ایرانی ها اول شدند؛ در جراحی زیبایی بینی!

انجمن بین‌المللی جراحی زیبایی پلاستیک، نتایج بررسی جهانی خود در خصوص جراحی‌های زیبایی، مانند جراحی پلاستیک و همچنین فهرست کشورهایی را که بیشترین عمل جراحی پلاستیک دارند، منتشر کرد.

ایرانی ها اول شدند؛ در جراحی زیبایی بینی!

در بررسی این انجمن، که مربوط به سال ۲۰۲۱ است و تازه منتشر شده، جراحی‌های زیبایی ۱۹.۳ درصد افزایش داشته است. بنابه گفته این محققان، از چهار سال قبل تا سال ۲۰۲۱، جراحی‌های زیبایی حداقل ۳۳درصد افزایش نشان داده بود.

در آن سال آمریکا رتبه اول جراحی‌های زیبایی پلاستیک را در اختیار داشت و بزریل در رتبه دوم بود. رتبه سوم مربوط به کشوری آسیایی، یعنی چین بود و بعد از آن ژاپن و کره جنوبی، جایگاه‌های ۴ و ۵ را به خود اختصاص داده بودند. ترکیه‌،کلمیبا، مکزیک و تایلند در رتبه‌های بعدی این فهرست قرار داشتند.

اما اکنون ظاهرا این رتبه‌بندی تغییر محسوسی داشته است و بنابر آمارهای منتشر شده جدید این انجمن، دیگر آمریکا رتبه اول جراحی‌های زیبایی پلاستیک را ندارد و در جایگاه ششم قرار گرفته است.

امسال، رتبه‌های اول تا پنجم، به‌ترتیب کره جنوبی، یونان، ایتالیا، برزیل و کلمبیا هستند. تایوان هم بعد از ایالات متحده، ایستاده است. بررسی‌های آماری این انجمن نشان می‌دهد، ایران در رتبه بیستم این فهرست قرار دارد. البته سال گذشته ایران در عمل جراحی بینی، رتبه اول را داشت ولی در بررسی مجموعه جراحی‌های زیبایی، در حال حاضر، ایران رتبه بیستم را دارد.

بیشترین جراحی‌های پلاستیک هم به لیپوساکشن مرتبط‌اند که بعد از این نوع عمل، بزرگ کردن سینه، جراحی پلک چشم، عمل بینی و آبدومینوپلاستی (عمل برداشتن چربی و پوست اضافه‌ای که ویژگی کشسانی خود را از دست داده است)، بیشترین عمل‌هایی است که در این کشورها انجام شده است.

از عمل‌های پرطرفدار غیرجراحی هم باید به بوتاکس، اسیدهیالورونیک، اپیلاسیون، سفت کردن پوست و کاهش چربی اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها