رئیس جمهور جمع شوند.»

وی از خود پوتین که روز شنبه گفته بود شورش موجودیت روسیه را در معرض خطر قرار داده و قول داده بود که کسانی را که پشت سر آن هستند مجازات کند، درباره این شورش صحبتی نکرد. کرملین ویدئویی از او منتشر کرد که در آن به شرکت کنندگان در یک انجمن صنعتی تبریک می گوید، که هیچ نشانه ای از زمان فیلمبرداری آن مشخص نبود..

در اقدامی دیگر که ظاهراً به منظور انتقال وضعیت عادی بود، مقامات ویدئویی منتشر کردند که سرگئی شویگو، وزیر دفاع را نشان می‌داد. شورشیان خواستار اخراج او شده بودند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها