کنعانی‌مقدم فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با مستقل:

بی‌توجهی به معیشت مردم، خطایی نابخشودنی است

کنعانی مقدم می‌گوید: ابراهیم رئیسی و دولت مردان باید به هوش باشند و بعد از بررسی دقیق وضعیت موجود، هر کاری که لازم است انجام بدهند و بدانند، بی‌توجهی به معیشت مردم خطایی نابخشودنی است.

بی‌توجهی به معیشت مردم، خطایی نابخشودنی است

مستقل: سیاست‌ورزی و پذیرش مسئولیت سیاسی، اقتضائاتی دارد منجمله اینکه ادبیات و فرهنگ و گفتار و رفتار یک چهره سیاسی به دلیل توجه و حساسیت افکار عمومی همواره مورد قضاوت و ارزیابی مردم قرار دارد. 

چنانچه تحلیل‌ها و نظرات مدیران، متناقض یا پراشتباه باشد این اشخاص به مرور از گردونه سپهر سیاسی کشور حذف می‌شوند یا دستاویز طنز و کاریکاتور سیاسی قرار می‌گیرند. 

در این ارتباط موارد بسیاری وجود دارد که برخی از آن‌ها  تا سالیان سال نقل و روایت می‌شود و به سختی از حافظه تاریخی مردم پاک خواهد شد.

در کشور ما برخلاف غرب، ساخت انیمیشن و برنامه عروسکی برای تمسخر سیاستمداران رایج نیست، اما چنانچه اینگونه ابزار و امکانات نقد کوبنده نیز برقرار شود و رسانه‌های صوتی و تصویری غیردولتی این امکان را داشته باشند که سیاستمدار خلاف‌گو یا دروغگو را نقد کنند، چهره‌های سیاسی بناچار تغییر رویه خواهند داد یا عطای فعالیت سیاسی را به لقای آن خواهند بخشید.

 

حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا در گفت و گو با «مستقل» در این باره اظهار داشت:

در شرایطی که کشور بحران‌های عدیده‌ای را تجربه می‌کند و کار برای اصلاح دشوارتر از هر مقطعی شده است، نیازی مبرم به منطق‌گرایی و حرکت در مسیر عقلانیت داریم. با این وجود متأسفانه عده‌ای اظهاراتی را بیان می‌کنند که جامعه را دو قطبی می‌کند و انشقاق به وجود می‌آورد. شرح این شرایط نشان می‌دهد، آن‌هایی که عمدا نظرات متناقض می‌دهند، بیشتر از کسانی که فتنه‌گر نامیده می‌شوند، فتنه‌گر هستند. چون این کردار ناپسند با اصول شرعی هم همخوان نیست.

موسس حزب سبز ایران در ادامه گفت:

موضوع تاًسف آور دیگر چیزی جز این نیست که کارها به کارنادان‌ها سپرده می‌شود و در همین چارچوب تصمیماتی که گرفته می‌شود، به دور از کارشناسی و واقع‌بینی هستند که آثار منفی و مخرب این موضوع بر هیچ کس نمی‌تواند پوشیده باشد. همچنین باید متذکر شد، اینکه افراد بدون تخصص به خود اجازه اظهارنظر می‌دهند، نمونه‌ای آشکار از فقدان عقلانیت است که متاسفانه این مشکل در عرصه سیاسی و مدیریتی ما عادی و روال شده است. یعنی خودی‌ها را حق و همه رفتارهای غیرخودی را ناحق بدانیم، نشانه‌ای بارز از نوعی بیماری است که حتما خسارت زیادی را به بار خواهد آورد. چرا که به جای تلاش در راستای مصلحت عمومی همه سعی‌شان را برای تخریب رقیب به کار می‌گیرند.

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی افزود:

این روند غلط و دروغ در شرایطی است که مردم گرفتاری زیادی دارند و به همین دلیل همه باید تمرکزشان را به کاهش مشکلات بگذارند. همچنین باید گفت، اظهارنظراتی که یا غیرکارشناسی یا دروغ هستند، امنیت را تحت تاثیر خود در آورده و باعث پررنگ شدن اختلال در امور مختلف می‌شود و موجب بلندتر شدن موانع آرامش می‌شوند. 

کنعانی مقدم توضیح داد:

قیمت دلار به ۵۰ هزار تومان رسیده است و در حالی مردم به استقبال نوروز و سال جدید می‌روند که عده کثیری از جامعه برای تاًمین مایحتاج اولیه هم در مضیقه هستند. پس می‌توان گفت، همه آن‌هایی که تمرکزشان را روی مصالح جریانی گذاشته‌اند و به جای تلاش برای کمرنگ شدن مشکلات مردم، مشغول بازی‌های آنچنانی سیاسی می‌شوند، باید این را بدانند، دیر یا زود توسط مردم به حاشیه رانده شده و باید به افکار عمومی پاسخی قانع کننده بدهند. به هرحال «آرامش مردم» به قدری مهم است که کمترین تحرکی که تحقق این مهم را عقب بیاندازد، حتما باید تاوانی سخت بدهد.

حسین کنعانی مقدم در پایان صحبت‌هایش خطاب به دولتی‌ها گفت:

به نظر من این دولت، دولتی بیگانه با مختصات مدیریتی است و به همین دلیل شاهد خودنمایی آمارهای نگران کننده در حوزه اقتصادی و اجتماعی هستیم. ابراهیم رئیسی و دولت مردان باید به هوش باشند و بعد از بررسی دقیق وضعیت موجود، هر کاری که لازم است انجام بدهند و بدانند، بی‌توجهی به معیشت مردم خطایی نابخشودنی است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها