در مجلس بحث‌های جدی مطرح شده که باید فیلترینگ برداشته شود

قالیباف به نمایندگی مجلس پیگیر رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ است و بحث‌های جدی مطرح شده که باید فیلترینگ برداشته شود.

در مجلس بحث‌های جدی مطرح شده که باید فیلترینگ برداشته شود

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه از فرهنگ نخبگانی فاصله گرفته است، گفت: متاسفانه دانشگاه سویه فرهنگ توده ای به خود گرفته و از فرهنگ نخبگانی فاصله می گیرد که این زنگ خطری است.

به گزارش ایسنا، احمد نادری در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی که به همت بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: آن چه اکنون اتفاق افتاده، یک جنبش اجتماعی است پس تا مولفه های این جنبش را نشناسیم، نمی توانیم آن را به درستی تحلیل کرده و به یک سیاست گذاری برسیم پس قبل از هر چیزی به شناختن این جنبش نیاز داریم.

وی با بیان اینکه باید به روندهای کلان اعتراضی نگاه کرد: اولین اعتراض برای سال ۷۸ بود که البته که قبل از آن شورش هایی وجود داشت. سپس اعتراضات در سال‌های ۸۸، ۹۶ و ۹۸ رخ داد و بعد از آن هم یکسری مباحث منطقه ای همچون آب را داشتیم؛ اعتراضات ۷۸ و ۸۸ سیاسی، ۹۶ و ۹۸ اقتصادی و اکنون دارای جنس فرهنگی است. پس جنس اعتراضات فرق کرده و اکنون با شعار «زن، زندگی، آزادی» و مخالفت با حجاب و شبیه آن بروز پیدا کرده است.

نادری ادامه داد: کنشگران این روزها نسل اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ هستند که اعتراضاتی دارند. واقعیت این است که سیاستمداران کنشگران کف میدان را نشناخته و یا کمتر شناخته اند. باید قابلیت دیالوگ با آنها را مطرح کنیم.

وی با بیان اینکه نسل دهه ۸۰ ویژگی هایی دارد، گفت: نسل دهه هشتاد در درون مناسبات دیجیتال به دنیا آمده و بزرگ شده و نسلی متفاوت است.

نادری همچنین درباره قانون نیروی انتظامی گفت که قانون حمایت از نیروی انتظامی بحث قانونی پیچیده دارد البته پلیس مظهر اقتدار است.

وی ادامه داد: اینکه جمهوری اسلامی با سلاح جنگی برخورد نکرده و نمی کند، علت دارد؛ چندین بار عیادتی از مجروحان نیروی انتظامی داشتم که واقعا دلم برایشان می سوزد، آنها به شدت زخمی شدند و تعدادی هم به شهادت رسیدند.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در واکنش به صحبت‌های دهنوی مبنی بر تشکیل کمیته‌ای در مجلس برای پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشتی و ممنوع‌الورودی دانشجویان این دانشگاه گفت: من در سال‌های ۹۶ و ۹۸ هم درباره وضعیت دانشجویان بازداشتی تلاش‌هایی را انجام دادم؛ استقبال می‌کنم که کمیته‌ای در دانشگاه تهران تشکیل شود.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره بحث فیلترینگ گفت: ما در مجلس شورای اسلامی به ریاست آقای قالیباف رئیس مجلس پیگیر هستیم که فیلترینگ برداشته شود. آقای قالیباف به نمایندگی مجلس پیگیر رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ است و بحث‌های جدی مطرح شده که باید فیلترینگ برداشته شود؛ ما هم معتقدیم بخشی از کسب و کارها در اینستاگرام است اما بحث ما چیز دیگری است مبنی بر این‌که فیلتر به این شکل جواب نمی‌دهد و باید سیاست جدیدی اتخاذ کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها