شیوع مجدد کرونا در چین؛ قرنطینه سراسری آغاز می‌شود

چین روز سه‌شنبه جهش شدیدی در موارد ابتلا به کووید 19 ثبت کرد و موارد جدید نسبت به یک روز قبل بیش از دو برابر شد.

شیوع مجدد کرونا در چین؛ قرنطینه سراسری آغاز می‌شود

شیوع مجدد کرونا در چین؛ قرنطینه سراسری آغاز می‌شود

 

چین روز سه‌شنبه جهش شدیدی در موارد ابتلا به کووید 19 ثبت کرد و موارد جدید نسبت به یک روز قبل بیش از دو برابر شده و به بالاترین حد در دو سال گذشته رسیده است زیرا شیوع ویروس به سرعت در شمال شرق این کشور گسترش یافته است.

 

 کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد که در مجموع 3507 مورد انتقال داخلی با علائم تایید شده در روز دوشنبه در بیش از 12 استان و شهرداری گزارش شده است که نسبت به 1337 مورد در روز گذشته افزایش یافته است.

 

 تعداد موارد مبتلا در چین هنوز با استانداردهای جهانی ناچیز است، اما کارشناسان بهداشت می گویند که میزان افزایش موارد روزانه طی چند هفته آینده عامل مهمی در تعیین اینکه آیا رویکرد سخت و قرنطینه سراسری پاسخ می‌دهد یا خیر خواهد بود. 

 

 یک سیستم پیش‌بینی COVID-19 که توسط دانشگاه لانژو در شمال غربی چین اجرا می‌شود، پیش‌بینی کرد که دور فعلی ابتلاها در نهایت در اوایل آوریل پس از مجموع انباشته حدود 35000 مورد تحت کنترل قرار می‌گیرد.

 

 این دانشگاه در آخرین ارزیابی خود که روز دوشنبه منتشر شد، گفت که در حالی که شیوع کنونی جدی‌ترین شیوع در سرزمین اصلی از زمان ووهان در سال 2020 بوده است، چین می‌تواند تا زمانی که محدودیت‌های سخت‌گیرانه برقرار باشد، آن را تحت کنترل درآورد.

 

 در مرکز تجاری شانگهای، مقامات با هدف کنترل شیوع بیماری در سراسر شهر مبارزه می‌کنند و در این راستا ساختمان‌های آپارتمانی را محاصره کرده و همه ساکنان را آزمایش می‌کنند.

 

 رگولاتور هوانوردی چین اعلام کرد که 106 پرواز بین المللی که قرار است وارد شانگهای شوند از 21 مارس تا 1 می(از یک فروردین تا ۳۰ اردیبهشت)به دلیل ابتلا به کووید به سایر شهرها تغییر خواهند کرد.

.

 

 نزدیک به 90 درصد از موارد جدید علامت دار تایید شده در روز دوشنبه در استان جیلین در شمال شرقی کشور شناسایی شد که مقامات همه 24.1 میلیون جمعیت آن را از سفر به داخل و خارج از استان منع کرده است.  

 

 یک روزنامه محلی تحت حمایت حزب کمونیست گفت که مقامات جیلین باید آماده‌سازی بیمارستان‌های موقت و بیمارستان‌های تعیین‌شده را افزایش دهند.

 

 تعداد موارد جدید بدون علامت، که چین آنها را به عنوان موارد تایید شده طبقه بندی نمی کند، در مقایسه با 906 مورد یک روز قبل، به 1768 نفر رسید.هیچ مورد فوتی جدیدی مشاهده نشد و تعداد قربانیان بدون تغییر در 4636 نفر باقی ماند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها