این‌هایی که در خیابان اغتشاش کردند بچه‌های پولدار از خانواده‌هایی ناپایدار بودند!

این جوانانی که در خیابانند عمدتاً زیر 20 سالند و از موبایل‌‌های‌شان، تیپ‌شان، خودروهای‌شان و کسانی که دنبال آنها می‌آمدند مشخص بود و نشان می‌داد علاوه براینکه خیلی مشکل معیشتی ندارند بلکه از قشرهای نسبتاً مرفه جامعه هستند.

این‌هایی که در خیابان اغتشاش کردند بچه‌های پولدار از خانواده‌هایی ناپایدار بودند!

به گزارش مستقل آنلاین پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس امروز سه شنبه 12 مهر در همایش «بررسی نقش نخبگان در جهاد تبیین» گفت: عملیات روانیِ گسترده‌ای در روزهای گذشته دیدیم، رهبر معظم انقلاب هم در سخنانشان به آن اشاره کردند. دشمنان برای اجرای این عملیات هزاران ساعت وقت گذاشته و آماده بودند.

وی افزود: برنامه دشمن این بود که از ابتدای مهرماه و با شروع سال تحصیلی اقداماتشان را در دانشگاه با بیانیه‌ها و تنش‌آفرینی‌هایی از این جنس شروع کنند تا جو دانشگاه ملتهب شود و به‌تبع آن، جامعه را متشنج کنند. گام بعد از صدور بیانیه، تحصن بود، بعد از تحصن قصد داشتند اعتصاب کنند و در نهایت می‌خواستند اغتشاش ایجاد کنند.

 

مدیر عامل خبرگزاری فارس تشریح کرد: اما اتفاقی که برای خانم مهسا امینی رخ داد این اقدامات را جلو انداخت. چراکه سوژه‌ای به دست آورده بودند که نمی‌توانستند به راحتی از آن بگذرند؛ خانمِ کرد، سنی و جوانِ غریبی جانش را از دست داده بود که این اتفاق همه شرایط را برای تهییج احساسات داشت. لذا این افراد قمار کردند و به سرعت سرِ اصل مطلب رفتند، از سه مرحله اول چشم پوشی کردند و به اغتشاش رسیدند.

وی  تصریح کرد:‌ در کف میدان با نوجوانان و جوانان کم سن و سالی که احساس می‌کردند گیم بازی می‌کنند، مواجه بودیم. ما با آنها چه در زمان اغتشاشات که خبرنگاران ما در بین آنان حضور داشتند، چه بعد از آنکه بعضی از آنها بازداشت شدند و اطلاعاتی از آنها به دست آمد همراه بودیم.

وی گفت:‌ این جوانان عمدتاً زیر 20 سال سن داشتند و شرایط زندگی آنها به نحوی بود که دغدغه معیشت نداشتند. برعکس قضایای اتفاق افتاده در آبان 98 که در آنجا مسئله اول معیشت بود، جوانانی که در حوادث چند روز گذشته حضور داشتند خیلی دغدغه معیشت نداشتند که این مسئله از موبایل‌‌های‌شان، تیپ‌شان، خودروهای‌شان و کسانی که دنبال آنها می‌آمدند مشخص بود و نشان می‌داد علاوه براینکه خیلی مشکل معیشتی ندارند بلکه از قشرهای نسبتاً مرفه جامعه هستند.

 

تیرانداز افزود: بخش قابل توجهی از این افراد آزادی‌های حرام را به نحو کامل در زندگی خودشان داشتند؛ معتقدند بودند روابط با جنس مخالف می‌تواند حداکثری باشد و قبح استعمال مواد مخدر و بحث‌های مربوط به مشروبات الکلی و ... در پیش آنها ریخته بود، در کف میدان با چنین جماعتی مواجه بودیم. خیلی از این افراد پیوند خانوادگی عمیقی نداشتند. یعنی یا پدر و مادر از هم جدا زندگی می‌کردند یا متأسفانه در حین ازدواج با فرد سومی ارتباط داشتند که نشان‌دهنده سبک زندگی آنان بود.

وی با بیان اینکه در این حوادث چند مسئله روی هم سایه انداخته بود، تشریح کرد: نمی‌توانیم اعتراض کف میدانی را منحصر به این افراد بدانیم. شاید کسی باشد که از گرانی ناراضی است، ممکن بود او هم نظاره کند حتی شاید بدش هم نمی‌آمد اقدامی انجام دهد تا تنبیهی برای مسئولان باشد، عده‌ای با لایک کردن یا بوق زدن در خیابان نیز به با حوادث پیش آمده نوعی همراهی اولیه داشتند.

مدیر عامل خبرگزاری فارس گفت: دشمن با چند استراتژی مشخص شروع به کار حجیم رسانه‌ای کرد. اقلیتی که در بیشترین حالت در اوج شلوغی‌ها کمتر از 50 هزار نفر در کل کشور بودند و بیشتر از آن نداشتیم.

 

وی افزود: دسته‌های کوچک در خیابان‌های مختلف به راه افتاده بودند که شامل بچه‌هایی بودند که وقتی کوکتول مولوتف‌ می‌انداختند، آتش می‌زدند و سنگ می‌انداختند فکر می‌کردند گیم بازی می‌کنند یا قبلاً در فضای مجازی نیز چنین اقداماتی انجام داده بودند.

تیزانداز تصریح کرد: حادثه غمناکی که برای خانم مهسا امینی رخ داد همه این مسائل با هم ترکیب شده بود که در این بین وظیفه تبیین برعهده ما بود.

وی با بیان اینکه گردوغبارها نسبت به روزهای اول کم شده است، تشریح کرد:‌ روزهای اول خیلی از دوستان من و شما مانده بودند و صحنه را نمی‌توانستند دقیق ببینند. البته کسانیکه سن‌شان بالاتر است یادشان هست در سال 88 حدود 7-8 ماه این وضعیت فتنه‌گون طول کشید تا برخی واقعیت را متوجه شوند.

 

تیرانداز تشریح کرد:‌ به جای اینکه دانشگاه رهبر حرکات اجتماعی باشد از فوتبالیست‌ها و هنرمندان خط می‌گیرند، در حالی که دانشجوی کارشناسی ما در دانشگاه شریف جزو باهوش‌ترین فرزندان هستند، الفاظی رکیک و استادیومی به کار می‌برند تا هیجانات‌شان را تخلیه کنند؛ این فضا محصول نداشتن فکر و تعقل نکردن در جامعه است.

 

وی تصریح کرد: نکته بعدی ایجاد بی‌اعتمادی بین مسئولین و متدینین نظام است که جزو استراتژی‌های عملیات‌رسانی دشمن به شمار می‌رود و درصدد هستند دین را عامل هر بدبختی نشان دهند. کسانی که اهل خوش‌گذرانی‌اند و اهل عملکرد مبتنی بر غریزه‌های فردی هستند هرچقدر هم که در رفاه و آزادی داشته باشند به دلیل عدم همخوانی این سبک زندگی با فطرت‌شان ندارد دچار افسردگی می‌شوند، لذا لذتی از زندگی نمی‌برند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس اظهار داشت: این سبک زندگی با اصالتِ لذت شروع می‌شود و مفهوم زندگی برای‌شان این است که فقط لذت ببریم اما این لذت‌های حرام عملاً منجر به این می‌شود که دچار افسردگی شوند. به عنوان مثال آمار خودکشی در شمال شهر خیلی بیشتر از قشر کم برخوردار است. دشمن توانسته دین را عامل این حس ناخوشی و ناراحتی که از وضعیت فعلی دارند و خودشان هم نمی‌دانند برای چه این اتفاق رخ داده مسئله نشان دهد.

وی افزود: دشمن عامل بدبختی را دین، نظام اسلامی، روحانیت و متدینین نشان دهند. برای همین است که این رفتار خشن را از آنها می‌بینیم؛ احساس می‌کنند انتقام همه ناکامی‌های زندگی‌اشان را باید از روحانیت بگیرند. این تصویری است که برای جوانان و نوجوانان‌مان ساخته‌اند.

 

تیرانداز تصریح کرد: یکی از شعارهایی که سال 98 می‌دادند رضاخان روحت شاد بود. در تجمعات چند روز اخیر از این شعارها خبری نبود، چرا که مسئول این پروژه عوض شده بود و سلطنت‌‌طلبان مسئولیت آن را برعهده نداشتند و جریانات چپ عهده‌دار این مسئله بودند، چرا که شعار زن زندگی آزادی اولین بار در سال 1990 سر داده شد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس اظهار کرد: این افراد وقتی از آزادی زن سخن می گویند انسان عصبانی می‌شود. به عنوان مثال هلندی‌ها نام یکی از پل‌هایشان را «زن، زندگی، آزادی» گذاشتند این در حالی است که در یکی از خیابان‌های آنها مبتذل‌ترین عرضه شیوه زن و پشت ویترین نگه داشتن آنان را شاهد هستیم. آزادی زن اینگونه است؟ آزادی که بی‌بی‌سی برای ما تبیین می‌کند از جنس این مسائل است.

تیرانداز تصریح کرد: در غرب اصالت براساس لذت است ولی در کشور ما نگاه بندگی و عبودیت الهی وجود دارد؛ عرصه ما نزاع و جنگ بین این دو تفکر است. این اتفاق که برای خانم مهسا امینی رخ داد معلوم شد به خاطر مریضی‌های قبلی بود ولی حتی اگر به فرض محال پلیس خطایی کرده بود نظام اسلامی مقصر بود؟ جامعه‌ای که اهل تعلق نیست و فکر نمی‌کند، تفسیر دشمنان را به سرعت قبول می‌کند و آن را به نظام ولایت فقیه وصل می‌کند. این جامعه مریض است و من و شما باید کمک کنیم این جامعه اهل فکر کردن شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها