لازم نیست از بی‌کفایتی مسئولان بگوییم؛ تورم و گرانی خودرو، طلا، ارز و ... این کار را می‌کنند

ناکارآمدی دولت در کنترل تورم، جو روانی حاکم بر بازار اقتصادی کشور، فوران سرسام‌آور قیمت‌ها خصوصا در حوزه خودرو، طلا، ارز و امثال این موارد، بی‌کفایتی برخی مسئولان را کاملا محرز کرده است.

لازم نیست از بی‌کفایتی مسئولان بگوییم؛ تورم و گرانی خودرو، طلا، ارز و ... این کار را می‌کنند

محمدصادق جوادی‌حصار در تحلیل کناره‌گیری بهزاد نبوی از ریاست جبهه اصلاحات و اینکه چه آینده‌ای می‌توان برای جبهه اصلاحات متصور بود، گفت: آنطور که ما تحقیق کردیم و آقای نبوی هم اعلام کردند، وضعیت جسمی ایشان اجازه فعالیت موثر و طاقت‌فرسایی که برای ایشان ایجاد می‌شد را نمی‌داد. قطعا اگر حضور فیزیکی ایشان در جبهه اصلاحات در هیئت رئیسه نباشد، ما با پاره‌ای از کاستی‌ها روبه‌رو هستیم ولی حتما از حضور معنوی ایشان استفاده خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم از تجربه، توان و ظرفیت ایشان برای هماهنگی‌های بیرون از مجموعه استفاده کنیم و به نظرم، جبهه اصلاحات  اینطور نیست که اگر آقای نبوی در درون جبهه نباشند، ایشان را رها کرده و از تجربیات‌شان استفاده نکند.

جوادی‌حصار در پاسخ به این سوال که آینده جبهه اصلاحات را با خروج آقای نبوی چه طور متصور می‌شوید آیا قرار است شیوه کار به شکل سابق باشد یا قرار است تغییری در ساز و کار و شیوه جدیدی در فعالیت جبهه اصلاحات شاهد باشیم گفت: بعید می‌دانم. جبهه اصلاحات جبهه‌ای است که در وزارت کشور ثبت شده و دارای مرامنامه و آیین‌نامه‌ای است که برای خود ثبت کرده و مثل احزاب، اعضا و جوارح این جبهه با یک سازوکارهایی انتخاب و جایگزین می‌شوند، لذا بعید می‌دانم با رفتن یک فرد از جبهه اتفاق خاصی بیافتد.

جوادی‌حصار در پاسخ به این سوال که آقای خاتمی در بیانیه اخیر خود اعلام کردند که دیگر اصلاحات جوابگو نیست آقای نبوی هم به این شکل از ریاست جبهه اصلاحات کنار رفت، فکر می‌کنید جریان اصلاح‌طلبی باید با چه تغییرات و تصمیمات جدیدی مواجه شود، گفت: اصلاحات همان‌طور که در شعار و عمل ارائه شد، برای تغییر وضع موجود به وضع مطلوب است. وضعیت موجود که طبیعتا وضع مطلوبی نیست و همگان اتفاق‌نظر دارند که کشور در ابعاد مدیریتی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی با چالش‌های جدی روبه‌رو است.

وی افزود: اگر اصلاحات بخواهد به تغییر وضع موجود بپردازد، دو، سه گزینه بیشتر پیش‌رو ندارد؛ یا اینکه از طریق قدرت سیاسی مبادرت به این کار کند که فعلا بیرون از این قدرت است و این امکان را ندارد. گزینه دیگر این است که ارائه راهنمایی و هماهنگی‌های لابی‌گونه بین چهره‌های تاثیرگذار اصلاح‌طلب و چهره‌های تاثیرگذار حاکمیتی انجام شود که متاسفانه آنقدر موانع وجود دارد که یکی از عمده‌ترین این موانع جو منفی است که نسبت به این قضیه وجود دارد. یعنی استقبال از طرف جامعه نسبت به این‌طور رفتارها کمتر دیده می‌شود و بیشتر موج منفی داده می‌شود که چرا اصلاح‌طلبان با حاکمیت گفت‌وگو و تبادل‌نظر می‌کنند؟

وی افزود: ناکارآمدی دولت در کنترل تورم، جو روانی حاکم بر بازار اقتصادی کشور، فوران سرسام‌آور قیمت‌ها خصوصا در حوزه خودرو، طلا، ارز و امثال این موارد، بی‌کفایتی برخی مسئولان را کاملا محرز کرده است. یکی از اصلاحات اساسی و جدی که در کوتاه‌مدت باید انجام گیرد و این مورد فقط از دست حاکمیت برمی‌آید و هیچ‌کس نمی‌تواند این کار را انجام دهد، این است که بین مجلس و دولت هماهنگی‌هایی به وجود بیاید که بخش‌هایی از دولت تعویض شوند و حتی اگر برنامه‌های آقای رئیسی قابلیت اجرایی خود را از دست داده مجلس پیشنهادهای استیضاح را مطرح کند تا در حقیقت مردم کمی باور کنند که اراده‌ای برای تغییر وضع موجود وجود دارد.

منبع: ایلنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها