جمهوری اسلامی را حکومتی شکست‌ خورده دانستید

جمهوری اسلامی را حکومتی شکست‌ خورده دانستید. حکومتی که تمام ابرقدرت‌های دنیا یا در حال تعامل با آن هستند و یا در حال تقابل با آن.

جمهوری اسلامی را حکومتی شکست‌ خورده دانستید

 

فارس نوشت:

اخیراً اطلاعیه‌ای منسوب به «مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم و انجمن محققان و مدرسان روحانی اصفهان» منتشر شد که در آن از حکومت خواسته شده یا به شروط ذکر شده تن دهد و یا شاهد ادامه مسیر خشونت‌ها در سطح جامعه باشد.

آیا امضای چنین بیانیه‌ای دون شأن جایگاه علم، دیانت و فقاهت نیست.

مطلع بیانیه ما را به یاد قرآن بر سر نیزه می‌اندازد.

مدعای اطلاعیه بر حاکمیت قانون است. سؤال مهم اینجاست. کدام قانون؟! آیا حاکمیت قانون یعنی بریدن گلوی مأمور نیروی انتظامی؟!

در بخشی از بیانیه سخن از استبداد و انحصار به میان آمد. آیا میلیون‌ها نفر ایرانی که برای محکوم کردن چند هزار نفر سفاک خونریز بارها به خیابان‌ها آمدند را مردم می‌دانید؟!

جمهوری اسلامی را حکومتی شکست‌ خورده دانستید. حکومتی که تمام ابرقدرت‌های دنیا یا در حال تعامل با آن هستند و یا در حال تقابل با آن و هیچکدام نمی‌توانند آن را نادیده بگیرند.

در مورد وجود گسل بین مردم و مسئولان و بحران مقبولیت و مشروعیت سخن به میان آمد. آیا اگر این ادعا واقعیت داشت، این نظام و این مردم زیر فشار حداکثری و جنگ تمام عیار ترکیبی دچار فروپاشی و اضمحلال نمی‌شد؟!

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها